Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla pitkät jalat ja lyhyt selkä? Vai toisinpäin?

Vierailija
21.06.2024 |

Miten on?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lYHYET Jalat. Tajusin sen vasta 60v.

Luulinvaan että kaikkien on aina lyhennettävä housujaan. Pyörää ostaessa tuli ilmi.

Tämä on jännä. Olin edesmenneen äitini kanssa tasan saman pituinen. Hänen housunsa oli minulle 5cm liian lyhyet ja päinvastoin. Nyt kaupassa lahkeiden pituus on 15-25cm liian pitkiä ja liian usein. Sama yläosien hihat. On kuin jotain orankimitoitusta. Kymmenet vuodet löytyi sopivan mittaisia joskua aiemmin. Nyt kun kaikki tuotanto viety pienien ihmisten Aasiaan, niin mitoitukset on "alien"-tasoa entiseen verrattuna. Ja luulin aina olevani ihan normaali ja sopusuhtainen varreltani. T. melkein ikäisesi.

Vierailija
42/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaatteet on keskimäärin selän pituudesta liian pitkiä, hihoista liian lyhyitä, hartioilta ahtaita. Housut sentään on yleensä aika sopivia vaikka olen aika lyhyt, joten kai on ennemmin pitkät jalat ja lyhyt selkä. 

Aina sanotaan että itäsuomalaiset on persjalkaisia, mutta itse olen kyllä perinyt pituusgeenit savolaiselta isältä, länsisuomalainen äitini on pieni ja lyhytjalkainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkainen mies on hauskan näköinen

Vierailija
44/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät jalat, keskimääräinen selkä. Asun Itä-Suomessa, mutta olen geeneiltäni suureksi osaksi skandinaavi. 

Vierailija
45/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

persjalkanen pitkä selkänen olen, mutta jaksan mitä tahansa, toisin kuin ne pitkäjalkaiset.... vähän niikuin suomen hevonen.Kun pyllistän  niin näytän takaapäin samalta

Vierailija
46/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskipituinen ja kaikki sanovat että mulla on pitkät jalat, mutta esim farkuissa mitta vaihtelee mallista riippuen, eli enpä sitten tiedä. Luulisin että selkä on muuten jotain siltä väliltä, mutta yläselkä on kyllä lyhyt. Rintaliivien olkaimissa ei ikinä riitä että säätää tiukimmalle ja topeissa/puseroissa kaula-aukko putoaa usein tosi alas vaikka rinnatkin on, ellei löydä juuri oikeaa mallia.

Aina saa säätää vaatteiden kanssa! Mutta puheista päätellen joutuu säätämään muutkin, oli vartalonmalli mikä tahansa...

Mullekkin on olkaimet liian pitkiä aina vaikka selkä muuten on kilometrin mittainen. Hämmentävä kokonaisuus siis.

Sehän tarkoittaa vain sitä, että olkapäät on olemattomat 

Vierailija
47/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havahduin olevani pitkäselkäinen ja persjalkainen, kun pitkähelmaiset paidat eivät peitä edes takalistoa kunnolla. Ja kun minulla on vielä vähän mahaakin, niin on sitten tosi epämukava olo, jos paita yltää juuri lanteille. Vähän on ollut kyllä hankalaa löytää itselle mieluisia pitkiä paitoja, kun oma vartalotyyppi on tällainen.

Vierailija
48/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät jalat, lyhyt selkä.

Selkä on niin lyhyt, että kylki- ja lonkkaluut kolisee toisiinsa vähän väliä pienessäkin sivurutistuksessa. Eilen yritin lajitella juttuja eri kasoihin lattialla, mutta ei siitä tullut oikein mitään, kun en voi kurotella sivuille juurikaan kääntymättä sinne päin joka kerta. 

Vierailija
49/52 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörää valitessa tuli ilmi, että olen standardimallia, ei pitkät eikä lyhyet jalat. Jalkojen sisäpituus suhteessa koko pituuteeni on 46%.

Mutta nehän on silloin lyhyet. 50 % olisi ei pitkät eikä lyhyet. Suomalaisten standardi voi tosin ollakin tuo 46 %.

Vierailija
50/52 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä selkä, lyhyehköt jalat

Vierailija
51/52 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöinen aloitus. Ja mitä väliä onko lyhyet vai pitkät jalat? Kumpaankaan ei voi itse vaikuttaa. Ja kun vanhemmaksi tulee, huomaa, miten hienoa, että jalat ovat kantaneet ja monessa palvelleet. Oli sitten millaiset oli. Ja kun katsoo kuollutta ihmistä sairasvuoteella, ymmärtää miten merkityksetön on pelkkä keho. Kun siinä ei ole elämää eikä sielua.

Vierailija
52/52 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä selkä ja pitkät reidet, mutta polvesta alaspäin jalat on lyhyet. Jalkojen sisäpituus on puolet mun koko pituudesta, eli kai aika lyhyet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän