Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni mies antoi 17-vuotiaan poikamme maistaa olutta. Järkyttynyt äiti

Vierailija
22.06.2024 |

Poika on urheilullinen ja tunnollinen poika. Siskon mies kaatoi hänelle olutta lasiin ja poika joi. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exän veli joi olutta yhdessä 16-vuotiaan poikani kanssa. Ihan yhdet vaan.

Vierailija
2/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut veljieni lasten maistaa alkoholia tuossa iässä (kysyin kyllä vanhemmilta luvan ennen sitä). Saivat siis tyyliin sentin lasiin lonkeroa ja sen jälkeen sentti siideriä jne muutamaa mietoa. Samalla selitin asiallisesti mitä eroa miedoilla ja vahvoilla alkoholilla jne.

Saman olen tehnyt omille lapsilleni kun olivat noin 16-18 vuotiaita. Minusta parempi että maistavat kotona valvotusti sen sijaan että ensimmäiset maistiaiset jostain tuttujen epämääräisistä pulloista joissa voi olla mitä lie muutakin mitä etiketti sanoo.

ja määrät olis tosiaan niin pieniä että niistä ei humallu kukaan. En edes minä jolla huono viinapää. 

Vierailija
4/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka on järkyttynyt? Ihan normaalia tuo on, 17v voi jo surutta maistella.

Vierailija
5/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on hurjaa! Sablar också

Vierailija
6/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ap:n kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
7/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ja huostaanotto. Sijoitus mahdollisimman kauas. Ei tuosta muuten selviä. 

Vierailija
8/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja määrät olis tosiaan niin pieniä että niistä ei humallu kukaan. En edes minä jolla huono viinapää. 

NE jotka saavat "maistaa" kotona viinaa olutta viiniä, niistä tulee herkemmin alkoholisteja, koska kotona ei ole kielletty!

sama ne autokaaharit, jotka on saaneet kakarana ajaa mökkitiellä!

puuttuu lain kunnioitus, "Mitä välii"

Vierailija
9/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmeellinen asia, miten 15-vuotias on jo oikeustoimikelpoinen, mutta 17-vuotias ei ole tarpeeksi kehittynyt juomaan lasillista mietoa alkoholijuomaa.

Vierailija
10/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui kamala. Minä ostan joskus teineilleni ihan oman siideritölkin. Minusta on hyvä että nuoret oppivat miten alkoholi vaikuttaa kun asuvat kotona. Parempi niin kuin se että ekoissa opiskelijabileissä juovat itsensä konttauskuntoon tai sammuksiin kun eivät tajua paljonko voivat juoda.

Vierailija
11/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa nuoruudessa oltiin jo 13 vuotiaina kaljakassit kädessä, eikä aina kortsujakaan mukana. Pojat on poikia.

Vierailija
12/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moista myrkkyä ei tule lapselle antaa

Vierailija
13/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat viikonloppukänniörveltäjät yläasteikäisenä olivat ne tunnolliset urheilijanuorukaiset. Polttivat tupakkaakin salaa vanhemmilta ja valmentajalta.

Vierailija
14/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi maistaa kotona tai muussa turvallisessa paikassa

Vierailija
15/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko se poikasi maistaa s laikkariaan?

Vierailija
16/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap luulee, että poika maistoi ensimmäisen kerran olutta :) 

Itse aloin tuossa iässä jo vähentämään juomistani, pari-kolme vuotta sitä viitsi harrastaa.

Vierailija
17/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään annetaan 17-vuotiaille jo ajokorttejakin, vaikka aiheuttavat kuolonkolareita tämän tästä, jos maistaa alkoholia, noin mietoa vielä, vasta 17-vuotiaana, se on todella harvinaista.

Vierailija
18/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli alkoholisti, hän sanoi että tiesi heti kun rippikoulun jälkeen maistoi alkoholia ensimmäistä kertaa, että tämä on hänen juttunsa.

Minä maistoin ensimmäiset kerrat alkoholia kotona, eikä minusta tullut alkoholistia vaikka sukutaakkana oli, onneksi äidin puolelta ei ole ja perin sieltä sitten tuohon asiaan liittyvät geenit. Minä en ole maistanutkaan alkoholia 14 vuoteen, koska viimeksi kun maistoin vähän Tallinnasta ostettua metsämansikkalikööriä, tuli maha kipeäksi.

Alkoholi on pahaa, ja mulle siitä ei tule mitenkään hyvä olo missään vaiheessa, päinvastoin. Isälle siitä tuli erityisen hyvä olo, eli hänellä varmasti oli se alkoholistigeeni.

Omalle esikoiselleni ostin, olisko ollut 15-vuotissynttäreille, joitain alkoholia sisältäviä juomia alkosta, että sai halutessaan kavereiden kanssa maistaa, maistelivat, eivätkä tykänneet. Tytär ei sitten aikuistuttuaankaan ole käyttänyt alkoholia, ei ole tullut mitään hinkua kun maistoi nuorena että pahaa on, ja se ei ollut ns. kielletty hedelmä.

Vierailija
19/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni ap:n pojan urheilu-ura pilalle. 

Vierailija
20/27 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap luulee, että poika maistoi ensimmäisen kerran olutta :) 

Itse aloin tuossa iässä jo vähentämään juomistani, pari-kolme vuotta sitä viitsi harrastaa.

Miksei voisi olla totta. Minä en ole koskaan vielä maistanut olutta, vaikka olen keski-ikäinen. 

Ja juopon näköinen sinä oletkin. Hyvä, että tiedostat asian.