Mitä sinulta jää perinnöksi?
Olen suu ammollaan todistanut paria perinnönjakoa, jossa jaettavana oli lähinnä arvotonta irtaimistoa ja jokunen satanen tilillä. En tätä voi ymmärtää , koska itseltäni jää usean sadan tuhannen omaisuus ja kaiken tuon olen itse kokoon haalinut. Miksi muilta tämä ei onnistu? Lapsia minulla ei ole ja mietin tarkkaan, kenelle omaisuuteni jää. En halua ketään sellaista sillä kuitenkaan tukea, joka ei itse itseään osaa auttaa. Minun omaisuutta EI TULLA juomaan kurkusta alas tai laiteta järjettömyyksiin.
Mitä sinulta jää perinnöksi?
'oikein elänyt'
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin asunto 300 000 e ja mökki max 100 000 e.
On minulla sijoitusasuntokin, mutta en tiedä jääkö siitä perinnöksi, jos käytän sen eläkkeellä tai hoitokuluihin.
Kaksi lasta.
kelle jätät perinnöksi 2 lasta
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet kuitenkin katkera? Ihme käsitys, että varakkaammalla ei voisi olla muita arvoja kuin omaisuus. Olen yliopistosta valmistunut
MISSÄ kohtaa sä sen katkeruuden muka näet?
En minä tavaroista halunnutkaan puhua, on muutakin perintöä kuin raha ja tavara!
Taidat itse olla katkera kun "omaisuus" menee valtiolle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla sijoitusasuntokin, mutta en tiedä jääkö siitä perinnöksi, jos käytän sen eläkkeellä tai hoitokuluihin.
Kaksi lasta.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Tuo tarkoitti että on kaksi lasta joille perintö jää jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä olet määrittelemään "oikein eletty"! Just oli hesarissa niistä enne hippikautta spugeista Hakaniemen sillan alla, oliko väärin eletty! Jos olivat onnellisia, niin sitte olivat! Ei jäänyt perinnöksi kuin tosiaan se tuulenhuuhtoma persus ja sekin kahdesta kappaleesta! Savupiippu vähän kurkussa raapi talon mennessä alas kurkkukoskesta!
Ei raha ja tavara ole hyvän elämän määre!
Mä olen jättänyt perinnöksi oppimisen ilon, se on jokapäiväistä. Olen jättänyt kouluttautumisen, se kantaa. Olen jättänyt rakkauden luontoon, musiikkiin, taiteeseen, taiteen tekemiseen, rakkauden lauluun ja runoon, rakkauden satuihin ja lapsiin! Rakkauden Suomeen ja suomalaiseen kulttuuriin.
Happane sinä vaan niitten tavaroittesi kanssa.
Miksi olet kuitenkin katkera? Ihme käsitys, että varakkaammalla ei voisi olla muita arvoja kuin omaisuus. Olen yliopistosta valmistunut
Et kuitenkaan osaa määritellä mitä on oikein eläminen. Joku voisi sanoa ettet ole elänyt oikein, koska et ole hankkinut lapsia.
80-luvun omakotitalo ja tilin käyttövarat.
Miten niin "oikein elänyt", ap? Toinen lapseton on saattanut käyttää rahansa itseensä, miksi jättää omaisuutta sukulaisille kun edes omia lapsia ei ole. Miten se muka on oikeampi tapa elää?
Itselläni on pieni omaisuus, eikä minullakaan ole lapsia mutta ajattelin kyllä käyttää tämän omaisuuden itseeni, en kerää sitä muille.
Trollihan sinä ap silti olet.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä muilta ei sadantonnin omaisuuden hankkiminen ole onnistunut, koska olemme joutuneet ihan itse maksamaan opinnot (lainalla), ajokortin, auton, takuuvuokran, huonekalut ym. Kotoa sai sata metriä etumatkaa, sossusta pari kertaa jotain pientä, muuten on oltu omillaan.
Perinnöksi jää 1940-luvulla kuolleen äidinisän kuolinpesästä osuutta kiinteistöön, jonka ainoa tuotto on vuosikymmenten ajan ollut pikkuinen malminetsintäkorvaus.
tyhjästä on aloitettu, niin moni muukin, silti on maallista hyvää kertynyt omiksi tarpeiksi
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä on velaton ok-talo, klassikkoautoja ja muutama sata tuhatta rahaa säästössä, mutta tarkoitus on että perinnöksi ei jää mitään vaan tuhlaan kaiken eläessäni.
T: 48v velanainen
Kannattaa aloittaa tuhlaaminen nyt jo ajoissa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sulje nyt ääliö kuitenkin suusi. Juu tiedän, että kaltaisellasi vaja amieli sellä ídíootilla on tapana tollottaa suu auki, mutta yritä nyt edes. Ai niin, provosi on hyvin lapsellinen, mutta eipä sinulta hyvää provoa voi odottaakaan, älysi ei riitä hyvän tekemiseen.
Näen sieluni silmillä apn tollottamassa vähäjärkisenä perinnönjakoa, johon hänellä, köyhällä, ei ole mitään osuutta.
😂
Vierailija kirjoitti:
Uudehko kolmio irtaimistoineen, uudehko auto, osakesalkku ja käteistä kolmella tilillä.
Ikäsi? Ovatko ne uudehkoja, kun kuolet? Vai aiotko ostaa tasasin väliajoin uudet, jotta ne ovat uudehkoja kuollessasi?
Miksi pitäisi jäädä jotain perintöä?
Omakotitalo, kolme huvilaa, joista yksi isossa saaressa, jonka omistan kokonaan, sijoituksia ja säästöjä noin miljoonan verran. Autoja kaksi, taidetta, 7000 kpl levykokoelma ja kaikki irtaimisto, huonekalut arvokkaita. Onhan tuota kertynyt. Pelkästään mattojeni arvo on vakuutuksessa määritelty n. 500 000 € arvoiseksi. Laskeskele siitä. Lapsia kaksi, jotka jo perineet erittäin varakkaan isänsä, joten heillä on omaisuutta enemmän kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Tuo tarkoitti että on kaksi lasta joille perintö jää jaettavaksi.
olet tosikko, hymyä huuleen nyt, eikä pyllyyn
Normaali duunari:
Järjetöntä elää NUORUUS (20v-40v) tyyliin 1000e/kk, ja kun loput rahoista menee säästöön asuntoon ym. 1000e/kk = 240 000e
Sitten jos ei enää ole tarvetta säästää 40v-60v, käytössä on 2500e/kk.
Sitten vanhana ajattelee että kannattaa ne säästöt käyttää ennen kuolemaa, niin 60v-80v käyttää nuorena kerryttämät säästöt + eläke. Eli käytössä on edelleen 2500e/kk. Lisäksi jos saa perinnön, niin käytössä olevat rahat yli 3000e/kk
20-40v = 1000e/kk
40-60v = 2500e/kk
60-80v = 3000e/kk
Järkevintä tuo olisi niin että nuorena olisi enemmän rahaa käytössä, mielestäni silloin on järkeä nauttia elämästä
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koska kuolen. Jos pitkään elän niin todennäköisesti vain tuulen huuhtoma p*rse.
Järkevä vastaus. Olet ymmärtänyt, että ei voi tietää koska ja miten kuolee. Hyvä sinä. Ja tähän lisäisin, että APlle saattaa tulla muistisairaus ja joku onnistuu ku.. taa omisuuden häneltä. Vaikka provohan tuo aloitus oli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jäädä jotain perintöä?
Kyllähän se kertoo siitä, onko osannut elää oikein vai tehnyt aina vähän puolivillaisia valintoja. Helpot valinnat elämän alussa tekevät myöhemmästä elämästä hankalan.
AP
Mitä enempi perintöä sitä enempi valtio kiittää.
Olen hoitanut jo kaiken kiinteän rahaksi, tai sijoituksiksi arvo-osuustilillä. Irtain on helppo heittää menemään.