Ero ja itsetunto
Tiedostan, että tämä tulee varmaankin aiheuttamaan reaktioita puolesta ja vastaan, mutta kaiken sen mahdollisen ilkeilynkin uhallakin kirjoitan tämän.
Olen muutama kuukausi sitten eronnut pitkähköstä avioliitosta ja päätös ei ollut minun. Olen kipuillut asiaa ja käsitellyt tunteitani itsekseni, jotka ovat menneet laidasta laitaan. Nyt olen ensimmäistä kertaa eron jälkeen siinä tilanteessa, että ihastuin kovasti ja ymmärtääkseni ihastukseni kohde ainakin jollain tasolla kiinnostui myös minusta. En siis pidä mitään kiirettä, enkä painosta edes treffeille.
Ongelmani on kaksijakoinen. En uskalla tehdä aloitetta. En halua näyttää innokkuuttani. En enää tiedä, miten deittaillaan. Itsetunto karisi poies, kun puoliso vaihtoi lennosta toiseen.
Toinen ongelmani asian tiimoilta on se, että ennen ihan hyvässä kunnossa ollut ihoni, on mennyt stressin vuoksi aivan järkyttävään kuntoon. Kasvot ovat vielä toistaiseksi säästyneet, mutta muutoin joudun paljon peittämään vaatteilla. Se on myös vaikuttanut itsetuntoon alentavasti ja pelottaa, että mitä mahdollinen deitti sitten ajattelisikaan, kun totuus paljastuu.
Tiedän, että jotkut nyt luulevat, etten ajattele muuta kuin ulkonäköä, mutta tämä on oikeasti kiusallista. Olen täysin tavallinen tallaaja jolla on nyt vaan on pieni itsetunto ongelma.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto-ongelmat eron jälkeen ovat enemmän kuin ymmärrettäviä. Nyt pitäisi ensin tietää, millainen iho-ongelmasi on? Onko kyseessä ihan vain hikinäppylät? Tarkoitan niitä esim käsivarsien taakse kesällä tulevia inhoja rypyjä? Vai hilseiletkö niin, että tuulessa näkyy, kun hiutaleet leikkii ympärilläsi, jos otat vaatteet pois?
Kysymyksellä yritän kartoittaa sitä, voisiko ihollesi tehdä jotain. Se parantaisi itsetuntoasi.
Joka tapauksessa sinuna tarttuisin uuteen tilaisuuteen, olisi sinulla iho-ongelmia tai ei, mutta paras olisi samalla aktiivisesti etsiä hoitoa ihoosi, jotta olisit se kuuluisa paras versio itsestäsi. Koska et heti ottanut hoitoasioita esiin, oletan että olet mies. Jos olet, niin ihan oikeasti, teilläkin on oikeus ja kosiovaiheessa myös velvollisuus tehdä ulkonäöllennekin jotain. Ei se ole noloa vaan omien mahdollisuuksien nostamista paremmalle levelille.
Kummallista ja paikallista siellä täällä esiintyvää todella karmean näköistä ihottumaa, mikä ei lähde millään konsitlla pois,kokeiltu on jo allergialääkekuuri, erilaiset ihoa rauhoittavat voiteet, antibiottikuuri, hikinäppyjä yllättävän paljon ja niiden paraneminen ei edisty edes lääkärin määräämilllä aineilla. Ja olen siis nainen.
Itsetunto-ongelmat eron jälkeen ovat enemmän kuin ymmärrettäviä. Nyt pitäisi ensin tietää, millainen iho-ongelmasi on? Onko kyseessä ihan vain hikinäppylät? Tarkoitan niitä esim käsivarsien taakse kesällä tulevia inhoja rypyjä? Vai hilseiletkö niin, että tuulessa näkyy, kun hiutaleet leikkii ympärilläsi, jos otat vaatteet pois?
Kysymyksellä yritän kartoittaa sitä, voisiko ihollesi tehdä jotain. Se parantaisi itsetuntoasi.
Joka tapauksessa sinuna tarttuisin uuteen tilaisuuteen, olisi sinulla iho-ongelmia tai ei, mutta paras olisi samalla aktiivisesti etsiä hoitoa ihoosi, jotta olisit se kuuluisa paras versio itsestäsi. Koska et heti ottanut hoitoasioita esiin, oletan että olet mies. Jos olet, niin ihan oikeasti, teilläkin on oikeus ja kosiovaiheessa myös velvollisuus tehdä ulkonäöllennekin jotain. Ei se ole noloa vaan omien mahdollisuuksien nostamista paremmalle levelille.