Vessan tukos auki helposti
Jaan tännekin vinkin kun meinasi tulla kirjaimellisesti kusinen juhannus kun pönttö meni tukkoon. Eli tavallista tiskiainetta runsaasti ensin pönttöön. Itse ruutasin noin desin tai kaksikin. Ohjeen mukaan tulisi antaa vajota sinne puoli tuntia mutta itsellä toimi kun kaadoin välittömästi keitettyä hieman viileämpää vettä korkealta ämpärillä pönttöön että tulee vähän lisää painetta.Piti muutaman kerran toistaa tuo ja odottaa että vesi laskeutuu hieman ja lisäsin vielä lisää astianpesuainetta loppuannokseen. Meni noin vartti siinä hikoillessa pitääkö kutsua huoltoukko mutta hyvin aukesi kun oli lähinnä paperia se. Pahemmista tuloksista en osaa luvata, niihin taitaa toimia karhupumppu mutta itsellä ei sitä siihen hätään ollut.
Kommentit (7)
Noin paljon tiskiainetta vaahtoaa putkessa ja tukkii lisää.
Tukos lähtee samalla tavalla kuin syntyikin.
Ei kathupumppua vaan viemäripumppu jota pumpataan kuin polkupyörän pumppua... ei ole tullut vielä vastaan tukosta joka ei aukeaisi alta minuutissa.
Siellä on kauempana tukos jos venepinta jää normaalia alemmaksi. Kun siis on ensin pytty tyhjentynyt ja pinta sitten laskee normi tasosta. Joskus tosiaan tuo nopealla tahdilla pari ämpärillistä vettä ja pöntön oma säiliö perään saattaa sen kauemmankin tukoksen avata. Minulla on toisinaan tapana laittaa nestesaippuaa yöksi pyttyyn ja kannusta pari litraa vettä perään. Saippuavesi saattaa hyvällä säkällä jäädä putkeen lillumaan ja irroittaa tukoksia.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kauempana tukos jos venepinta jää normaalia alemmaksi. Kun siis on ensin pytty tyhjentynyt ja pinta sitten laskee normi tasosta. Joskus tosiaan tuo nopealla tahdilla pari ämpärillistä vettä ja pöntön oma säiliö perään saattaa sen kauemmankin tukoksen avata. Minulla on toisinaan tapana laittaa nestesaippuaa yöksi pyttyyn ja kannusta pari litraa vettä perään. Saippuavesi saattaa hyvällä säkällä jäädä putkeen lillumaan ja irroittaa tukoksia.
Mulla oli kerrostalossa vuokrakämpässä juuri tuota että vedenpinta laski. Sitä kävi huoltomies katsomassa, mutta ei tehnyt asialle mitään. Koko sen ajan jonka asunnossa asuin, eli useamman vuoden pönttö teki tuota.
kaada pönttöö kerralla ämpärillinen vettä