Siskoni mies antoi 17-vuotiaan poikamme maistaa olutta. Järkyttynyt äiti
Poika on urheilullinen ja tunnollinen poika. Siskon mies kaatoi hänelle olutta lasiin ja poika joi.
Kommentit (27)
Muistan kuinka pojankloppina juotiin kaljaa piilossa luistinkopissa talvella. Jäätävimmät kännit ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap luulee, että poika maistoi ensimmäisen kerran olutta :)
Itse aloin tuossa iässä jo vähentämään juomistani, pari-kolme vuotta sitä viitsi harrastaa.
Miksei voisi olla totta. Minä en ole koskaan vielä maistanut olutta, vaikka olen keski-ikäinen.
Ja juopon näköinen sinä oletkin. Hyvä, että tiedostat asian.
Oletpa keskenkasvuinen. Sivusta
Minä olen antanut lapsen maistaa olutta 4-vuotiaana. Pieniä tilkkoja, sen verran että vähän makua sai. Ei siitä mitään ongelmaa tullut, kiinnostus kesti aikansa ja lakkasi sitten. Nyt aikuisena hän ei käytä alkoholia juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen antanut veljieni lasten maistaa alkoholia tuossa iässä (kysyin kyllä vanhemmilta luvan ennen sitä). Saivat siis tyyliin sentin lasiin lonkeroa ja sen jälkeen sentti siideriä jne muutamaa mietoa. Samalla selitin asiallisesti mitä eroa miedoilla ja vahvoilla alkoholilla jne.
Saman olen tehnyt omille lapsilleni kun olivat noin 16-18 vuotiaita. Minusta parempi että maistavat kotona valvotusti sen sijaan että ensimmäiset maistiaiset jostain tuttujen epämääräisistä pulloista joissa voi olla mitä lie muutakin mitä etiketti sanoo.
ja määrät olis tosiaan niin pieniä että niistä ei humallu kukaan. En edes minä jolla huono viinapää.
Ja mitä sitten, vaikka humaltuisikin? Eikö kontrolloitu ensikänni valvotuissa kotioloissa olisi parempi vaihtoehto kuin se, että ryypätään kavereiden kanssa jossain metsässä vailla kontrollia, sammutaan ja tukehdutaan omaan oksennukseen?
Voi voi, siinä on mamma taas naivina. On se ennekin kaatanu kaljaa kitusiinsa, sinä et sitä vain tiedä.
Ite kippasin kaljaa kaksin käsin jo kakstoistasena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ap luulee, että poika maistoi ensimmäisen kerran olutta :)
Itse aloin tuossa iässä jo vähentämään juomistani, pari-kolme vuotta sitä viitsi harrastaa.
Miksei voisi olla totta. Minä en ole koskaan vielä maistanut olutta, vaikka olen keski-ikäinen.
Ja juopon näköinen sinä oletkin. Hyvä, että tiedostat asian.
Pahus, laitoinko tuon viestin kuvan kanssa?
Ruma ja kovin epämiellyttävän näköinen olen kyllä, en usko että juopon näköinen kuitenkaan.
Ehkei jokaisesta tule silti alkoholisti. Jotkut osaavat juoda vähän tai ei lainkaan?