Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oma koti on paras

Vierailija
23.06.2024 |

Kertokaapa, miten olette tehneet omassa kodissa oleilusta LUKSUSTA?

Elektroniikka on tietysti varmaan monilla, televisiot ja äänentoistot, pelivimpaimet, ym.

Mutta mitä muuta? Syötkö kotona herkkuja, mitä et saa kaupungilta? Spa, hoidot, kukat, tietynlainen äänimaailma, mikä on sinulle tärkeää ja luksusta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla kun ei muutakaan paikkaa ole. kotoa poistun vain lenkille ja/tai kauppaan. töitäkin teen kotoa käsin. olen sisustanut kivasti ja pidän kyllä asunnostani mutta joskus olisi kiva päästä täältä poiskin.

Vierailija
2/5 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi parasta kotia, mutta taas yli kaksi viikkoa kun olen kummassakaan käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sänky, siihen on panostettu.

Vierailija
4/5 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kysymykseesi, mutta kysymyksesi oli hyvä. 

Myin oman kotini ja nyt en halua asua missään vakituisesti. En vaan halua omistaa kotia juuri nyt.

Minulle tärkeät tavarat, ehkä jonkin sortin luksusta nekin, ovat vuokravarastossa. Niiden hinta nousee joka kuukausi, minulle, koska ne vain ovat laatikoissa ja pressujen alla. Saa miettimään miten paljon me ihmiset kiinnymme materiaan ja miten se muokkaa identiteettiämme? Voisiko luksus olla sitäkin, ettei tuhlaa asunnossaan yhtäkään neliötä mihinkään tavaraan? On varaa olla omistamatta mitään? Tai omistaa onne luksusta saamatta sitä onnea tavaroista?

Vierailija
5/5 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa kysymykseesi, mutta kysymyksesi oli hyvä. 

Myin oman kotini ja nyt en halua asua missään vakituisesti. En vaan halua omistaa kotia juuri nyt.

Minulle tärkeät tavarat, ehkä jonkin sortin luksusta nekin, ovat vuokravarastossa. Niiden hinta nousee joka kuukausi, minulle, koska ne vain ovat laatikoissa ja pressujen alla. Saa miettimään miten paljon me ihmiset kiinnymme materiaan ja miten se muokkaa identiteettiämme? Voisiko luksus olla sitäkin, ettei tuhlaa asunnossaan yhtäkään neliötä mihinkään tavaraan? On varaa olla omistamatta mitään? Tai omistaa onne luksusta saamatta sitä onnea tavaroista?

Minäkään en omista. Omistin talon joskus ja siinä ymmärsi nopeasti, että se on tavallaan kilpajuoksua aikaa eli trendejä vastaan. Rakentaminen ja myyminen kannattaa (taloudellisesti), mutta asuminen ei. Asumisella on kuitenkin itseisarvo, kuten esimerkiksi kotirauha, joka ei ole naisille itsestäänselvyys. Sitten on esineistöä, jolla on suuri välinearvo, kuten esimerkiksi juokseva vesi ja kylpyamme. Kukat tuovat tuoksua, luonnonläheinen ympäristö ilahdutta linnunlaululla ja muilla rauhoittavilla elementeillään

Mutta tosiaan, kiinnostaa, mitä muille ihmisille nämä aidosti arvokkaat ja elämästä luksusta tekevät asiat ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi