Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että ihmiset ovat aika mukavia?

Vierailija
23.06.2024 |

Melkein kaikki ovat. Loppuja pitää jotenkin ymmärtää ja sietää. Mutta pidän ihmisistä, lopultakin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat mukavia, jos he hyötyvät sinusta jotain. Jos taas ei niin 99% loppuu mukavuus. 

Se on ihmisyyttä. Ihmiset toimivat vaihdantataloudella. Olen ystävällinen aspalle, jotta saan parempaa palvelua.

Samalla tavalla sinäkin toimit. esim. Olet mukava itse, koska hyödyt saamalla kaveruutta ja juttuseuraa. 

Eli kaveruus ja juttuseurakaan eivät ole mukavuutta vaan vaihdantataloutta? Oikeasti kukaan ei haluaisi jutella tai olla kaveri? Mutta samaan aikaan haluaisivat, että muut juttelisivat ja olisivat kavereita?

Vierailija
42/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Päällisin puolin ehkä joo, mutta kun niihin yhtään enempää tutustuu, murenee tämä luulo ja lähes jokainen on itsekäs ja vain omaa etua ajava ja oman nenänsä näkevä. Just mietin eilen omia kollegoja, jotka alkuun vaikutti niiiin mukavilta, mutta muutamassa vuodessa on nähnyt miten ne selkäänpuukottaa, ei tee töitään ja valehtelee siitä, vääristelee muiden puheita, jne jne. Ihmiset on aivan järkyttävän hirveitä kun niihin yhtään tutustuu, jos ollenkaan osaa nähdä pintaa syvemmälle.  Tietysti jos itse on samalla lailla hirveä, ei sitten varmaan pidä tuollaista käytöstä mitenkään erikoisena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Päällisin puolin ehkä joo, mutta kun niihin yhtään enempää tutustuu, murenee tämä luulo ja lähes jokainen on itsekäs ja vain omaa etua ajava ja oman nenänsä näkevä. Just mietin eilen omia kollegoja, jotka alkuun vaikutti niiiin mukavilta, mutta muutamassa vuodessa on nähnyt miten ne selkäänpuukottaa, ei tee töitään ja valehtelee siitä, vääristelee muiden puheita, jne jne. Ihmiset on aivan järkyttävän hirveitä kun niihin yhtään tutustuu, jos ollenkaan osaa nähdä pintaa syvemmälle.  Tietysti jos itse on samalla lailla hirveä, ei sitten varmaan pidä tuollaista käytöstä mitenkään erikoisena...

Tämän olen huomannut itsekin. Ei kannata liikaa luottaa ihmisiin.

Vierailija
44/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin totta. 

Vierailija
45/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat mukavia, jos he hyötyvät sinusta jotain. Jos taas ei niin 99% loppuu mukavuus. 

Se on ihmisyyttä. Ihmiset toimivat vaihdantataloudella. Olen ystävällinen aspalle, jotta saan parempaa palvelua.

Samalla tavalla sinäkin toimit. esim. Olet mukava itse, koska hyödyt saamalla kaveruutta ja juttuseuraa. 

Eli kaveruus ja juttuseurakaan eivät ole mukavuutta vaan vaihdantataloutta? Oikeasti kukaan ei haluaisi jutella tai olla kaveri? Mutta samaan aikaan haluaisivat, että muut juttelisivat ja olisivat kavereita?

Riippuu ihmisistä. Päämäärätietoisille ja asiakeskeisille ihmisille kyse on pikemminkin vaihdantataloudesta. Heillä on tavoite, ja toinen ihminen voi auttaa tavoitteen saavuttamisessa. People-personit ovat toisenlaisia, mutta onhan siinäkinnkyse vaihdannasta: he saavat hyvää mieltä itselleen, kun kaikilla on kiva olla.

Repäisin tämän ajatuksen siitä, että joku psykologi on sanonut suurimman itsekkyyden olevan oman mielihyvän tuottamista. Eli annan almuja, koska saan itselleni olon, että olen hyvä ihminen. 

Vierailija
46/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tapaa oikeasti mukavia, teeskentelijöitä kyllä riittää. Käännät selkäsi, niin paskanpuhuminen alkaa samantien.

Vierailija
47/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, minä olen törmännyt vain roistoihin ja kusettajiin. Myös hulluihin...

Nyt sulla on kyllä jokin säätö pielessä. Korjaapa se, niin alkaa tulla vastaan ne mukavat.

Vierailija
48/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mitä enemmän elämää näkee, sitä selvemmäksi käy myös ihmisten pohjaton itsekkyys ja pahuus. <<<Itse pyrin olemaan kaikille ystävlinen ja tasa arvoinen.Sain kuitenkin hävetä  tänään silmät päästä,muistisairaan 83 v. siskoni takia.Olin kauppa apuna,kun poistuimme eräs ostoskeskus. 2 lasta kulki edellämme ja siskoni huutaa katso 2 rätti päätä.Huusin siskolleni hiljaa,Juuri tv tullut vihapuheista,ei salittu. Mikä kumma onkin että juuri nuo vanhat ihmiset puhuvat ja möläyttävät törkyjä suustaan julkisilla paikoilla? Kohtasaa mennä yksin kaupaan ja selviytyä yksin siellä muistisairaana rollatorinsa kanssa.

Vierailija
49/49 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat mukavia vain siksi, että välttyisivät ongelmilta. Pään sisällä halveksivat sinua. 

Ei halveksija pysty esiintymään noin vakuuttavasti aidosti mukavana, ei ainakaan minulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi