Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on ylemmän keskiluokan matkailu?

Vierailija
22.06.2024 |

Kertokaa huomioita.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen jopa kaksi yläluokkaista ihmistä ja molemmille on yhteistä pihiys. Asuvat hienoissa taloissa, toinen käy lomalla aina Tallinnassa ja toinen aina Bulgariassa. Toinen jopa fiilisteli kun löysi lähikaupasta pikkukattilan 10 eurolla.

Vierailija
62/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellaisilla kuuskymppisillä on viime vuosina ollut trendikästä tehdä hiihtovaelluksia, joissa lasketaan rinteiden ulkopuolella. Lentäminen alpeille on  vaihtunut Suomen, Ruotsin ja Norjan kohteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen jopa kaksi yläluokkaista ihmistä ja molemmille on yhteistä pihiys. Asuvat hienoissa taloissa, toinen käy lomalla aina Tallinnassa ja toinen aina Bulgariassa. Toinen jopa fiilisteli kun löysi lähikaupasta pikkukattilan 10 eurolla.

Minä tunnen myös 😅 Ja siis ihan jäätävän sniiduja; tuo Tallinnassa pihistely tuttua.

Vierailija
64/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole vaikea löytää adults only hotelleja. Ja joo, itse en ainakaan allinciin taivu niin kauan kuin jalat kantaa. Yleensä 4* buffetaamiaisella

Laskin tämän itselleni auki joskus, viikon all inc maksaa ehkä 3 -4 illallisen viineineen verran ala cartessa lähistöllä. Lisäksi saa välipalat viinakset, allas alueen snackit ym. 5 tähden hoetllien alla inckit on huippu hyviä. JA mikään ei silti estä syömästä ulkona rahalla välipäivinä jos niin haluaa.

jaettu allas siksi että niissä pystyy uimaan ihan oikeasti kuntouintia kun ne on syvempiä eikä siellä ole paljoa muita

Vierailija
65/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristötietoista. Lentäminen on minimissä ja kohteet valitaan niin ettei turhaan kuormiteta luontoa. Vain juntti lentää etelänlomille.

Itse lennän joka vuosi lomille monta kertaa eikä kaltaisesi roskasakin vinkumiset kiinnosta paskan vertaa.

Räntäsateisesta holhousvaltiosta pois jotta elämä mukavaa ois.

(Heh, siitähän tuli runo!)

Vierailija
66/97 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi majoitus, lounget lentokentillä ettei tarvitse ryysäytyä. Ei kai meidän matkustelu muuten hirveästi eroa. Enemmän henkilökohtaiset mieltymykset ohjaa, ja etenkin lapset. Ikävä kyllä rikkaatkin lapset näköjään haluavat polskia uima-altaassa ja rannalla ja syödä hampurilaisia ja pizzaa. Valitettavasti heitä ei kiinnosta kulttuuri eikä patikointi. 

Vierailija
67/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi majoitus, lounget lentokentillä ettei tarvitse ryysäytyä. Ei kai meidän matkustelu muuten hirveästi eroa. Enemmän henkilökohtaiset mieltymykset ohjaa, ja etenkin lapset. Ikävä kyllä rikkaatkin lapset näköjään haluavat polskia uima-altaassa ja rannalla ja syödä hampurilaisia ja pizzaa. Valitettavasti heitä ei kiinnosta kulttuuri eikä patikointi. 

Siis teidän matkustelu ei eroa hirveästi mistä? Loungeja on eritasoisia, ja niihin tavallisiin pääsee pankkikorteilla ihan tavan tallaajat, jos nyt ajattelit että se jotenkin hienoa on. 

Vierailija
68/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yhteiskuntaluokka vaikuta kohteen tai matkatyylin valintaan. Itse lasken kuuluvani sellaiseen keskiluokkaan, joka voi matkustella lähes mihin tahansa. Valitsen kohteeksi vaikka Ushuaian Kanarian all-inclusiveloman sijaan. Saan siitä enemmän kiksejä, vaikka ei tähtisädetikkua drinkissä olekaan. Toisaalta minua ei yhtään huvita pyhiinvaeltaa kompostilaan, vaikka se muotia ikäryhmässäni ja sosiaaliluokassa onkin. Mieluummin vaellan Skotlannin ylämailla ja tutustun vaikka viskin juontiin kuppilassa. Tässä aamulla jo katselin, josko lähtisi Reykjavikiin jouluksi.

Vierailija
69/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla jahdilla matkailu, luxus tasoa 4 huonetta, 2wc, kylppäri, parveke ja terassi. Keväästä syksyyn. Talvisin ei kiinosta matkailla, kotikylpylässä nautiskelua, uintia ja saunomista takkatulen loimuessa. Työt ei enää kiinnosta...

Vierailija
70/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sellaisilla kuuskymppisillä on viime vuosina ollut trendikästä tehdä hiihtovaelluksia, joissa lasketaan rinteiden ulkopuolella. Lentäminen alpeille on  vaihtunut Suomen, Ruotsin ja Norjan kohteisiin.

