Miten saan selville taloyhtiön nimen osoitteen perusteella?
Osoitehaku ei anna tietoa. Pitäisi ilmoittaa isännöitsijälle tai hallitukselle yksi asia joten pitäisi selvittää joku vastuuhenkilö. Varma tieto on että osaketalo.
Kommentit (26)
Rakennusvalvonnasta. Mutta mihin ajattelit kirjeen lähettää, jos et tiedä jo nyt isännöitsijän osoitetta? Sehän löytyy taloyhtiön intrasta ja ala-aulan ilmoitustaululta.
Laita Googleen pelkkä katu, talon numero ja paikkakunta. Yleensä antaa ekaksi Etuovelta yhtiötiedot. Jos on risteyksessä oleva taloyhtiö, sen postiosoite voi olla sillä toisella kadulla.
Ei posti osaa viedä kirjettä perille, jos osoitteena on as oy Omenapuiston hallitus, Kirkkokatu 2. Sinun täytyy tietää hallituksen puheenjohtajan nimi, mutta sehän löytyy taloyhtiön tiedoista, olethan saanut käyttäjätunnuksen ja salasanan, kun muutit?
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijä tai taloyhtiö ei ota kantaa ulkopuolisten ilmoituksiin, joten yhteys poliisiin tai palo- ja pelastustoimeen tai rakennuslain rikkomisen takia kuntaan ja siellä rakennusvalvontaan.
Isännöitsijästä riippuu ottaako. Kyseessä on vain ilmoitusasia. Ei mikään poliisiasia tai valitus. Laki velvoittaa ilmoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusvalvonnasta. Mutta mihin ajattelit kirjeen lähettää, jos et tiedä jo nyt isännöitsijän osoitetta? Sehän löytyy taloyhtiön intrasta ja ala-aulan ilmoitustaululta.
Ei vieraan yhtiön intrasan tsi lukittuun aulaan pääse. Pitää vain tehdä rutiiniluonteinen ilmoitus.
No ihan sähköpostilla ilmoittaisin että naapurissa tehdään toimenpiteitä jotka voi vaikuttaa ko. taloon. Ei löydy osoitehaulla mitään. Miksi minä kirjettä laittaisin? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vieraan yhtiön intrasan tsi lukittuun aulaan pääse. Pitää vain tehdä rutiiniluonteinen ilmoitus.
Laki ei tunne rutiiniluonteisia ilmoituksia, joita taloyhtiön ulkopuolisten tulee tehdä isännöitsijälle. Oikea kanava on valvova viranomainen, joka päättää, ottaako yhteyttä isännöitsijään.
Vierailija kirjoitti:
No ihan sähköpostilla ilmoittaisin että naapurissa tehdään toimenpiteitä jotka voi vaikuttaa ko. taloon. Ei löydy osoitehaulla mitään. Miksi minä kirjettä laittaisin? Ap.
Ei taida olla ilmoitusluonteinen asia, tuossahan pitää olla ensin viralliset luvat ja naapureiden kuuleminen.
Jos kyse on vaikkapa naapurin kuulemisesta rakennuslupaan liittyen, käy soittamassa jonkun huoneiston ovikelloa ja kysy kuka on hallituksen puheenjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät osoitteen, menet siihen ositteeseen ja katsot rappukäytävän ilmoitustaulun, siinä on yleensä kaikki tarvittavat tiedot talosta.
Ja kyllä yleensä ositteen perusteella googlaamalla löytyy tietoa.
Osoitteen perusteella voit selvittää ensin kiinteistötunnuksen.
Kiinteistötunnuksen avulla voi selvittää kiinteistön omistajan.
https://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/tietoa-kiinteistoista/selv…
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on vaikkapa naapurin kuulemisesta rakennuslupaan liittyen, käy soittamassa jonkun huoneiston ovikelloa ja kysy kuka on hallituksen puheenjohtaja.
Ja oven avaa vuokralainen, jolla ei ole mitään tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla ilmoitusluonteinen asia, tuossahan pitää olla ensin viralliset luvat ja naapureiden kuuleminen.
Voihan heillä jo olla luvat, aapee?
Jos tiedät osoitteen niin laita Googleen: as Oy OSOITE
Ainakin meidän taloyhtiö löytyi sillä ositehaulla: antoi sen taloyhtiön nimen.
Kiitos vastaaja 13. En kysynyt neuvoa muihin asioihin. Ko. talossa on tosiaan valtaosa sijoitusasuntoja ja siinä asuu paljon opiskelijoita. Kyseessä on vain (ok)tontille tehtävä pieni toimenpide naapurissa joka menee toimenpideluvalla eikä naapurikuulemista tarvita. Ei tarvitse neuvoa muuta. En asu itse siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät osoitteen niin laita Googleen: as Oy OSOITE
Ainakin meidän taloyhtiö löytyi sillä ositehaulla: antoi sen taloyhtiön nimen.
Tämä ei toiminut. Usein toimii mutta tässä ei.
Ihan googlella löytyy. Googlaa osoite niin jossain hakutuloksessa se mainitaan.
Olen itse Googlesta löytänyt siten, että hakee kadun- ja paikkakunnan nimellä, jonka perään kirjoittaa lisäksi sanat "osake oy" tai "asunto oy". Siten yleensä löytyy tieto, mikä on taloyhtiön nimi.
Siis esim: "vinkkelikuja 8 mikkeli osake oy". Vastaukseksi tulee otsikoita, jossa lukee esim. "Asunto Oy Vinkkelikuja 8 Mikkeli".
Isännöitsijä tai taloyhtiö ei ota kantaa ulkopuolisten ilmoituksiin, joten yhteys poliisiin tai palo- ja pelastustoimeen tai rakennuslain rikkomisen takia kuntaan ja siellä rakennusvalvontaan.