Mitä sinulta jää perinnöksi?
Olen suu ammollaan todistanut paria perinnönjakoa, jossa jaettavana oli lähinnä arvotonta irtaimistoa ja jokunen satanen tilillä. En tätä voi ymmärtää , koska itseltäni jää usean sadan tuhannen omaisuus ja kaiken tuon olen itse kokoon haalinut. Miksi muilta tämä ei onnistu? Lapsia minulla ei ole ja mietin tarkkaan, kenelle omaisuuteni jää. En halua ketään sellaista sillä kuitenkaan tukea, joka ei itse itseään osaa auttaa. Minun omaisuutta EI TULLA juomaan kurkusta alas tai laiteta järjettömyyksiin.
Mitä sinulta jää perinnöksi?
'oikein elänyt'
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jäädä jotain perintöä?
Kyllähän se kertoo siitä, onko osannut elää oikein vai tehnyt aina vähän puolivillaisia valintoja. Helpot valinnat elämän alussa tekevät myöhemmästä elämästä hankalan.
AP
Sinä AP olet tehnyt helpon valinnan kun sinulla ei ole lapsia ollut hoidettavana ja kasvatettavana. Rahaakin olet siinä säästänyt. Eli helpolla olet halunnut päästä.
Oletan että lapsettomuus on ollut sinulle valinta, kun annat ymmärtää että aivan kaikki elämässä on omien valintojen sanelemaa...
Omien vanhempien valinta on osoittautunut useimmille meistä mahdottomaksi. Kun vanhemmat ovat olleet varattomia tai ainoa varallisuus on ollut joku kuolinpesäosuus, josta ei ole ollut mitään tuloa, on valintamahdollisuuksia ollut rajallisesti.
Eräät pystyvät säästämään jopa ensimmäisistä kesätyöpalkoistaan ja sijoittamaan opintolainan tuottavasti, toiset taas joutuvat käyttämään kaiken välttämättömään elämiseen, ja ottamaan luottoakin. Opintolaina, autolaina ja asuntolaina on monelle av-mammallekin tuttuja, vaikka virtuaalitodellisuudessa on onnistuttu hankkimaan suuri omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
ei mitään.. jos elän vanhaksi, myyn omaisuuteni ja muutan loppuelämäksi palvelumuotoiseen vuokrataloon
unohdin vielä sen, että ja mahdollisesti lopun jäljelle jääneen varallisuuteni palvelutalossa kuollessani testamenttaan eläinsuojeluun.
En ole ihan tarkalleen kartalla siitä mitä äidiltäni sitten joskus perin tai miten itse loppuelämäni elän (olen 40v, ennen oli omistaminen tärkeää mutta ei enää ole mikään itseisarvo ja asun nyt vuokralla), joten pitää arvioida. Jos elän vanhaksi, todennäköisesti velaton asunto tai talo, ehkä pieni mökki, auto, jotain rahastoja, se mitä tilillä kuollessani sattuu olemaan.
Jos kuolen tänään tai huomenna, niin pelkkää irtaimistoa ja pieni rahasto.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka sota tulee, niin ei jää mitään. Tai jos itse tai perheenjäsen sairastuu niin, että.omaisuus menee hoitoihin.
Ei vaan voi tietää.
Aivan, jos tulee sota on viisainta asua vuokralla . En voi tietää mitä on jäljellä kuollessaan,.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kateus täällä minua kohtaan on sanoin kuvaamaatonta!
AP
Ei sua kukaan kadehdi. Jotenkin surulliselta kuulostaa kun pitää tämmmoista miettiä. Ei voi tietää mihin elämä vie.
Tällä hetkellä on jäämässä
-mitsubishi galant
-suzuki alto
-toyota corolla
-toyota corolla 2
-suzuki liana
-mitsubishi colt
-nissan sunny
-rahaa pankkitilillä x-määrä, jää perittävääkin kp-kustannusten jälkeen.
-rahastosijoituksia jonkin verran
-henkivakuutuskorvaus 10k€(kuolinpesälle ja vain jos kuolen tapaturmaisesti)
-kodin irtaimisto(kaatopaikalle)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "oikein elänyt", ap? Toinen lapseton on saattanut käyttää rahansa itseensä, miksi jättää omaisuutta sukulaisille kun edes omia lapsia ei ole. Miten se muka on oikeampi tapa elää?
Itselläni on pieni omaisuus, eikä minullakaan ole lapsia mutta ajattelin kyllä käyttää tämän omaisuuden itseeni, en kerää sitä muille.
Trollihan sinä ap silti olet.
Itse en ole lapseton, jos olisin käyttäisin myös itse ja loput testamentilla tasapuolisesti sukulais nuorille. Olen aina pitänyt tasapuolisuudesta esim siskoni kanssa. Ei riitoja eikä katkeruutta.
Toivottavasti vain runsasta henkistä pääomaa. Yritän päästä eroon tästä maallisesta krääsätaakastani ennen kuin potkaisen tyhjää, en todellakaan halua että aikanaan joutuvat jotain perintöveroakin tästä maksamaan. Ennusmerkit näyttävät sen verta hyvältä, että he kaikki lähtevät maailmalle eivätkä tähän kyläpahaseen, joten olen onnistunut siinä asiassa, että elämisen valmiudet ovat hyvät.
