Postipuiston alue Helsinki?
Huomasin, että Postipuistossa on Kuormakadulla vapaita asoja. Millainen alue on asua?
Ihmettelin ennen kaikkea huonoja kulkuyhteyksiä esim keskustaan, jonne menee nopeimmillaan tuosta melkein tunti. Samoin Meilahteen. Luin, että uusia reittejä tulee, mutta nekään eivät näytä ratkaisevan mitenkään erityisesti tuota ongelmaa.
Kommentit (59)
Kyllä nyt on minuuttikilpailua mutta joo, ärsyttää joskus sellainen ylimalkainen "vartti keskustaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti keskustaan? Reilussa puolessa tunnissa (jopa vähän alle) ainakin vielä syksyllä pääsi keskustaan. Muutama minuutti bussilla Käpylään tai Ilmalaan ja vaihto junaan.
Tän on pakko olla provo. Ei pääse Postipuistossa puolessa tunnissa juuri minnekään.
Piäsöö bussilla 23 suoraan yhtäsoittoa Helsingin päärautatieasemalle! Ja ihan vaan savolaisena osasin katsoa HSL:n sovelluksesta tämän :)
Onko Ilmalan asema normi juna- asema vai?
Ystävät asuvat kuormakadulla ja olen käynyt heillä usein mm kissan vahtina pari päivää. Asunto on todella kiva, Keskuspuisto ihan vieressä ja uskon alueen olevan viihtyisä valmistuessaan. Busseilla 56 pääsee Käpylään ja Kalasataman ja 23 Pasilaan ja keskustaan. Toki itse asun ja työskentelen näillä reiteillä, mutta mielestäni hyvät ja helpot kulkuyhteydet ilman vaihtoja.
Siis mitä, kaatopaikallako ne asuu?
Tänään Hesari uutisoi:
"Uusi asuinalue Helsingissä rakennetaan vanhan kaatopaikan päälle: Putsaukseen uppoaa kymmeniä miljoonia euroja
Eteläisen Postipuiston esirakentamisen on tarkoitus alkaa vuoden lopussa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti keskustaan? Reilussa puolessa tunnissa (jopa vähän alle) ainakin vielä syksyllä pääsi keskustaan. Muutama minuutti bussilla Käpylään tai Ilmalaan ja vaihto junaan.
Tän on pakko olla provo. Ei pääse Postipuistossa puolessa tunnissa juuri minnekään.
Piäsöö bussilla 23 suoraan yhtäsoittoa Helsingin päärautatieasemalle! Ja ihan vaan savolaisena osasin katsoa HSL:n sovelluksesta tämän :)
Juu, pääseehän Helsingistä vaikka Pieksämäelle yhtä soittoa.. Kyse on vain ajasta.
Aikakeskusteluun Postipuistossa asuvalta oma kokemus: Rautatieasemalle pääsen oikein optimitilanteessa noin 40 minuutissa. Harvoin ruuhka-aikana toteutuu. Joten jos päivittäin kulkee jonnekin keskustaan niin nopeempiakin paikkoja on.
Ilmala ei todellakaan ole mitään slummia. 9 ratikka kuljettaa kätevästi keskustaan/kotiin ja talojen välissä on ilmaa. Ei sitä tietenkään lehtevään vanhaan lähiöön voi verrata mutta ei todellakaan ole slummia. Itse suottelen ap:lle Ilmalaa, Länsi-Pasilaa tai Konepajan aluetta. Kaupunkimaista hyvillä liikenneyhteyksillä ja ulkoilumahdollisuuksilla.
Pitäisi olla Pasilan asemalle tiheästi kulkeva bussi.
Vierailija kirjoitti:
Ghetto ja slummi ovat näemmä muotisanoja av.lla, mutta kumpaakaan ilmiötä ei Suomessa ole.
Tämä.
Tuettua asumista varmaan tuokin alue täyteen ympätty.
Itse kuljen julkisilla ja pidän Postipuiston yhteyksiä hyvinä. 23 ja 63 kulkee keskustaan (Steissi ja Kamppi) lyhyellä välillä, Kallion suuntaan menee sitten 23:n lisäksi myös 56 (Kalasatamaan). Yöllä keskustasta ja Kalliosta pääsee hyvin 67N:llä. En ikinä katso aikatauluja, kun lähden himasta, mikä on minulle ollut aina mittari "hyvistä yhteyksistä".
Esimerkiksi Taka-Töölöön ja Alppilaan menee pyörällä vartti, näihin nyt viime viikolla ajaneena. Ovelta asemalle menee Käpylään ihan kävellenkin noin vartti, mutta tämä luonnollisesti riippuu missäpäin aluetta on.
Tämä reilu kaksi vuotta alueella asuneen näkemys (olen alueelle muuttanut naapurista, metsän toiselta puolelta Etelä-Haagasta). Ihan noin muutenkin ollaan viihdytty hyvin, oma vihreä sisäpiha on kovassa käytössä lapsiperheiden kesken, kuten myös Keskuspuiston lenkkipolut koirien kanssa ja talvisin Postivarikon sisähallin sulkkis/korispelit.
Alue on edistynyt jatkuvasti ihan noin suunnilleen aikataulujen mukaan, joten vaikka täällä vielä rakennetaan, niin mitään isoja yllätyksiä ei ole tullut. Kannattaa tutustua kaavaan ja alueen suunnitelmiin sekä aikatauluihin, jos nämä mietityttää. Taloista ihan muutama aloitus on enää jäljellä (pienempiä pistetaloja) sekä sen itse Postipuiston puiston rakentaminen, joten vaikka jo suurinosa on aloitettu tai jo valmiina, niin työtä on vielä jäljellä.
Rakennettu entisen kaatopaikan päälle. Eli luurankoja kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Rakennettu entisen kaatopaikan päälle. Eli luurankoja kaapista löytyy.
Jo rakennettu alue on entinen maaliikennekeskus ja Pasilan kaatopaikka oli nyt purettavan Ilmalan varikon paikalla, johon rakentuu "Eteläinen Postipuisto".
Ja sielläkin maa puhdistetaan modernein menetelmillä ja toki voi olla, että yllätyksiä tulee puhdistamisen kanssa, mutta en siitäkään nyt kovin huolissaan olisi, että sinne "luurankoja jäisi".
Kaupunkisuunnittelu | Uusi asuinalue Helsingissä rakennetaan vanhan kaatopaikan päälle: Putsaukseen uppoaa kymmeniä miljoonia euroja: https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010512706.html
Kokemus täällä asuneena. Keskustaan mulla menee 17 minuuttia.
Kävely junalle n 8-10min riippuen vauhdista. juna 7 min. yleensä ajoitan siten etten odottele junaa 2 minuuttia kauempaa. Eli sellasen 17-19 minuuttia minuuttia keskustaan omalta ovelta.
Aikaisempaan komenttiin lisäyksenä että thank god ettei tää alue ole lähempänä juna-asemaa. Täällä ei ole nisteja eikä juoppoja pyörimässä ollenkaan sen takia ja niitä ei täällä asu muutenkaan. Rauhallista kuin lintukodossa kun ei mitään läpikulkuakaan minne epämääräinen sakki kulkisi.
Suomen posti kamala laitos siksi sanalla posti huono kaiku.
Ghetto ja slummi ovat näemmä muotisanoja av.lla, mutta kumpaakaan ilmiötä ei Suomessa ole.