Järkkyä! 182-senttinen australialainen korkeushyppääjänainen sanoo Suomessa "sulautuvansa joukkoon"!
https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a/ca53211f-171f-4d29-88ad-671a8f0…
"Ihmiset katsovat minua, koska olen pitkä ja vaalea. Nähtävästi sulaudun suomalaisten joukkoon, Patterson sanoo."
"Olen viettänyt paljon aikaa esimerkiksi Espanjassa ja Italiassa. On mukavampaa olla Suomen kaltaisessa maassa, jolla olen suunnilleen yhtä pitkä kuin moni muu nainen, 182-senttinen urheilija kertoo."
Siis mitä? Siis mitä ihmettä? Siis järkkyä, jos Suomessa on järkyn monia niin järkyn pitkiä naisia, että 182-senttinen nainen sanoo olevansa "suunnilleen yhtä pitkä kuin moni muu nainen"! 😱
Miten nykyään on niin järkyn paljon järkyn pitkiä naisia? Järkkyä! 😱
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 184cm mies, liikun paljon ulkona ja näen ihmisiä jatkuvasti myös naisia. On harvinaista törmätä naiseen joka on lähellä minun pituutta ei sitä kovin usein tapahdu. Vuoden sisällä joitain kertoja, joten en oikein jaksa millään uskoa että 182cm nainen on kovinkaan yleinen ilmestys Suomessa.
Joten kyllä 164cm kuulostaa paljon oikeammalta mitä tulee naisten pituuteen, ihan omat kokemukset ja havainnotkin sitä tukee.
Olen 182cm nainen ja harvoin nään itseni pituisia naisia kaupoilla. Joskus harvoin näen pidemmän naisen hah
Niinpä. On se kummaa kun jotkut mammat väittää että tuon kokoiset naiset olisivat ihan tavallinen näky suomessa. Ihan harha maailmoissa elävät.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua miksi monet naiset kokee, että heidän pitää valehdella itselleen ja muille olevansa pidempiä kuin ovat, vaikka mitkään tilastot ei tue heitä. Edelleen olipa nuori tai vanha nainen niin suomalaisen naisen keskipituus on noin 164cm.
Voitte toki löytää jotain tilastollisia poikkeamia jossa puhutaan sentistä suuntaan tai toiseen, silti 182cm suomalainen nainen on poikkeus ei mikään normi vaikka kyseinen pituushyppääjä toisin kokisi.
Mutta kun kyseinen henkilö ei puhu siitä, onko tilastollisesti normia vai poikkeusta, vaan siitä, kokeeko sulautuvansa joukkoon. Ja ei tuon mittainen nainen Suomessa mitään erityishuomiota nosta, ehkä joitain vilkaisuja itseensä kääntää.
Itse tunnen pari 182-183-senttistä naista. Molemmilla miehet samaa pituusluokkaa ja toisella tytär, joka on 190cm.
Ei nuo 180-senttiset naiset mitään harvinaisuuksia ole, vaikka heitä ei joka päivä näkisikään. Ja näitä 190-senttisiä nuoria naisiakin alkaa olla jo jonkun verran.
Ehkäpä sulautumista helpottaa suomalaisten tapa antaa muiden olla rauhassa ja keskittyä omiin asioihinsa.
Se että itseäni vastaan Helsingissä kävelisi 180+ pituinen nainen tarkoittaisi että aivoissa rekisteröityisi jonkin lainen alitajuinen huomio "onpa toi nainen pitkä", joka pyyhkiytyisi mielestä seuraavan 10 sekunnin aikana.
Suomessa pidetään hyvin asiattomana että tuijotetaan ulkonäköä ja suorastaan käsittämättömän moukkamaisena käytöksenä, että edes puolikohteliaasti tätä kommentoisi.
Olen itsekin 182cm nainen enkä nyt mitenkään koe etten sulautuisi joukkoon. Toisaalta en ajattele asiaa paljonkaan, että olenko nyt pitempi kuin muut. Mutta on kyllä nykyään enemmän pitkiä naisia kuin ennen. Edelleen silti joutuu miesten housuja ostamaan välillä.
Minäkin juurikin tuon 182 cm ja nainen. Nuorempana koin olevani liiankin pitkä, nykyisin korostan pituuttani mm. koroilla, ja mielelläni tuon pitkät sääreni esiin. Kaikilla meistä on jotain erityispiirteitä, minulla se on pituus. Miksi en iloitsisi siitä?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuolla kylillä pitkiä vaaleita naisia. Ei ne nyt niin huomiota herätä, korkeintaan vähän säväyttää.
Säväyttää juu, kun ne "pitkät naiset" taitavat olla transeja. Niitä on nykyään joka paikassa :)
Kuinkakohan monta mekkomiestä täällä on innoissaan selittämässä kuinka on "pitkä nainen" lol Vähän haiskahtaa tuo että yht äkkiä paikka on täynnä 182 cm naisia ;)
Sateenkaarethan päivystävät tälläkin palstalla.
Miten jotain voi kiinnostaa naisten pituus noin paljon, ap:lla taitaa olla alemmuuskompleksi. Järkkyä miten lyhyt AP on! 😱!
Mikähän tämänkin ketjun tarkoitus on?
Olen 170 cm pitkä nainen ja minua sanotaan aina pitkäksi.
Nythän aletaan päästä kivikauden pituuksiin nuorissa.syynä on ravinto ja ei sairastetä tauteja rokotusten lääketieteen
ansiosta,Kivikaudella oli kalaa ja riistaaa runsaasti
pari sataa vuotta sitten tyttöjen kuukautiset alkoivat noin 18 vuotiaana huonon ravinnon ja tautien takia jon selvisivät siihen
ikään.
Islantilaiset eivät ole mitenkään erikoisen pitkiä. Ihan takuuvarmasti ovat lyhyempiä kuin suomalaiset.
Hollantilaiset taas ovat selvästi suomalaisia pidempiä. Itse olisin veikannut pituuseroksi suomalaisiin 10cm sen virallisen 4cm sijaan, niin järkyn pitkiä ovat.
T. Molemmissa maissa käynyt