Millaisesta ihmisestä tulee varas?
Tunnetko ketään varkaita?
Millainen ihminen päättää esim. varastaa toiselta pyörän?
Oon vaan miettinyt, että vaikea ymmärtää näiden ihmisten mielenmaisemaa ja empatiakyvyttömyyttä. Moraali puuttuu. Miksi?
Kommentit (24)
Onhan niitä jotka varastaa saadakseen jännitystä (minä nuorena) tai silkkaa piheyttään (rikkaat eläkeläiset)
Vierailija kirjoitti:
Tämä varkauksien hyväksyminen on moraalikatoa,joka yleistyy jatkuvasti.Varkailta sormet poikki on hyvä tuomio joissakin kulttuureissa.
Miksei pahoinpitelijöiden tai väkisinmakaajien ruumiinosia irroiteta vaikka tekijät voivat tuhota jonkun elämän täysin teoillaan ellei jopa ottaa uhrinsa hengiltä?
Miksi juuri jonkun juustopaketin ottaminen on se pahin ja hirvein rikos tässä maailmassa mielestäsi?
Lapsena olin varas, ehkä perheemme köyhyyden takia ja pientä jännitystä hakeakseni. Minulla oli paljon tylsiä hetkiä, koska ei minulla ollut mitään harrastusta toisin kuin kavereillani. Varastaminen oli hauskaa siihen asti kun siitä sai vain sitä pientä jännitystä ja onnistumisen kokemuksia. Se päättyi vasta siihen kun lopulta uskaltauduin tekemään vähän isomman varkauden sukulaiseltani, jäin kiinni ja jouduin todella noloon tilanteeseen.
Myöhemmin sain sitten vanhemmiltani lahjaksi tismalleen samanlaisen esineen, jonka olin aiemmin varastanut sukulaiselta, mutta ei mennyt kauaa kun joku varasti sen minulta.
Herrat ja isorouvat varastavat tuhansien ihmisten tulevaisuuden mutta ovat ihailtuja someseurattuja.