Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa, että lavatansseissa on nykyään viejien ja seuraajien haut eikä miesten ja naisten?

Vierailija
23.06.2024 |

Nii. Hakeeko naisetkin viejien haulla ja voiko miehet olla haettavina silloin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lavatansseihin mennä oman puolison kanssa niin ettei tanssi kenenkään muun kanssa?

Vierailija
2/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lavatansseihin mennä oman puolison kanssa niin ettei tanssi kenenkään muun kanssa?

Kyllä voi. Ei kukaan tule ryöstämään sulta  puolisoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, kukaan tuskin osaa vastata.

Kuulostaa kyllä niin pipipäiseltä että on varmaankin totta🥱

Vierailija
4/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi tanssia myös mies-, nais- tai muusuparina. Nainen voi myös viedä miestä. Erittäin ok minulle. 

Vierailija
5/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisten tanssiaiset

Vierailija
6/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi tanssia myös mies-, nais- tai muusuparina. Nainen voi myös viedä miestä. Erittäin ok minulle. 

Eli siellä on oikeasti tavallisesti naisia, jotka ovat valmiita viemäön miehiä ja miehenä voi oikeasti mennä viejien haulla haettavaksi ja oikeasti on mahdollista, että naiset tulee hakemaan?

Vierailija
7/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tanssijoista osaa sekä viejän että seuraajan roolit. Jos tanssit viejänä, haet viejien hakuvuorolla seuraajia ja jos tanssit seuraajana, haet seuraajien hakuvuorolla viejiä.

Itse naisena haen viejien hakuvuorolla naisia, sillä harva mies osaa seuraajan roolissa tanssia. Mulle on ihan sama kummassa roolissa tanssin, syliotteen tansseihin en tosin naisia hae.

Vierailija
8/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa tanssijoista osaa sekä viejän että seuraajan roolit. Jos tanssit viejänä, haet viejien hakuvuorolla seuraajia ja jos tanssit seuraajana, haet seuraajien hakuvuorolla viejiä.

Itse naisena haen viejien hakuvuorolla naisia, sillä harva mies osaa seuraajan roolissa tanssia. Mulle on ihan sama kummassa roolissa tanssin, syliotteen tansseihin en tosin naisia hae.

Mutta tuleeko siellä oikeasti naisia hakemaan viejien hakuvuorolla hakemaan miehiä ja siten myös laskevat rimaa miesten tanssiharrastukselle ja tekevät tanssimisesta tasa-arvoisempaa? Vai ovatko viejänaiset sellaisia kuten itsekin, että hakevat vain naisia seuraajiksi, eli ei voi sanoa, että aidosti ei olisi miesten ja naisten hakua enää vaan tarkemmin on miesten ja viejänaisten haku sekä naisten haku?

Vierailija
9/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bump

Vierailija
10/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuleeko siellä oikeasti naisia hakemaan viejien hakuvuorolla hakemaan miehiä ja siten myös laskevat rimaa miesten tanssiharrastukselle ja tekevät tanssimisesta tasa-arvoisempaa? Vai ovatko viejänaiset sellaisia kuten itsekin, että hakevat vain naisia seuraajiksi, eli ei voi sanoa, että aidosti ei olisi miesten ja naisten hakua enää vaan tarkemmin on miesten ja viejänaisten haku sekä naisten haku?

Siellä voi sinua hakea myös miesviejä. Tasa-arvoa sekin. Oikein hyvää juhannusta ja pride-kuukautta Sinulle!

Vierailija
11/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei en tahtoisi olla pässi seuraaja, tätä se hullu suuntaus teettää. Kopeloimalla selviää onko pallit vai pillu🤪

Vierailija
12/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratanssietiketin mukaan mies vie aina. Myös naisten hauissa.

Muusuja ei ole kuin muumikirjoissa.

Vierailija
13/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muusuja?

Vierailija
14/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että kuka vaan voi viedä ja seurata tanssissa eikä vain niin että mies vie ja nainen seuraa. 

Voit olla mies ja tanssia naisen kanssa ja nainen vie ja sinä seuraat, tai sitten perinteisesti.

Voit olla mies joka tanssii miehen kanssa ja sinä viet, tai toisinpäin.

Voit olla nainen joka tanssii naisen kanssa ja sinä viet, tai toisinpäin.

Vierailija
15/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on muusuja?

Ei sitä kukaan tiedä. Sukupuoleton taruolento.

Vierailija
16/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että kuka vaan voi viedä ja seurata tanssissa eikä vain niin että mies vie ja nainen seuraa. 

Voit olla mies ja tanssia naisen kanssa ja nainen vie ja sinä seuraat, tai sitten perinteisesti.

Voit olla mies joka tanssii miehen kanssa ja sinä viet, tai toisinpäin.

Voit olla nainen joka tanssii naisen kanssa ja sinä viet, tai toisinpäin.

Höpöhöpö! Naiset voivat tanssia tyttöparina, miehet ei tanssi keskenään.

Vierailija
17/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin naisviejänä hakea miestä tanssimaan, jos tietäisin että hän haluaa opetella seuraajan roolin. Viejien hakuvuorolla haetaan seuraajia. Tuttujen kesken vaihdetaan roolia joskus kesken kappaleen, kun tiedetään että osataan molemmat.

Vierailija
18/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joskus 50-luvulla oli näin. Ei ole enää.

Vierailija
19/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muusuja ei ole kuin muumikirjoissa.

Mitäs seuratanssietiketti sanoo tilanteesta, että paikalla on vaikkapa 20 naista ja 5 miestä?

Vierailija
20/27 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joskus 50-luvulla oli näin. Ei ole enää.

En tiedä 50-luvusta, en ollut syntynyt vielä.

Mutta seuratanssietiketin tsekkasin puoli tuntia sitten. Ja ihana kyllä, lavoja EI ole valjastettu friikkisirkusten näyttämöksi.