kun elämän hyvien asioiden saldo pahasti miinuksella
Tuli tässä kevyenä juhannusajatuksena mieleen, miksi olen jatkuvasti masentunut eikä tuo tunne katoa. Elämässäni on tapahtunut paljon ikäviä ja traumaattisia asioita. Niistä selviäminen on ollut vaikeaa. Yhdestä kun selvinnyt, toinen tapahtunut. Jos olisi ollut jotain hyviä juttuja tai yhteyttä/ystäbyyttä muiden ihmisten kanssa, ne olisivat varmasti tasapainottaneet. Mutta jokaisesta yrityksestä onnellisempaan elämään on seurannut vain uusi pettymys. Kaikki ikävä on kasautunut vuoreksi, joka painaa niskaan näin keski-iässä. Aina olen ehkä tyhmänäkin jaksanut uskoa että jotain hyvää on minullekin tulossa, mutta nyt alan viisastua enkä odota enää. Yksin taas tämäkin juhannus.
Kommentit (31)
Uskon että jokin korkeampi voima sabotoi pelkkää mielivaltaista vttumaisuuttaan elämääni kaatamalla kaikkea negatiivisia sattumuksia jotka vaikuttavat merkittävästi negatiivisesti elämääni, mutta ei mitään positiivisia, vaikka yrittäisi itsekin tehdä jotain kivaa, aina joku tai jokin pilaa sen.
Tällaisella paskalla tuurilla elämä ei ole millään tavalla mielekästä!!
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama ruikuttaja, olen kyllästynyt.
Mä olen kyllästynyt 11/21 jatkuvaan ruikutukseen, joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ehkä nuorempia paljon lohduta mutta mulla alkoi vasta nelikymppisenä muuttua elämä elämisen arvoiseksi. Eikä sitäkään ehkä olisi tapahtunut, jollen olisi ottanut totaalista irtiottoa ja heittäytynyt tyhjän päälle, epätoivoinen kun olin.
Mitä teit?
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei kanna.
Ei, pitää itse kävellä.
Ihan ymmärrettävää että on masentunut olo. Pitkä vastoinkäymisten rupeama ei kuitenkaan tarkoita etteikö jotain hyvää voisi tapahtua tulevaisuudessa. Yritä huolehtia itsestäsi, mm. terveydestäsi.
Mitä tulee tuohon hyvien ja huonojen elämänasioiden saldoon, niin itse huomasin jossain vaiheessa, että olen tavallaan alkanut siirtää potentiaalisten huonojen asioiden puolelta asioita hyvien asioiden puolelle elämässäni. Eli iloitsen monista potentiaalisten huonojen asioiden tapahtumattomuudesta. Esim. sairauteni MS-tauti voi aiheuttaa näkövammaisuutta, mutta ei ole minulle aiheuttanut. Iloitsen aidosti siitä ja teen kivoja asioita, joihin tarvitaan näköaistia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää että on masentunut olo. Pitkä vastoinkäymisten rupeama ei kuitenkaan tarkoita etteikö jotain hyvää voisi tapahtua tulevaisuudessa. Yritä huolehtia itsestäsi, mm. terveydestäsi.
Mitä tulee tuohon hyvien ja huonojen elämänasioiden saldoon, niin itse huomasin jossain vaiheessa, että olen tavallaan alkanut siirtää potentiaalisten huonojen asioiden puolelta asioita hyvien asioiden puolelle elämässäni. Eli iloitsen monista potentiaalisten huonojen asioiden tapahtumattomuudesta. Esim. sairauteni MS-tauti voi aiheuttaa näkövammaisuutta, mutta ei ole minulle aiheuttanut. Iloitsen aidosti siitä ja teen kivoja asioita, joihin tarvitaan näköaistia.
Minun kohdalla moinen positiivisuus ei kanna. Se mistä koetan olla onnellinen, juuri se pettää seuraavaksi. Kuten Metsaman sanoo: "Ei pie kiitellä!". Monesti on käynyt että jos jostain on tyytyväinen, menee kiittelemään tai kehumaan, juuri se pettää seuraavaksi!
