Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit mitä tekisitte minun iässä, tilanteessa? ei vielä lapsia

Vierailija
31.01.2007 |

Olen 28v ja opiskelen vielä... Koulu kestää n. 2v ja työpaikasta ei vielä ole mitään varmuutta, mutta uskon että johonkin työllistyn tämän koulun jälkeen. Nyt mietin että kannattaisiko sitä lasta kuitenkin yrittää tehdä jo? Miehellä suht joustava työ, pääsisin lapsen ollessa vauva osallistumaan jo muutamille kursseille... jos vauva siis rauhallinen tapaus... ja tietty opinnäytetyötä voin tehdä kotona... Ehkä vähän ruusuinen kuva vauva-ajasta, mutta lähinnä se on kysymys, että sitten kun menisin töihin lapsi olisi jo vähän isompi...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ensin, opiskelut sitten.

Mutta sinun sijassasi voisi olla järkevää yrittää saada lapsi nyt. Eihän se heti synny, että ehkä vika vuosi viivästyisi. Äitiysvapaan päätyttyä voisit jatkaa koulun loppuun, tuskin luentoja kamalan usein siinä vaiheessa ja sitten töihin, kun lapsi noin 2-vuotias?

Vierailija
2/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... oletkos koskaan kuullut kenenkään katuneen sitä että voi kun tulikin tehtyä? Elämä kuljettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vastuu vanhempana on se, että on hoitanut taloudellisen tilanteensa siihen jamaan ENNEN lapsia ettei tarviste juosta sossun luukulla saadakseen lapselle ruokaa ja vaatteita.

Vierailija
4/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha saattaa ehkä vähän tehdä tiukkaa, mutta uskon että tukiverkon avulla pärjätään ihan hyvin... hyppy tuntemattomaanhan tässä on tehtävä kun en todellakaan tiedä saanko töitä, mutta tietääkö Suomessa kukaan varmuudella saavansa töitä? Pitäsikö lapsi jättää sitten tekemättä kokonaan jos en saa töitä?

t. ap

Vierailija
5/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole sossusta elatusta saanut, vaikka lapset sain alta 25-vuotiaana. Onhan ap:lla mieskin!

Vierailija
6/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni vastuu vanhempana on se, että on hoitanut taloudellisen tilanteensa siihen jamaan ENNEN lapsia ettei tarviste juosta sossun luukulla saadakseen lapselle ruokaa ja vaatteita.

Minä olen tehnyt lapsen opiskellessa ja hyvin pärjättiin. Tuskinpa te nytkään olette suuriin rahoihin tottuneet, kun sinä olet opiskelija.

Vierailija
7/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Minä olen tehnyt lapsen opiskellessa ja hyvin pärjättiin. Tuskinpa te nytkään olette suuriin rahoihin tottuneet, kun sinä olet opiskelija.

Onhan sinulla tuota ikää sen verran, että varmasti osaat itsekin tehdä fiksun päätöksen.

Vierailija
8/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sitten sulla on ainakin se tutkinto!!

Ettei ole kaikki levällään, opinnot kesken, ei töitä.

Lapsien saanti/teko voi odottaa sen pari vuotta minkä opiskelusi kestää. Ja tiesithän että äitityspäivärahasi määrä riippuu äitiyslomaasi edeltävistä tuloista. Eli jos olet ollut työssä silloin saat melkein 80% palkastasi äitiyspäivärahana!!

Hoida ensin itsellesi tutkinto, jos nyt ei työtilannetta kuntoon. Ja miehen työtilanne kuntoon ennenkuin lapsia alatte suunnitella. Vauva-aika on rankkaa äidille jo ilman rahahuoliakin...

Vierailija
9/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla lasten kanssa, kun opiskeluja ei tarvitse miettiä. Ei tosiaan ole helppoa opiskella ja hoitaa lasta samaan aikaan. Vauvavuosi on muutenkin todella raskas useimmiten.

Jos sinulla epäsäännöllisyyttä kuukautisissa tms, jotka saattavat heikentää raskaaksitulon mahdollisuutta, niin sitten suosittelisin lapsen teon yrittämistä jo viimeisen opiskeluvuoden aikana.

Vierailija
10/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Yksi äiti, joka ei tietenkään lapsiaan kadu, mutta järjen ääntä ehkä enempi kuuntelisi ja tekisi esikoisensa vuoden myöhemmin kuin nyt teki. Tilanne oli siis melkoisen samanlainen kuin sinulla nyt ja opiskelut jäivät tosi pahasti roikkumaan moneksi vuodeksi.

Vierailija
11/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausaikakin voi olla ikävä että opinnot voi silloinkin jo katketa.

Vierailija
12/12 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä lapselle mahdollisuus tulla. Itse aloin yrittää kolme vuotta ennen valmistumisaikaa ja nyt kun valmistumiseen on puolisen vuotta pikkuinen vauvan alku on vihdoin kasvamassa vatsassa. :) Sitä kun ei koskaan tiedä miten kauan siinä projektissa kuluu aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi