TAMMENTERHOT KESKIVIIKKOON
4:30 meni sitten vedet.. olin niin nopeasti ylhäällä, ettei etes peti kastunu ;) eli ilmeisesti tammenterho ollaan saamassa, vaikka viimeistä päivää viedään tätä kuuta!
40+4
Kommentit (10)
tässä eilinen pino
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9469640&p=2&tmode=1&smode…
eli huomenta kaikille!
eilen en ehtinyt pinoutumaan kun koo päivä ooli taas sellaista matalalentoa. mitään uutta ei tänne kuiteankaan kuulu, eli mahan kanssa edelleen tepsutellaan ja varmana vielä pitkään, mitään fiilikisä ei oo siitä et tää pikuherra haluis mahan toiselle puolelle.
onnittelut heti zatulle, taulle, sindalle, mielettömälle yms ketkä ovat nyyttinsä saaneet ja jo kotiakin päässeet!!! täytyy sanoa et kyl muakin aika paljon mietityttää kuinka pärjään ton meidän nykyisen pikku-ukon kans sit kun vauva on tullu ja isäntä palannu töihin. toi on niin äidin poika et varmana on tiukka paikka kun ei siihe äidin sykkyyn ei enää pääsekään heti kun haluaa.
no sen näkee sit.
nyt ei oikein oo mitään sanottavaa, lähden kattomaan pikku kanasta kun lupasin pikku-ukolle. tsemit mammamialle ja ceciliahille lähestyvään koitokseen, hyvin se menee!!!!
sapa 40+2
Siis me sitten täällä sapan kanssa kärvistellään viimeisinä ja ainoina, vai? Vielä tänäänhän sen terhonyytin ehtisi lunastamaan, mutta huonolle vaikuttaa. Viikonloppuna vietin jo yhden yön sairaalassa raskausmyrkytysepäilyn takia, mutta tulin kuitenkin vielä kotiin. Ajatukset pyörii vaan siinä yhdessä ainoossa eli synnytyksessä ja ärsyttää ne ainaiset kyseyt, että joko! Silloin tällöin supistelee, mutta toivoni olen jo menettänyt, että ennen maanantaita (jolloin siis ilmeisesti käynnistetään) syntyisi.
Helinä 40+2
mulle tulee huomenna kuulkaa 41 täyteen eli te tuutte viel perässä ;-)...
Mä oon tämmönen hiljainen pinonlukija joka ei juuri ole jaksanu kirjoitella mut lähes päivittäin luen kuulumisia ja jännitän muiden mukana!
Plussia ei muutkaan oo kirjotellu niin en taida minäkään ku ei millään tuu mieleen :-/. Alkaa ottaa pannuun jo tää odottaminen, esikoinenkin uhkaili tulevansa ajoissa mut käynnistettiin vko 42, siitä siis 3,5 v aikaa ja TOIVOIN että nyt lähtisi yksin ku paikat on taas ihan kypsät jo, kohdunkaulan kanavaa oli vko 37 jäljellä 1 cm ja sormelle auki. En sit vaan osaa synnyttää ku hautoisin vaikka kyllä tää raskaus pahoinvointeineen, väsymyksineen ja nivelkipuineen on ollu raskas eikä toi pääkään oikein oo jaksanu mukana ku ahistaa välillä.
Tänään olis äitiyspolin soittoaika iltapäivällä, pitää kuulemma nykyään soittaa itse yliaikaiskontrollia kun haluavat jututtaa voinnista. Mulla on nyt pari kertaa ollu pissassa 1+ verran valkuaista ja paineet mulle koholla ku norm jotain 120/60 ja nyt onki ollu 140/80. Aina oon ajatellu et enteilee käynnistymistä mut nyt en enää jaksa siihen uskoa...
Vauvalla oli neuvolassa ihan hyvät sykkeet eilen mut vähä välillä pelottaa ku liikkuu vähemmän ku ennen. Kiinnittynyt tosin on ollu jo 2 vko ja pää niin alhaalla ettei meinaa sydänäänet löytyä ja sit ku löytyy, kuuluu tosi alhaalta. Eli pää on siis ihan häåykummun takana... miks ei se ala aueta!!! Inhottava ku mahan tyhjennyski tuottaa tuskaa samoin kaikki liikkuminen ku tuntuu pallona jalkojen välissä. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, voisko sillä olla merkitystä? Luin joskus että sillo vauvan pää on alempana ku kohdunsuu eikä varmaan siksi ala aueta vai?!?
Mut hei, kirjoittelen tas iltapäivällä! Tsemppiä kaikille, koskaan ei kuulemma oo kukaan unohtunu tonne massuun ;-).
Ja anteeksi valitusvirteni mut jonneki oli pakko purkautua ku höyry jo nousee korvista ja te samassa tilassa olevat lienee empaattisimpia. jatketaanko muuten huomenna edelleen tammenterhot-pinossa vai mitä tapahtuu?
markelmi 40+6
mulle tulee huomenna kuulkaa 41 täyteen eli te tuutte viel perässä ;-)...
Mä oon tämmönen hiljainen pinonlukija joka ei juuri ole jaksanu kirjoitella mut lähes päivittäin luen kuulumisia ja jännitän muiden mukana!
Plussia ei muutkaan oo kirjotellu niin en taida minäkään ku ei millään tuu mieleen :-/. Alkaa ottaa pannuun jo tää odottaminen, esikoinenkin uhkaili tulevansa ajoissa mut käynnistettiin vko 42, siitä siis 3,5 v aikaa ja TOIVOIN että nyt lähtisi yksin ku paikat on taas ihan kypsät jo, kohdunkaulan kanavaa oli vko 37 jäljellä 1 cm ja sormelle auki. En sit vaan osaa synnyttää ku hautoisin vaikka kyllä tää raskaus pahoinvointeineen, väsymyksineen ja nivelkipuineen on ollu raskas eikä toi pääkään oikein oo jaksanu mukana ku ahistaa välillä.
Tänään olis äitiyspolin soittoaika iltapäivällä, pitää kuulemma nykyään soittaa itse yliaikaiskontrollia kun haluavat jututtaa voinnista. Mulla on nyt pari kertaa ollu pissassa 1+ verran valkuaista ja paineet mulle koholla ku norm jotain 120/60 ja nyt onki ollu 140/80. Aina oon ajatellu et enteilee käynnistymistä mut nyt en enää jaksa siihen uskoa...
Vauvalla oli neuvolassa ihan hyvät sykkeet eilen mut vähä välillä pelottaa ku liikkuu vähemmän ku ennen. Kiinnittynyt tosin on ollu jo 2 vko ja pää niin alhaalla ettei meinaa sydänäänet löytyä ja sit ku löytyy, kuuluu tosi alhaalta. Eli pää on siis ihan häåykummun takana... miks ei se ala aueta!!! Inhottava ku mahan tyhjennyski tuottaa tuskaa samoin kaikki liikkuminen ku tuntuu pallona jalkojen välissä. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, voisko sillä olla merkitystä? Luin joskus että sillo vauvan pää on alempana ku kohdunsuu eikä varmaan siksi ala aueta vai?!?
Mut hei, kirjoittelen tas iltapäivällä! Tsemppiä kaikille, koskaan ei kuulemma oo kukaan unohtunu tonne massuun ;-).
Ja anteeksi valitusvirteni mut jonneki oli pakko purkautua ku höyry jo nousee korvista ja te samassa tilassa olevat lienee empaattisimpia. jatketaanko muuten huomenna edelleen tammenterhot-pinossa vai mitä tapahtuu?
markelmi 40+6
taitaa jo vaavi olla rinnalla.
Lopuille tammitynnyreille jaksamista ja tsemiä synnytykseen!!!!!
Peikkotyttö rinnalla tässä naputan ;) Menen kertomaan synnytystarinaa tuonne toiselle puolelle, kunhan kerkiän. On tää ihan mieletöntä taas tällaisen mini-ihmisen kanssa :)
Äitee ja Alina 5pv
Ensin ei viesti menny perille ja sit ku kopioin ja liitin uudelle pohjalle tulikin kahteen kertaan... no, parempi kai ettei hävinny kokonaan niinkiu joilleki on käyny...
täällä varmana ollaan ja pitkään. onkohan myrtti nyt sit kuitenkin päässy yöllä tosi toimiin kun ei oo vielä kuulumisia näkyny?!?;)
eipä meitä enää montaa palstailijaa oo jäljellä kun ei mun mielestä alun perinkään kovin paljoa ollu meitä loppukuulaisia pinoissa. mun mielestä jatketaan tammiksina niin pitkään et ollaan kaikki jakauduttu kun turhaa se on alkaa helmikuisiinkaan viime metreillä hyppäämään, vai ootteko eri mieltä?!?
sit olin ihan järkyttynu ku luin iltasanomien jutun et kirka on kuollut!!! ei meinannu mulla mennä kyllä ymmärrykseen sit millään, vastahan tuon piti aloittaa siinä tanssii tähtien kanssa. on se elämä vaan joskus kummallista ja rankkaa!
mut nyt ruoanlaittoon, pitäis kehittää jotain syötävää possusta koko porukalle.
sapa
Täällä edelleen :(
Viime yönä supisteli kovasti. Mutta ei tarpeeks kovasti. Aamulla ku nousin, lorahti jotain lattialle. No ajattelinpa sitten että se on varmaan lapsivettä. Soitin sairaalallle. Käytiin sit näytillä. Ei ollut lapsivettä, vaan valkovuotoa, joka muuttuu todella veteläks loppuraskaudesta kuulemma. No eipä voi mitään... Olisin niin jo toivonut pääseväni synnyttämään. Nyt sitten tutkimuksen takia on tullut kokopäivän verta... Ehkäpä se siellä vaikka jotain sai aikaan...
Oli kaulaa ihan ministi jäljellä. Ja kohdunsuu auki yhdelle sormelle.
jospa sitä vaikka ens yönä pääsis... :)
Ceciliah pääsi nyt sitten tositoimiin! Onnea paljon. Varmasti on vauva jo pitkään ollut maailmassa. Toivottavasti pian saadaan kuulla ihania vauva-uutisia myös siltä suunnalta.
Eihän meitä tosissaan montaa ole enää.. Mutta pian ei enää yhtään :) ei tässä kellään enää kauaa mene...
Munkin mielestä jatketaan vaan tammenterhoissa.. Ku ei tässä just pitkä aika enää ole. Niin loppu aika tutussa porukassa, tosin kovin jo pienessä, mutta kuitenkin!!!
Nyt me mennään vähän saunaan. Jospa siitä olis vaikka jotain hyötyä...
myrtti-rv40+2
Tämä vauva se antaa odotella itseään ihan kunnolla, eilisen päivän kärvistelin suppareiden kanssa joita tuli aamun jälkeen puolentunnin-tunnin välein, illalla laantuivat ja sainkin nukuttua yllättävän hyvin. Loput limatulpasta tuli tänä aamuna isona klönttinä ja nyt joka askeleella selkää juilii ja vauvan pää painaa tosi alas,supistelee silloin tällöin. Huoh tapahtus nyt jotain ISOMPAA.
Ramonalle ja mielettömälle ONNITTELUT!
Ceciliah: Onnea matkaan, saatkuin saatkin Tammenterhon!
Mammmia rv 40+4