HS: Jo 1,2 miljoonalla suomalaisella rasvamaksa
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010494895.html
"Jäätelöä, grillimakkaraa, sipsejä, lonkeroa ja olutta. Tältä saattaa näyttää monen suomalaisen loma-ajan ruokalista. Lomaherkuttelulla on kuitenkin hintansa: se voi näkyä maksassa.
Maksakirroosi ja erilaiset maksavaivat voivat lyhentää eliniänodotetta kymmenillä vuosilla sekä johtaa muihin vakaviin terveysongelmiin"
Kommentit (31)
Eniten ihmetyttää lihavien kukkahattujen osoittama halveksunta alkoholin suurkuluttajia kohtaan. Molemmilla on samat terveyshaitat, joten pata siinä kattilaa soimaa.
Parempi kuolla aikaisemmin elämästä nauttien kuin myöhemmin elämästä kärsien.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää lihavien kukkahattujen osoittama halveksunta alkoholin suurkuluttajia kohtaan. Molemmilla on samat terveyshaitat, joten pata siinä kattilaa soimaa.
Lihavuuden aiheuttama rasvamaksa voi tappaa nopeammin ja nuorempana kuin alkoholismi. Menee katselemaan vanhainkotiin, siellä ei hirveästi näy lihavia naisia tai miehiä koska kukaan heistä ei selviä siihen ikään asti sellaisella painolla.
Valitettavasti moni lihava kukkahattu(ja hankkijalippis-setä) ajattelee olevansa "terve" obeesi. Vaikka todellisuudessa tervettä ylipainoa ei ole olemassakaan:
Vierailija kirjoitti:
Voiko elämästä nauttia muutenkin kun ahtaen kitaan kilokaupalla sipsiä, pitsaa, limua, vehnää ja sokeria päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan kärsi tai koe sitä kidutuksena jos en saa jokaikinen päivä jäätelöä, makkaraa ja sipsiä.
Vierailija kirjoitti:
No jos kaiken epäterveellisen mättäminen ja alkoholin kittaaminen tekee sinut onnelliseksi. Surullista jos hyvää oloa ei muuten koe mutta se on voi voi
Rasvamaksan yleisin syy on ylipaino, erityisesti vyötärölihavuus, mutta myös normaalipainoisen ihmisen maksa voi olla rasvoittunut. Tyypin 2 diabetes: Diabetes voi vaikuttaa negatiivisesti maksan toimintaan ja lisätä rasvan kertymistä maksaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, jos ei saa iloa muusta kuin herkkujen mättämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden aiheuttama rasvamaksa voi tappaa nopeammin ja nuorempana kuin alkoholismi. Menee katselemaan vanhainkotiin, siellä ei hirveästi näy lihavia naisia tai miehiä koska kukaan heistä ei selviä siihen ikään asti sellaisella painolla.
Valitettavasti moni lihava kukkahattu(ja hankkijalippis-setä) ajattelee olevansa "terve" obeesi. Vaikka todellisuudessa tervettä ylipainoa ei ole olemassakaan:
Tutkijat laskevat terveiksi ne, joilla ylipainosta huolimatta ei ole mitään ylipainoon liitettyjä aineenvaihduntahäiriöitä: ei diabetesta, kohonnutta verenpainetta eikä kolesterolia.
Kiva maksaa näiden terveydenhuoltomenot 🤷
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksan yleisin syy on ylipaino, erityisesti vyötärölihavuus, mutta myös normaalipainoisen ihmisen maksa voi olla rasvoittunut. Tyypin 2 diabetes: Diabetes voi vaikuttaa negatiivisesti maksan toimintaan ja lisätä rasvan kertymistä maksaan.
Itse olen BMI:n mukaan normaalipainoinen mutta ns. laihaläski, ja minulla on rasvamaksa sekä 2. tyypin diabetes. On tullut puhtaasti huonojen elintapojen, liikkumattomuuden ja herkuttelun takia. Minulla ei ole juuri yhtään lihasmassaa mutta aika paljon ihraa.
Söisin terveellisemmin, mutta olen sokerikoukussa.
Koko ajan pelkkää rasvamaksaa, 2.tyypin diabeetä, paksua keskivartaloa, liikalihavuutta, pupunruokaa, lenkki aamul ja lenkki illal, salil ym ym. En jaksa enää. Väkeä pelotellaan. Siihen vielä putin ja ydinsodan uhka.
Saisko jostain kapselin jolla päättää päivänsä.
Maksa onkin mainio ja korjaa itsensä viikoissa joten ei pitäisi olla liikaa vaadittu
Minulla oli maksa-arvot kolminkertaiset ja lääkäri väitti minun olevan alkoholisti. Maksa-arvoja piti mitata säännöllisesti yhden lääkkeen takia. Lääkärin mielestä näitä arvoja ei olisi pitänyt mitata ja ihmetteli sen lääkkeen käyttöäkin. No lääke lopetettiin ja maksa-arvot palasivat normaaleiksi. Eihän lääkkeillä ole sivuvaikutuksia?
Me omenavartaloiset ollaan kyllä riskiryhmässä. Mulla menee 90 cm vyötärönympärysraja rikki heti kun paino nousee muutaman kilon yli kuudenkymmenen.
On kyllä tulollaan oikea nivelrikko ja diabetesepidemia kun katsoo nuoria naisia hitto vie!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cec437d0-9489-4ea6-87a2-b8fc68…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan kärsi tai koe sitä kidutuksena jos en saa jokaikinen päivä jäätelöä, makkaraa ja sipsiä.
Kun ei syö pitkään roskaa ei se edes maistu hyvälle ja tulee aika nopeesti huono olo lisäaineista ja suolasta.
SE ON SITÄ KEHOPOSITIIVISUUTTA : D
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tulollaan oikea nivelrikko ja diabetesepidemia kun katsoo nuoria naisia hitto vie!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cec437d0-9489-4ea6-87a2-b8fc68…
Onneksi nuorille miehille ei ole tulossa.....EIKUN 😂🤣😅😆👍
samat tankerot täällä naljailevat puuhkuttaen pupunruuasta, vaaleasta lihasta ja kasviksista 'hapatuksina'