Millaisesta ihmisestä tulee varas?
Tunnetko ketään varkaita?
Millainen ihminen päättää esim. varastaa toiselta pyörän?
Oon vaan miettinyt, että vaikea ymmärtää näiden ihmisten mielenmaisemaa ja empatiakyvyttömyyttä. Moraali puuttuu. Miksi?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole moraalia eikä omaatuntoa. Aika usein huonon kasvatuksen tuotos, harvemmin joku psykopatia taustalla.
Kaikilla tai useimmilla meillä on jonkunlainen. Pyörävaras saattaa olla addikti ja miettii ettei myisi skideille roinaa tai jättäisi kaveria virumaan. Eli yhtälailla nuokin miettivät missä menee omat rajat. Tosielämässä sävyjä on tässäkin paljon. Jos yhteiskunta viestisi voimakkaasti varkauden paheksuttavuutta olisiko tätä toimintaa vähemmän? Nyt tulee olo että ei oikein välitetä. Pätee hyvin moneen muuhunkin ennen paheksuttuun toimintaan.
Ahneus on nyky-yhteiskunnassa suurempi synti kuin varkaus. Ylensyönti ja myös rahan sekä elämysten ahneus. Eihän nälkääkään olisi, jos yhdet eivät hoardaisi enemmän ruokaa, kuin omat tarpeet ovat.
Naapurin öky bemmasta vois yön hiljaisina tunteina kadota ne hienot kullan väriset vanteet 🤣 niistähän sais jonkin verran rahaa dark netissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhästä tulee varas mutta se on pakkotilanne. Se 595 e ei vaan riitä yksinään ja sitäkin tukea on jo laskettu. Ja veikkaan että varkaitten määrä tulee lisääntymään koko ajan.
Mihin se ei riitä? Itselle jää käteen pakollisten menojen jälkeen n. 300e ja siitä menevät kaikki kulut ruuasta laskuihin. Kyseessä ei ole edes oma tötöily vaan kirjaimellinen vääryys ja rikokset minua kohtaan, miksi kuluja menee. Asiaa on kuitenkin nykyisen lainsäädännön puitteissa erittäin vaikea mitätöidä enkä myöskään halua käyttää elämääni r aiskaajien ja muien rikollisten jahtaamiseen - sitähän he juuri toivovat. Tekevät pahaa saadaakseen huomiota, kun eivät raukat muuten saa.
En silti varasta. Olen valinnut jeesuksen tien ja vaikka r aiskauksia ja nälkää joudunkin kokemaan, en luovu sielustani pahuuden edessä. Moni muukin on edeltäni r aiskattu ja tapettu, sitä mi
Kun siitä vähentää yhtiövastiketta 450 e niin voit alkaa laskemaan että mihin se muka riittää. Ihme porukkaa täällä kun aina oletetaan että kaikille maksellaan jotain asumis- tai toimeentulotukia!
Sitä voi myös miettiä kuka on todellinen varas - kapitalisti joka hoardaa resursseja ja pimittää niitä ihmisiltä, vai ihminen joka ottaa sen mitä elääkseen tarvitsee. Esim. ruuan. Itse en sitä tee, mutta en kyllä tuomitse niitä jotka tekevätkään. Varkaat ja ahneet eivät tässä maassa ole köyhiä. Itse asiassa pakkoraossa rikoksen tekeminen, esim. nälkäänsä ei ole rikoslainkaan mukaan edes rikos.