Ei mitään. Kukaan ei jää muistelemaan minua. Veljeni odottaa, mitä hyötyy kuolemastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei mitään.. jos elän vanhaksi, myyn omaisuuteni ja muutan loppuelämäksi palvelumuotoiseen vuokrataloon
unohdin vielä sen, että ja mahdollisesti lopun jäljelle jääneen varallisuuteni palvelutalossa kuollessani testamenttaan eläinsuojeluun.
Voin kertoa jo nyt että mitään perittävää ei jää kun muuttaa palveluasumiseen, siellä viedään kaikki omaisuus.
Keski-ikäisenä on todella vaikea sanoa, paljonko kertyneestä omaisuudesta enää on jäljellä, jos vanhaksi elää. Satojentuhansienkn omaisuus menee kyllä hoivapalveluihin vanhana, jos vuosikausia joutuu jossain kalliissa hoivakodissa asumaan. Toki jos vaikka sijoitusasuntoja omistaa, ei niitä kannata myydä vaan jättää vuokralle, omaisuuttahan ei ole pakko vanhanakaan myydä.
Jos nyt mieheni kanssa kuoltaisi, jäisi kahdelle lapsellemme omaisuutta noin 650 000 € ja henkivakuutuksista lisäksi 160 000 per naama miinus verot.
Emme ole itse saaneet mitää perintöjä, emmekä tule saamaan, töitä olemme tehneet 19-vuotiaista ja onhan kohdalle osunut muutama onnekas sijoituskin.
Lapsettoman jos ei perillisiä kannattaa testamentata seurakunnalle hautansa hoitoon. Meidän srk on ruokailu kerran viikossa testamentti lahjoitus varoilla.
Meillä on syksyllä lapsettoman tädin perunkirjat, kuluihin mennyt varoja. Ei ole kuultu että olisi testamentti, hänen sisarten lapset perillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole lapsia, joten ei ihme, että sinulla on omaisuutta hieman kertynyt.
Toisaalta: Käärinliinassa ei ole taskuja. He ovat menetelleet ihan oikein, jotka ovat niin sanotusti panneet haisemaan ihan koko varansa.
Näin joskus väitettävän että lapsen kasvattaminen vauvasta lukion päättymiseen asti maksaisi noin 180.000€. Ellei ole avioeroja sattunut matkan varrelle taloutta romahduttamaan.
Näin ollen kaikki lapsettomat keskituloiset viis-kuuskybäset pitäisi olla varakkaita jo pelkästään lapsettomuuden perusteella. Itselläni on 2 lasta ja mukavaa kun on keille pienen perintönsä jättää. Olen vuokralla asuva yksinhuoltaja niin ei jää miljoonia. Jos kuolen nyt niin kiinteitä omaisuuksia ei ole mutta käteistä rahaa ja osakkeita Nordnetissä jää 80 000€. Ja niin no, ihan hyvä, hyvin pidetty 130 t ajettu automaattivaihteinen auto jonka ostin uutena 13 v sitten.
Ellei perillisiä ole tiedossa, niin testamenttaan omaisuuteni melkein ihan-mihin-vain, kunhan se ei mene valtiolle ja sitä kautta päädy kohteisiin (kute rsismin vastainen työ tms. humpuukki), jolloin kääntyisin haudassani itkien itseni entistä syvempään ikiuneen. Testamenttaisin vaikka kaukaisille serkuille tai naapurilleni ennemmin.
Arvotonta irtaimistoa ja jokunen satanen tilillä + auto, jos se on vielä ehjä silloin kun kuolen. Siinä ei ole minulle mitään ongelmaa. EIkä olisi ollut siinäkään jos en olisi saanut mitään perintöä. Sanoinkin äidilleni aikanaan, että testamenttaa suoraan mun lapsille. Testamenttasi se minulle kuintekin osan, vaikken sitä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole lapsia, joten ei ihme, että sinulla on omaisuutta hieman kertynyt.
Toisaalta: Käärinliinassa ei ole taskuja. He ovat menetelleet ihan oikein, jotka ovat niin sanotusti panneet haisemaan ihan koko varansa.
Näin joskus väitettävän että lapsen kasvattaminen vauvasta lukion päättymiseen asti maksaisi noin 180.000€. Ellei ole avioeroja sattunut matkan varrelle taloutta romahduttamaan.
Näin ollen kaikki lapsettomat keskituloiset viis-kuuskybäset pitäisi olla varakkaita jo pelkästään lapsettomuuden perusteella. Itselläni on 2 lasta ja mukavaa kun on keille pienen perintönsä jättää. Olen vuokralla asuva yksinhuoltaja niin ei jää miljoonia. Jos kuolen nyt niin kiinteitä omaisuuksia ei ole mutta käteistä rahaa ja osakkeita Nordnetissä jää 80 000€. Ja niin no, ihan hyvä, hyvin pidetty 130 t ajettu automaattivaihteinen auto jonka ostin uu
Unohtui, pahus vieköön: saahan nuo kakarat vielä 70 000€ henkivakuutuskorvauksen, jos kuolisin nyt. Olen pitänyt vakuutuksen voimassa ihan perinnön takaamisen takia. Eli 150 000€ jäisi 2 lapselle jaettavaksi ja toi auto, jolla on käyttöarvoa vielä.
Rahaa. En omista muuta kuin jotain irtainta. Puolisolle kaikista helpointa jos ensin kuolen, rahat vaan tilille ja ryysyt roskiin.
Ei mitään. Ei lapsia. Pskaduuni josta kaikki mitä tulee myös menee. Vuokralla asun. N36