Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin E-pillerit ja pelkään kokon ajan että saan vakavan sivuoireen!!!

Vierailija
23.06.2024 |

Olen siis sairastanut ahdistusta jo teinistä mutta en ole saanut siihen apua! Piti aloittaa e-pillerit ja pelkäsin kammokseni mutta hoidan niillä sairauttani! Nyt pelkään koko ajan että saan jonnkun sivuoireen niistä ja kun asun vielä yksin kotona, niin pekään että en kerkeä soittaa apua ja jään tunne tuskissani lattialla makaaman ja kuolen!! Voiko tuollainen sivuoire tulla vain yhtäkkiä? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E pillereistä voi tulla veritulppa joka iskee ihan yllättäen mutta yleensä muut sivuvaikutukset tulee pidemmän ajan kuluessa. 

Vierailija
2/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E pillereistä voi tulla veritulppa joka iskee ihan yllättäen mutta yleensä muut sivuvaikutukset tulee pidemmän ajan kuluessa. 

Miten tuollaisen pelon kanssa voi elää?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitat käytön niin hyväksyt sen että voit saada vakavia sivuvaikutuksia. Suurimmalle osalle niitä ei tule mutta minulla esimerkiksi tuli pahojakin sivuvaikutuksia. Punnitse riskit ja hyödyt.

Vierailija
4/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitat käytön niin hyväksyt sen että voit saada vakavia sivuvaikutuksia. Suurimmalle osalle niitä ei tule mutta minulla esimerkiksi tuli pahojakin sivuvaikutuksia. Punnitse riskit ja hyödyt.

Mun olisi pakko käyttää sairauden takia. En muuten käyttäisi. Mutta sairastan myös ahdistusta ja olen luulosairas niin vähän vaikeaa olla "normaalisti" kun pelkään jatkuvasti, että jokin pienikin oire on veritulppa

Vierailija
5/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun olisi pakko käyttää sairauden takia. En muuten käyttäisi. Mutta sairastan myös ahdistusta ja olen luulosairas niin vähän vaikeaa olla "normaalisti" kun pelkään jatkuvasti, että jokin pienikin oire on veritulppa

Minä en saanut veritulppaa mutta monen vuoden käytön jälkeen alkoi lähteä tuntoa toiselta puolelta kroppaa,tuli erilaisia tuntohäiriöitä. Lääkärit eivät epäilleet e pillereiden olevan syy vaan syytä etsittiin aina muualta. En ymmärrä miksi hormoneiden sivuvaikutuksia vähätellään. Ne on todellisia. 

Vierailija
6/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerissä ei ole kohonnutta tulpan riskiä. Mut en tiiä käykö se sun sairauden hoitoon, kannattaa kysyä lääkäristä josko se kävis. 

Vierailija
7/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut veritulppaa mutta monen vuoden käytön jälkeen alkoi lähteä

Mitä sitten pitäisi tehdä? Mitään vierasesinettäkää n en halua kohtuuni...

Vierailija
8/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut veritulppaa mutta monen vuoden käytön jälkeen alkoi lähteä

Mitkä pilsut sulla oli käytössä

Vierailija
9/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut veritulppaa

Stefaminelle

Vierailija
10/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty myös tromboosi selvittely, mutta tämäkään ei jotenkaan poista ahdistusta ... ap

Vierailija
11/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat saada sivuvaikutuksia. Vähemmän haitallisia, tai sitten fataalivaikutuksen. Se nyt vaan on tilastollinen tosiasia. Sinä hyväksyt sen ja käytät, tai sitten et käytä.

Näistä on kymmenien vuosien tieteellinen näyttö. Usko siihen, ja tee valintasi sen perusteella.

Vierailija
12/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on vain ajatus. Älä mene sen mukana. Fakta on se, että tarvitset ne pillerit. 

Vierailija
13/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat saada sivuvaikutuksia. Vähemmän haitallisia, tai sitten fataalivaikutuksen. Se nyt vaan on tilastollinen tosiasia. Sinä hyväksyt sen ja käytät, tai sitten et käytä.

Näistä on kymmenien vuosien tieteellinen näyttö. Usko siihen, ja tee valintasi sen perusteella.

Pitäisikö mennä jonkun luokse asumaan?

Vierailija
14/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätte kondomia jolloin sinun ei tarvitse ahdistua mistään hormonien riskeistä. Kohtuuton taakka ihmisellä joutua pelkäämään seksin takia. 

Vierailija
15/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätte kondomia jolloin sinun ei tarvitse ahdistua mistään hormonien riskeistä. Kohtuuton taakka ihmisellä joutua pelkäämään seksin takia. 

En mä seksin takia niitä käytä

Vierailija
16/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö kävisikö minipillerit hoidoksi? Niissä ei ole veritulppariskiä.

Vierailija
17/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kysyä..

Vierailija
18/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kysyä..

Trolli olet, tällaiset asiat olisi käyty vastaanotolla läpi.

Vierailija
19/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai ei niin E-pillerit on turvalliset ja miljoonat naiset käyttävät niitä. Joten älä itseäsi paniikkiin aja pillereiden takia. Ja jos oikein ahdistaa niin juttele lääkärin kanssa.

Vierailija
20/24 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota edes paljasta kalua reikääsi jos joudut joka tapauksessa käyttämään, vähän kompensaatiota, you know. Mihin sairauteen niitä käytät, liikakarvoitukseen?