Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Naisten ja miesten arvot eriytyneet niin paljon, että vaikuttaa jo parisuhteiden muodostumiseen

Vierailija
21.06.2024 |

https://yle.fi/a/74-20092961

Monet miehet vielä pyrkivät vähättelemään naisten arvoja. Luuleeko joku, että sillä pääsisi parisuhteeseen paremmin?

Kommentit (912)

Vierailija
721/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkoi naisilla alapeukutus! 😂 ~Mies26

Vierailija
722/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne naiset siellä noin helppoja? Nytkö se ei haittaa, että heillä on ollut kymmeniä ellei satoja miehiä ennen sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaisilla- ja eteläkorealaisilla naisilla on samat arvot kuin meillä suomalaisilla miehillä, kun ne ovat myös oikeistolaisia ja niitä ei suututa laittaa miehelle ruokaa ja siivota. ~Mies26

Ei nekään halua tehdä yksin kotitöitä oman työpäivän jälkeen. Mistä olet saanut tuon väärän käsityksen?

Vierailija
724/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menstruoivat lehmät ne vaan ulisee ja vihaa miehiä. Ei sellaiselle tartte lotkauttaa korvaansa.

Tässä on tiivistettynä tämä ongelma. Miesten näkemys naisesta joka ei halua olla herraansa palveleva kynnysmatto, on "miehiä vihaava lehmä".  Kuilu on aika iso.

Kertokaahan miehet, miksi kukaan tervepäinen nainen haluaisi parisuhteeseen tuollaisen kanssa?

Vierailija
725/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menstruoivat lehmät ne vaan ulisee ja vihaa miehiä. Ei sellaiselle tartte lotkauttaa korvaansa.

Tässä on tiivistettynä tämä ongelma. Miesten näkemys naisesta joka ei halua olla herraansa palveleva kynnysmatto, on "miehiä vihaava lehmä".  Kuilu on aika iso.

Kertokaahan miehet, miksi kukaan tervepäinen nainen haluaisi parisuhteeseen tuollaisen kanssa?

Lehmä vielä menettelisi, koska miesten kynnys länsimaissa on todella matalalla, mutta se viha...

Vierailija
726/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tasa-arvoa ei ole saavutettu. Lääketieteessä nainen on yhä sukupuoli jota ei ole käytännössä edes tutkittu eikä olemassa. Siksi naisia kuolee hoidon puutteeseen vuosittain huomattavasti enemmän kuin miehiä.

Edes ne naishuippulääkärit, joiden potilaat elää pisimpään ei vaivaudu hoitamaan feministejä.

Vierailija
727/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaisilla- ja eteläkorealaisilla naisilla on samat arvot kuin meillä suomalaisilla miehillä, kun ne ovat myös oikeistolaisia ja niitä ei suututa laittaa miehelle ruokaa ja siivota. ~Mies26

Et ole näemmä koskaan Japanissa edes käynyt, saati sitten asunut siellä. Et tiedä kulttuurista mitään.

Vierailija
728/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole näemmä koskaan Japanissa edes käynyt, saati sitten asunut siellä. Et tiedä kulttuurista mitään.

Olin Etelä-Koreassa 3 vuotta opiskelijavaihdossa. Tiedän kulttuurista paljon enemmän kuin sinä. Miksi väität tuntevasi minut? 😂 Tai väittävän jotakin, jota et pysty todistamaan? Vai oletko joku inkkelinainen ja katkera miesvihaaja siis? ~Mies26

Vierailija
729/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni myös pitää treenaamisesta. Kyse olikin kunnon ylläpidosta, olisi hyväksi kaikille se, olisi työ mikä hyvänsä. Mites pelastuslaitoksen työntekijät tai poliisit, mahtavatko treenata fyysistä työtään varten? 

Ei sun tarvi mulle mitään todistella. Olet todistamassa itsellesi, että kroppasi menee rikki muutaman vuoden sisällä. Toivottavasti se sisäinen feministisikin ymmärtää sitten sen, ettei se ole tulossa kuntoon enää loppuelämäsi aikana. No miesten vikahan se lopuksi kuitenkin on, jos sulta kysytään.

En näe mitään todistelua siinä, että olen sitä mieltä, että fyysisen kunnon ylläpito ja kehittäminen on ihan kaikille ammattiin katsomatta hyvä asia, joka korostuu fyysisyyttä vaativissa töissä. 

Kroppa voi mennä rikki monesta syystä. Staattinen istumatyö + huono ergonomia, keskirasittava työ + huono ergonomia, kemikaaleille herkistyminen, puutteellinen työturvallisuus jne.

Kaikki merenkulkijat eivät myöskään ole aina loppuikänsä täkkäreinä, vaikka se oleellinen osa urapolkua onkin ja perusta kaikelle. AMK-koulutuksella voi edetä kippariksi asti, koulusta valmistuu ensin perämieheksi (oma työni ja pätevyyteni). Seilausvuosien karttuessa ja paikan avautuessa voi päästä förstiksi ja lopulta sinne kapteenin positioon. Työn fyysisyys (halutessaan niin ja olosuhteista riippuen) voi siis vähentyä uran edetessä, paperityöt taas lisääntyvät. 

Vierailija
730/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne naiset siellä noin helppoja? Nytkö se ei haittaa, että heillä on ollut kymmeniä ellei satoja miehiä ennen sinua?

Milloin olen väittänyt, että naisen täytyy olla neitsyt? Kerro. Anna linkki kommenttiini, jossa sanoin muka noin. Minä odotan... ~Mies26

Vierailija
731/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tasa-arvoa ei ole saavutettu. Lääketieteessä nainen on yhä sukupuoli jota ei ole käytännössä edes tutkittu eikä olemassa. Siksi naisia kuolee hoidon puutteeseen vuosittain huomattavasti enemmän kuin miehiä.

Edes ne naishuippulääkärit, joiden potilaat elää pisimpään ei vaivaudu hoitamaan feministejä.

Et sitten ymmärrä, että ne naishuippulääkärit ovat itse feministejä... 

Vierailija
732/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nekään halua tehdä yksin kotitöitä oman työpäivän jälkeen. Mistä olet saanut tuon väärän käsityksen?

Haluaa. Ja oikea käsitys. Japanissa ja Etelä-Koreassa kotityöt jaetaan tasan ja jos mies on töissä, niin nainen siivoaa ja laittaa ruokaa. ~Mies26

Vierailija
733/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahot lehmät ne vasta pahoja on. Ennen ne vietiin teuraalle.

Vierailija
734/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki merenkulkijat eivät myöskään ole aina loppuikänsä täkkäreinä, vaikka se oleellinen osa urapolkua onkin ja perusta kaikelle. AMK-koulutuksella voi edetä kippariksi asti, koulusta valmistuu ensin perämieheksi (oma työni ja pätevyyteni). Seilausvuosien karttuessa ja paikan avautuessa voi päästä förstiksi ja lopulta sinne kapteenin positioon. Työn fyysisyys (halutessaan niin ja olosuhteista riippuen) voi siis vähentyä uran edetessä, paperityöt taas lisääntyvät. 

Varustaja saattaa olla hiljaisesti eri mieltä feministiförstistä laivalla. Just saying...

Vierailija
735/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta tulee lähinnä masentava olo.

Pitkä parisuhde perustuu keskinäiseen rakkauteen, kunnioitukseen, luottamukseen ja ystävyyteen. Myös seksuaalinen viehätys ja sen säilyvyys on osa tätä yhtälöä ja sen toimivuutta. Kommunikaatio ja läsnäolo on kaiken avain.

Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa, että minulla on nainen, jota rakastan ja hänestä haluan pitää kiinni. Arvostan syvästi hänen ajatusmaailmaansa ja näkemystänsä elämästä. Meillä on erimielisyyksiä ja riitojakin, mutta keskinäinen kunnioitus ja pitkämielisyys auttaa selvittämään ongelmat. Liitto. Joka on pyhä. Vaali sitä.

T. Mies

Vierailija
736/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ymmärrä, että ne naishuippulääkärit ovat itse feministejä... 

Mutta ei ole saaneet tutkittua naista käytännössä ollenkaan. Jotenkin tuntuu että te fema-kot (<- saksaa) pissitte ristiin toistenne muroihin.

Vierailija
737/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa. Ja oikea käsitys. Japanissa ja Etelä-Koreassa kotityöt jaetaan tasan ja jos mies on töissä, niin nainen siivoaa ja laittaa ruokaa. ~Mies26

Noissa maissa on maailman alhaisin syntyvyys, eivätkä naiset enää halua miestä vaivoikseen.

Mies ei ole vaiva naiselle! ~Mies26

Vierailija
738/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta tulee lähinnä masentava olo.

Pitkä parisuhde perustuu keskinäiseen rakkauteen, kunnioitukseen, luottamukseen ja ystävyyteen. Myös seksuaalinen viehätys ja sen säilyvyys on osa tätä yhtälöä ja sen toimivuutta. Kommunikaatio ja läsnäolo on kaiken avain.

Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa, että minulla on nainen, jota rakastan ja hänestä haluan pitää kiinni. Arvostan syvästi hänen ajatusmaailmaansa ja näkemystänsä elämästä. Meillä on erimielisyyksiä ja riitojakin, mutta keskinäinen kunnioitus ja pitkämielisyys auttaa selvittämään ongelmat. Liitto. Joka on pyhä. Vaali sitä.

T. Mies

Keskinäinen kunnioitus ja feminismi ei taida olla mahdollista (edes lesbosuhteissa). :D

Vierailija
739/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos se syntyvyys noissa maissa kuinka korkea? Mites 4b- movement Etelä- Koreassa? 

Vierailija
740/912 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olen väittänyt, että naisen täytyy olla neitsyt? Kerro. Anna linkki kommenttiini, jossa sanoin muka noin. Minä odotan... ~Mies26

Palstamiehet, joihin sinäkin kuulut, ovat niin monta kertaa kirjoittaneet miten irtosuhteita harrastanut nainen ei kelpaa parisuhteeseen. Enkä kirjoittanut mitään neitsyistä, se on sinun keksintöä.

Palstanainen, joihin sinäkin kuulut, kilisee äärilaitoihin kuin pallo flipperissä. Terveistä suhteista ei saa edes viittä kumppania kymmenessä vuodessa.

Kymmenen kumppania kertoo jo ongelmista normaalien parisuhteiden kanssa ja kaksikymmentä on tunteiden osalta läpilanattu roadkill, joka haaveilee aina jostain edellisestä, eikä ole tyytyväinen enää kenenkään kanssa.