Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pidättä ylhäällä että juotte päivän aikana 2 litraa vettä?

Vierailija
24.06.2024 |

Vinkkejä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyn hyvin laskuissa että juon 2L olutta päivässä sillä että otan kellarista (siellä on Ruotsista tuotuja hyviä Saksalaisia ja Tshekkiläisiä oluita vielä 11 laatikkoa jäljellä) sunnuntaina laatikon 24kpl 0,5L oluita ja lasken tölkit päivittäin. Vähintään neljä tyhjää tölkkiä pitää löytyä illalla. Eilen löytyi 7kpl, joten tavoite täyttyi reilusti. Ruttaan nuo tölkit päivittäin, ettei tuu sekaannusta, eikä noista saa edes panttia Suomesta. Laatikko pitää olla tyhjä perjantaina.

Vierailija
22/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kuin pari lasia vettä päivässä. Etelänlomalla helteessä meni kaksi pikkupulloa päivässä. Syön mielelläni salaatteja, hedelmiä ja marjoja. Eiköhän niistä tule tarpeeksi nestettä kun hengissä olen ja jaksan hyvin urheillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla laitan vettä 1,5 litran vesikannuun ja vesikannun jääkaapiin. Jos illalla on vielä vettä jäljellä mietin onko tullut nautittua nesteitä 2 litraa (tuohon kahden litran määrään voi laskea myös ruoan sisältämän veden)

Vierailija
24/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 0,5l ennen kahvia tai ruokaa. Joku tovi aamupalan jälkeen menee helposti se 3-4dl vielä lisää koska on jano. Päivän mittaan sitten loput. Suolaakin pitää saada. Kokeilet eri tyylejä niin löydät oman luonnollisen rytmin. Suosittelen tutkimaan asiaa, veden vähyys nimittäin vaikuttaa paljon vireystilaan. Sen huomaa kun viitsii kokeilla (negatiivarit kieltäytyvät heti näistä tällaisista, aloittaja on selkeästi eteenpäin menijä)

Vierailija
25/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kuin pari lasia vettä päivässä. Etelänlomalla helteessä meni kaksi pikkupulloa päivässä. Syön mielelläni salaatteja, hedelmiä ja marjoja. Eiköhän niistä tule tarpeeksi nestettä kun hengissä olen ja jaksan hyvin urheillakin.

Kerran söin kaksi mandariinia ennen saunaa kun yleensä juon vettä. Jaksoi mainiosti löylytellä että taidat olla oikeassa. Itse tosin tarvitsen sopivan määrän suolaa jos syön paljon hevi osaston juttuja. Sivusta

Vierailija
26/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en juo kahta litraa päivässä, juon kun on jano.

Vierailija
27/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske. Juon sen mitä koen tarpeelliseksi. Töissä on käden ulottuvilla aina vesipullo, samoin kotona.

Vierailija
28/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon jos janottaa ja juon lisää jos kusi haisee.

Vierailija
29/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lisännyt penikseeni älyventtiilin, joka pitää kirjaa virtaamisesta. Äppi ottaa huomioon ympäristön lämpötilan, sykkeen yms. ja kompensoi sillä hikoamisen vaikutusta.

Onko iPee vai joku androidversio? Mietin mikä olisi parempi, toisaalta applen ekosysteemin avulla voisin seurata kusemista myös läppärillä ja ipadillä.

Vierailija
30/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä juon, on 0.33l kokoinen kokis päivässä. Vettä en oo juonut vuosiin.

Vierailija
31/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi juoda tasan 2 litraa päivässä? Nesteen tarpeeseen vaikuttaa myös ihmisen koko, hikoilu ja paljonko nestettä tulee muissa juomissa ja ruoan joukossa. Luultavasti muitakin yksilöllisiä tekijöitä.

Vierailija
32/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aina kun on jano. Liikaakin vettä tulee linkittyä. Sain siitä palautetta kun olin vuorokausivirtsakokeessa.

Vierailija
33/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaan pulloon ja tarkkailen että väri on juuri täydellinen

Vierailija
34/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mitään vesilasillisia laskenut. Juon sen mitä juon. Hengissä ja terveenä olen silti pysynyt jo 40 vuotta. 

Vierailija
35/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viimeistään virtsan väri ja päänsärky kertoo sulle sen, juotko tarpeeksi vai et. Ja ihan ohimennen: kannattaa juoda muutakin kuin vettä, etenkin kesällä. Vedessä ei ole ravinteita ja tulee aika nopeasti kehosta läpi. 

Vierailija
36/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla laitan vettä 1,5 litran vesikannuun ja vesikannun jääkaapiin. Jos illalla on vielä vettä jäljellä mietin onko tullut nautittua nesteitä 2 litraa (tuohon kahden litran määrään voi laskea myös ruoan sisältämän veden)

Ei vaan kaiken nesteen: jogurtit, keitot jne. 

Vierailija
37/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkseleillä, tietenkin senkin höpsö!

Vierailija
38/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Juon vettä silloin kun alkaa janottaa.

Vierailija
39/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opittu tapa. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
40/42 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon silloin, kun janottaa ja näin käski lääkärikin tekemään. Välttelen helteellä suolaisia ruokia, jotta ei janottaisi liikaa (suola sitoo nesteitä).