Niinpä. Multimiljonääri Michael Schumacherinkin kohtaloksi koitui rinteen ulkopuolella laskettelu. Ilmeisesti se jotenkin vetää varakkaita.

Vierailija
71/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yhteiskuntaluokka vaikuta kohteen tai matkatyylin valintaan. Itse lasken kuuluvani sellaiseen keskiluokkaan, joka voi matkustella lähes mihin tahansa. Valitsen kohteeksi vaikka Ushuaian Kanarian all-inclusiveloman sijaan. Saan siitä enemmän kiksejä, vaikka ei tähtisädetikkua drinkissä olekaan. Toisaalta minua ei yhtään huvita pyhiinvaeltaa kompostilaan, vaikka se muotia ikäryhmässäni ja sosiaaliluokassa onkin. Mieluummin vaellan Skotlannin ylämailla ja tutustun vaikka viskin juontiin kuppilassa. Tässä aamulla jo katselin, josko lähtisi Reykjavikiin jouluksi.

Kyllä mua kiinnostaisi vaeltaa ainakin pätkä Compostelan raittia vaikka olemme tehneet viskimatkan Skotlantiinkin vuosia sitten. Ko reissun kohokohta itselle oli viskin sijaan osterit suoraan vuonosta syötynä. Parhaat ikinä! Tireen saarelle voisin kyllä lähteä vielä!

Vierailija
72/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialle pariksi viikoksi yksin neljällä tonnilla.

Vierailija
73/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla jahdilla matkailu, luxus tasoa 4 huonetta, 2wc, kylppäri, parveke ja terassi. Keväästä syksyyn. Talvisin ei kiinosta matkailla, kotikylpylässä nautiskelua, uintia ja saunomista takkatulen loimuessa. Työt ei enää kiinnosta...

Kaikenlaisia riesoja sitä ihminen itselleen hankkiikin. Tai tässä tapauksessa haaveilee niistä. Todellisuus taitaa olla turhana toljottava kylpypalju jonkun ititkkalammen lähellä, jota ei allaspoika putsaa limasta, eikä tuo drinksuja. Kahden vessan unelma ollee könöllään oleva huussi ja talvella kamiinan vieressä oleva portapotta. talvisin ei kiinnosta matkailla, kun ei tietä aurata. Kotikylpylässä on sentään kerran viikossa taloyhtiön sauna ja muina päivinä selkänahkaan kiinni liimautuva suihkuverho. Työ ei kiinnosta, kun niitä ei saa.

Vierailija
74/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua kiinnostaisi vaeltaa ainakin pätkä Compostelan raittia vaikka olemme tehneet viskimatkan Skotlantiinkin vuosia sitten. Ko reissun kohokohta itselle oli viskin sijaan osterit suoraan vuonosta syötynä. Parhaat ikinä! Tireen saarelle voisin kyllä lähteä vielä!

En tarkoittanut rahvaanomaisia viskitislaamovierailuja, vaan kunnon pörpöttelyä paikallisessa pubissa.

Vierailija
75/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokenttien loungejen tarjonnan taso on mennyt alaspäin sitä mukaa, mitä useammalla on niihin käyttöoikeus. Lämmintä ruokaa ei monestikaan ole, ainakaan Euroopassa. Mieluummin syö omalla rahalla kunnon lentokenttäravintolassa, joita on jota jopa Helsinki-Vantaalla.

Tuo Santiago de Compostelan vaellus ei kuulemaan mukaan ole mikään pikku juttu, jos aikoo kulkea koko Espanjan osuuden. Matka on pitkä ja korkeuseroja paljon varsinkin reitin itäpäässä. Fiilistelyyn sopii ehkä päivävaellus reitin pätkällä.

Isommissa turistikohteissa ja kaupungeissa on monenlaista kaupallista, järjestettyä ohjelmaa. Itse en kaipaa esimerkiksi ylikalliita kaupunkikävelyjä, joita voi hyvin tehdä kartan ja opaskirjan avulla omatoimisesti. Eniten ihmetyttävät muutaman tunnin ruuanlaittokurssit. Itse en halua laittaa lomalla ruokaa, kurssin hinnalla syö hyvin parkin kertaa.

Vierailija
76/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon (välillä joka viikko) työn puolesta ja yövyn samoin kun joku tässä totesi 5 tähden hotelleissa joten se on näetty ja koettu eikä lomalla tarvitse. Tykkään lasten kanssa ottaa jonkun tilavan huoneiston hyvältä paikalta ja elellä siellä kuten kotonakin ja tehdä pikku retkiä lähistölle. Miesystävän kanssa mennään kauemmaksi, viimeksi Tahilille (pieni saari pääsaaren lähellä) ja ollaan käyty Filippiineillä ja Malediiveilla yms. kohteissa ja USAssa eri kaupungeissa. Matkat toki kalliita mutta halutaan että majoitus on kodikas, mukava ja pieni hotelli, etenkin tropiikissa. Ei mitään 5* jättihotellia lomalle, en viihtyisi yhtään. Mitä pienempi hiljaisempi ja autenttisempi kohde niin sen parempi. Kesällä paljon vaatimattomalla mökillä Itä-Suomessa. 

