Onko tämä uutta? Maksaako ateriat Finnairin lomalennoilla
kesällä 2007? Kun varasin netistä matkan kesäkuulle ei ainakaan ohjelma kysynyt sitä, otatteko ruoan koneessa vaiko ei?
Pitääkö ruoka siis tilata etukäteen vai voiko tuudittautua siihen että kyllä sieltä jotain pöperöä tuodaan? Vai varustautua omin eväin ( jos niitä saa syödä...?) Soittaisin Finnmatkoille mutta siellä on aina kauhea ryysis siksi kysyn josko joku täällä tietäisi. KIITOS!
Kommentit (22)
Lisäksi esim. huovat, tyynyt, lasten puuhapaketit yms. tuli maksullisiksi lomalennoilla (siis muistaakseni helmikuun alusta lähtien). Ja enää ei oteta huomioon paikkatoiveita, vaan väljemmän paikan voi ostaa. Että näin finskillä tästä lähtien lomalennoilla, olin lentää perseelleen kun tuli kirje matkavahvistuksen mukana. Nämä maksulliset palvelut voi tilata etukäteen netissä.
Onneksi me lennetään aina reittilennoilla. En muutenkaan kestä niitä lomalentoja suomalaisten lapsiperheiden ja känniläisten eläkeläisten seassa!
Yksi kerta sellasella lennolla riitti! Ja nyt vielä pitäis siitäkin maksa extraa. Reittilennoilla sentään on vielä jotain palvelua ja käytöstapoja.
Vain kahvi ja vesi on ilmainen. Reitilennoilla on pieni menu josta sit voi tilata.
Voi olla että Virgin airin reittilennoilla maksaa ruoat, mutta ei ainakaan finnairin reittilennoilla. Työkseni matkusta euroopan kaupunkin välillä vähintään 8 lentoa kuussa, joten tiedän kyllä. Viimeksi eilen palasin Lontoosta.
Myös juomat, viini ja olut on maksuttomia.
Millähän yhtiöllä sinä lennät?
Viime vuonna lennettiin Lufthansan reittilennolla, ei ollut mitään makullista tarjoilua.
Tänä vuonna Finnairin reittilento Aasiaan, ei mitään maksullisia tarjoiluja, peittojen ja tyynyjen maksullisuudesta nyt puhumattakaan! Pieni menu on kyllä jossa pari ruokavaihtoehtoa joista voi valita, mutta ei ne ruuat erikseen maksa. Kuulokkeetkin leffojen ja musiikin kuunteluun on ilmaiset.
Vierailija:
Vain kahvi ja vesi on ilmainen. Reitilennoilla on pieni menu josta sit voi tilata.
Finnair, KLM, SAS, Malev, Turkish Airlines, Austrian Airlines, Lufthansa, Swissair, Chech Airlines, Cathay Pacific, American Airlines, Delta ja Qantas muutamia yhtiöitä mainitakseni.
Vierailija:
Kyllä ne on tulossa kaikkiin lentoyhtiöihin. Hinnat pysyy usht alhaalla vaikka bensanhinta nousee. Jostain se säästö on tehtävä et normaali lentoyhtiöt voi kilpailla näiden halpojen lentoyhtiöiden kanssa. Et ole tainnut lennellä viimeisen vuoden aikana? ;)
Vierailija:
halpalentoyhtiöt joita myös Finnmatkat joillain lennoilla käyttää veloittavat ruuata erikseen.
Vierailija:
Onneksi me lennetään aina reittilennoilla. En muutenkaan kestä niitä lomalentoja suomalaisten lapsiperheiden ja känniläisten eläkeläisten seassa!
Yksi kerta sellasella lennolla riitti! Ja nyt vielä pitäis siitäkin maksa extraa. Reittilennoilla sentään on vielä jotain palvelua ja käytöstapoja.
Vierailija:
Kyllä ne on tulossa kaikkiin lentoyhtiöihin.
Että esim. Finnairille ei ole vielä tullut ja tarjoilu reittilennoilla kuuluu matkan hintaan, edelleen.
Vierailija:
Kyllä ne on tulossa kaikkiin lentoyhtiöihin. Hinnat pysyy usht alhaalla vaikka bensanhinta nousee. Jostain se säästö on tehtävä et normaali lentoyhtiöt voi kilpailla näiden halpojen lentoyhtiöiden kanssa. Et ole tainnut lennellä viimeisen vuoden aikana? ;)
Enpä käytä enää nidden palvelua. Minkäs mä sille voin, että olen laktoosi-intolerantikko. Ei se nyt mikään piruuttaan keksitty tauti mulla ole...
Reittilennoilla on 99% matkustajista liikemiehiä ja -naisia, joilla mukana läppärit ja kainalossa pukupussi. Lennon aikana syventyvät Financial Timesiin tai työtehtäviinsä.
Tilauslennoilla on joka kerta ollut kännisiä perheenisiä tai poikaporukoita, jotka eivät tajua sitäkään, että Helsinki-Vantaan tax freestä ostettua banaanilikööriä ei saa juoda koneessa.
Nämä siis mun kokemuksia, teen noin 5 matkaa vuodessa lentäen.
Vierailija:
Kyllä se nykyään on niin että enemmän niillä reittilennoilla häiriköidäänVierailija:
Peitotkin ja lasten puuhapaketit maksavat. Naurettavaa. Tympeää. Siellä sitten istutaan surkean ahtaassa penkissä ja kaikki lisä maksaa.
Vierailija:
Ei todellakaan ole 99% matkustajista liikemiehiä
sekä Finnairia että tätä TUi Nordicia vai mikä lie olikaan ja että ainakin tällä viimeksimainitulla ruoka maksaa erikseen (mutta ovat sitten muka PAREMPIA kuin normaalisti)
Mulle on aivan sama, tavallaan, maksaako ruoka erikseen vaiko ei (matkan hinnassahan ne ilmaisetkin maksaa...) - pääasia on että tietää onko ruokaa tarjolla kun mukana on lapsia, jotka kuitenkin jotain evästä tarvitsevat... ja että tarvitseeko tämä ruoka tilata erikseen etukäteen.
terv AP
Mua vaan ärsyttää, että nuo palvelut pitää itse tilata eikä voi toimiston kautta varata.
ja vaivatonta, mutta näköjään tuo opas täytyy lukea tosi huolella. Lasten rattaiden mukanaolokin maksaa nykyään 10 euroa (lieneekö meno-paluuhinta vai pelkkä meno??) - täytyyköhän niillekin tilata etukäteen paikkatilaa ruumasta....????
halpalentoyhtiöt joita myös Finnmatkat joillain lennoilla käyttää veloittavat ruuata erikseen.