Kun on pimeää sisällä ja sydämessä, niin sitä eivät ulkoiset asiat korjaa. Jeesus muuttaa sydämen ja elämän, antaa synnit anteeksi. Asiat tapahtuvat ensin näkymättömässä maailmassa ja sitten vasta näkyvässä maailmassa. Siksi rukoileminen, yhteys Jumalaan ja Jeesukseen on tärkeää. Raamatun mukaan näkymättömät asiat ovat todellisempia kuin näkyvät. Eli kyllä se sydämessä oleva ahdistus on todellinen, vaikka sitä eivät muut näkisi, ja se vaikuttaa kaikkeen ja vetää tumman varjon ja toivottomuuden kaiken päälle. Jeesuksessa on valo, toivo ja todellinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama ruikuttaja, olen kyllästynyt.
Miten niin sama?
Sama tyyli monta kertaa joka päivä, etkö muka tunnista? Siksi se saa aika kovia vastauksia ruikutukseensa.
Sehän on palstan m. O de, saa jotakin mitätöntä liksaa näistä tylsistä ruikutuksista ja tehtailee aloituksia. Onko joku, joka ei oikeasti huomaa?
Sinä olet vain yksi hullu lisää. Ruikuttajahullu. ME olemme kyllästyneitä SUHU
Vierailija kirjoitti:
Uskon että jokin korkeampi voima sabotoi pelkkää mielivaltaista vttumaisuuttaan elämääni kaatamalla kaikkea negatiivisia sattumuksia jotka vaikuttavat merkittävästi negatiivisesti elämääni, mutta ei mitään positiivisia, vaikka yrittäisi itsekin tehdä jotain kivaa, aina joku tai jokin pilaa sen.
Tällaisella paskalla tuurilla elämä ei ole millään tavalla mielekästä!!
Lopeta uskomasta naurettavuuksiin. Jos uskot, uskot. Jos et usko, et usko. Jumalaan ei uskota ei niin millään mutta ajatukset, niiden on oltava totta.
Tuo toimii aikansa, mutta jaksaminen hyytyy kun olet 10 vuotta käynyt kahvilat, tapahtumat, hotellit ja kaikki mahdolliset tsemppijutut - aina vain yksin. Itselleni on käynyt vähän näin. Rahasta ei kiikasta, mutta siinä vain käy niin että virta ehtyy vaikka mitä tekisit, jos et mistään saa välillä uutta virtaa. En ole ap, mutta ymmärrän mistä hän puhuu. Esim. avioero on jo yksinään valtava katastrofi, sekä henkisesti että taloudellisesti ja toipuminen siitä kestää. Mutta entäpä, jos sinulle sattuu näitä isoja vastoinkäymisiä useampia: esim.avioeroja, yksi tai useita läheisten yllättäviä kuolemia tai muuta vastaavaa. Aina vain tilanteita joissa pitää vuorotellen jaksaa ja toipua, mutta ei tule aikoja ollenkaan, jolloin elämä hymyilee ja voit ladata akkuja.
Ei näihin aina löydy nokkelia kikkoja tuosta vain. Jos olet yksin, niin kone alkaa ennen pitkää hyytymään nopeammin kuin niillä, joilla on paremmin perhettä, sukua ja ystäviä tukena. Ja kun se hyytyminen on kerran päässyt alkamaan, siitä nouseminen takaisin energiseksi on aika vaikeaa. Kylmä tosiasia kuitenkin kaiken murheen keskellä on se, että maapallolla on 8 miljardia, eli 8 tuhatta miljoonaa ihmistä ja siihen määrään mahtuu toinen toistaan surkeampia ja kuvottavampia ihmiskohtaloita. Näin on aina ollut ja näin tulee jatkossakin olemaan. Omaansa voi suhteuttaa tähän: miten sijoitun tässä joukossa? Toisilla on onni puolellaan, toisilla ei. Sille ei vain aina voi mitään että osalle käy huonommin. Ja kuitenkin, jokaisen onni voi kääntyä. Silläkin, jolla vielä tänään on kaikki ja hyviä neuvoja muille.