Miksi ihmiset ovat eri pituisia?
Eikö se ole hieman epäreilua että osä on toisia pidempiä?
Kaikkien pitäisi olla saman mittaisia.
Kommentit (20)
Täydellisessä tasa-arvoisessa järjestelmässä valitaan yksi pituus ja muut tapetaan
Mikä olisi sopiva pituus kaikille? Olisivatko miehet ja naiset samanpituisia?
Vierailija kirjoitti:
Täydellisessä tasa-arvoisessa järjestelmässä valitaan yksi pituus ja muut tapetaan
Kuulostaa reilulta. Vova ehkä armahtaisi ja jättäisi itseään lyhyemmät henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa reilulta. Vova ehkä armahtaisi ja jättäisi itseään lyhyemmät henkiin.
Ei sinne taitaisi jäädä muita henkiin kuin Medvedev.
Kuulostaa sosialismilta, kaikilla kun on pakko olla yhtä kurjaa ettei vaan joku olisi etuoikeutettu ilooon. Se että ihmiset ovat eripitusia niin sillä saattaa olla jottai tekemistä geenien kanssa eikä sille mittää maha. Mä ite oon 166cm pätkä mies, teininä olin siitä huolestunut ja terkkari sanoi että ehin vielä kasvaa vaikka ite tajusin että mun lyhhyyteni oli jo taputeltu ja kyssyin josko hormonia sais, olin silloin 163cm ja monet ikäiseni oli +167cm, terkkari sano nää mittää hormoneja tarvi. Jotenkin ahisti se että muijat sano meeppä nää nyt siittä kottiis kasvaan kun tekkiin ittiäni tykö, ois pitäny jotenkin vaan päässä kasvatuslaitokseen kun ei kerta oikein kotona kasvanu. Eikä pentuna asiaa auttanu vaikka isä vainaa harrasti kasvatushakkuita, ei sekkään jouvuttanu sitä pittuutta lisempää, onneksi se kuoli. Vanahaksipoijjaaksi oon jäänny ku ei kukkaan muija tarvi mua vaikka kaapin ylä hyllyltä ottaa jottain tai ostolasa avittaa alas kottikärryyn törppöä ja pakettia. Näillä mennään.
Evoluution tulosta. Tietty koko on optimi tiettyihin olosuhteisiin. Täällä pohjolassa on ollut hyötyä raavaasta ruuminrakenteesta, joten suomalaisten vartalomalli on tanakka (en tarkoita lihavaa vaan leveä rintakehä ja hartiat jne).
Pituuserot on välttämättömiä, jotta Gaussin normaalijakauma toteutuu tältä osin.
Niin, miks. Ja miksi meidän lapset jäi just ja just 160 sentin kieppeille, kun minä ja isänsä ollaan kumpikin 174cm?
Miksi vaikkapa talo tai lipputanko on korkea, mutta ihminen pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sosialismilta, kaikilla kun on pakko olla yhtä kurjaa ettei vaan joku olisi etuoikeutettu ilooon. Se että ihmiset ovat eripitusia niin sillä saattaa olla jottai tekemistä geenien kanssa eikä sille mittää maha. Mä ite oon 166cm pätkä mies, teininä olin siitä huolestunut ja terkkari sanoi että ehin vielä kasvaa vaikka ite tajusin että mun lyhhyyteni oli jo taputeltu ja kyssyin josko hormonia sais, olin silloin 163cm ja monet ikäiseni oli +167cm, terkkari sano nää mittää hormoneja tarvi. Jotenkin ahisti se että muijat sano meeppä nää nyt siittä kottiis kasvaan kun tekkiin ittiäni tykö, ois pitäny jotenkin vaan päässä kasvatuslaitokseen kun ei kerta oikein kotona kasvanu. Eikä pentuna asiaa auttanu vaikka isä vainaa harrasti kasvatushakkuita, ei sekkään jouvuttanu sitä pittuutta lisempää, onneksi se kuoli. Vanahaksipoijjaaksi oon jäänny ku ei kukkaan muija tarvi mua vaikka kaapin ylä hyllyltä ottaa jottain tai ostolasa avittaa alas kot
Ehkä et nukkunut tarpeeksi;D Huolehtikaa vanhemmat että lapset nukkuvat:)
Miksi rumia ihmisiä on olemassa? Lajin säilymisen kannalta olisi parempi että ihmiset olisivat mahdollisimman viehättäviä. Eikö evoluutio toimi ihmisen kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi rumia ihmisiä on olemassa? Lajin säilymisen kannalta olisi parempi että ihmiset olisivat mahdollisimman viehättäviä. Eikö evoluutio toimi ihmisen kohdalla?
Mulle ei tule mieleen yhtäkään ruman näköistä ihmistä, vaikka kuinka miettisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tule mieleen yhtäkään ruman näköistä ihmistä, vaikka kuinka miettisin.
Tässä mitalisi 🏅
Monet sanoo että miehen mitta on 180cm, minä sain vain 177cm.
MIKSI SUOMALAISET OVAT NIIIN HELVETIN TYHMIÄ VIELÄ TÄNÄ PÄIVÄNÄ???????? 😵
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sopiva pituus kaikille? Olisivatko miehet ja naiset samanpituisia?
Oletko lapsi kun hölmöjä kyselet.
Pituus riippuu paljon geeneistä. Sota-ajan jälkeen kasvaneet appivanhempani olivat molemmat alle 160-senttisiä. Kaikki lapset ovat pitkiä. Puolisoni on lyhin heistä 182 senttiä. Kaikki ovat poikia.
Myös ravinnon riittävyys ja terveellisyys saa lapset kasvamaan pitemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miks. Ja miksi meidän lapset jäi just ja just 160 sentin kieppeille, kun minä ja isänsä ollaan kumpikin 174cm?
Lasten isä on alakerran Rami, 152 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten isä on alakerran Rami, 152 cm.
No onpa kova vitsi
Medvedev 162,5 cm on samaa mieltä epäreiluuden suhteen.