Tulot mulla yksin n. 200.000k€/vuosi brutto

N42

Vierailija
77/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compostolaan voi lähteä vaellukselle myös Suomesta pohjoista reittiä pitkin. Kuusiston Piispanlinnalta alkaa. Ei ole ihan joka tyttö dallannut, eikä poikakaan.

Vierailija
78/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylemmän keskiluokan matkailu erottuu usein sen tietynlaisen mukavuuden, laadun ja elämyksellisyyden kautta. Tässä muutamia keskeisiä piirteitä, joita ylemmän keskiluokan matkailijat arvostavat ja etsivät matkoillaan:

Majoitus:

Ylemmän keskiluokan matkailijat suosivat yleensä korkeatasoisia hotelleja ja boutique-hotelleja. He saattavat myös valita luksusluokan Airbnb-asuntoja tai lomakoteja.

Majoituksen tulee tarjota mukavuuksia, kuten laadukkaat vuodevaatteet, huippuluokan palvelut ja mahdollisesti lisäpalveluja, kuten spa, kuntosali tai uima-allas.

Ruoat ja juomat:

Matkailijat arvostavat paikallisia ja korkeatasoisia ravintoloita, joissa tarjotaan ainutlaatuisia ja autenttisia makuelämyksiä.

He saattavat osallistua myös ruokakursseille tai viinitilakierroksille saadakseen syvällisemmän ymmärryksen paikallisesta ruokakulttuurista.

Kulttuuri ja aktiviteeti

Kiitos, kun kysyit chatgpt:ltä

Vierailija
79/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan paljon (välillä joka viikko) työn puolesta ja yövyn samoin kun joku tässä totesi 5 tähden hotelleissa joten se on näetty ja koettu eikä lomalla tarvitse. Tykkään lasten kanssa ottaa jonkun tilavan huoneiston hyvältä paikalta ja elellä siellä kuten kotonakin ja tehdä pikku retkiä lähistölle. Miesystävän kanssa mennään kauemmaksi, viimeksi Tahilille (pieni saari pääsaaren lähellä) ja ollaan käyty Filippiineillä ja Malediiveilla yms. kohteissa ja USAssa eri kaupungeissa. Matkat toki kalliita mutta halutaan että majoitus on kodikas, mukava ja pieni hotelli, etenkin tropiikissa. Ei mitään 5* jättihotellia lomalle, en viihtyisi yhtään. Mitä pienempi hiljaisempi ja autenttisempi kohde niin sen parempi. Kesällä paljon vaatimattomalla mökillä Itä-Suomessa. 

Tulot mulla yksin n. 200.000k€/vuosi brutto

N42

Juuri meinasin tulla kirjoittamaan, että Malediivit, Singapore & New York, Miami on sellaisia kohteita joihin olettaisin ja olen huomannut muidenkin suuntaavan. Eikä tarvitse olla mitään 5 tähden hotelleja vaan pääasia se että matkakohde on jotain muuta kuin Thaimaa, Espanja, Kreikka tai Turkki.

Vierailija
80/97 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokenttien loungejen tarjonnan taso on mennyt alaspäin sitä mukaa, mitä useammalla on niihin käyttöoikeus. Lämmintä ruokaa ei monestikaan ole, ainakaan Euroopassa. Mieluummin syö omalla rahalla kunnon lentokenttäravintolassa, joita on jota jopa Helsinki-Vantaalla.

Tuo Santiago de Compostelan vaellus ei kuulemaan mukaan ole mikään pikku juttu, jos aikoo kulkea koko Espanjan osuuden. Matka on pitkä ja korkeuseroja paljon varsinkin reitin itäpäässä. Fiilistelyyn sopii ehkä päivävaellus reitin pätkällä.

Isommissa turistikohteissa ja kaupungeissa on monenlaista kaupallista, järjestettyä ohjelmaa. Itse en kaipaa esimerkiksi ylikalliita kaupunkikävelyjä, joita voi hyvin tehdä kartan ja opaskirjan avulla omatoimisesti. Eniten ihmetyttävät muutaman tunnin ruuanlaittokurssit. Itse en halua laittaa lomalla ruokaa, kurssin hinnalla syö hyvin parkin kertaa.

Ruuanlaittokurssit ovat parhautta. Meillä ei taas arkena ehditä laittamaan ruokaa jotain pastaa ja pihviä lukuunottamatta, mutta lomilla ja viikonloppuisin sitten senkin edestä. Ollaan oltu tonnikalakurssilla, briskettikurssilla, thairuokakurssilla, useammalla kiinalaisella kurssillä ja Italiassa, Ranskassa ja vaikka missä. Eivätkä ne ole tasoonsa nähden kovin kalliitakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän