Onko sulla pitkät jalat ja lyhyt selkä? Vai toisinpäin?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tyypillisesti pitkä selkä ja lyhyet jalat. Koskee sekä naisia että miehiä. Tällainen vartalotyyppi on yleensä voimakasrakenteinen. Periytynyt siitä pienestä määrästä neanderthalia, jota suomalaisissa on keskimäärin enemmän kuin muissa eurooppalaisissa.
Neanderthalia keskimäärin enemmän kuin muissa eurooppalaisissa? Mistä tämä tieto peräisin?
Toisaalta, se selittääkin sitten monta asiaa!
🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on tyypillisesti pitkä selkä ja lyhyet jalat. Koskee sekä naisia että miehiä. Tällainen vartalotyyppi on yleensä voimakasrakenteinen. Periytynyt siitä pienestä määrästä neanderthalia, jota suomalaisissa on keskimäärin enemmän kuin muissa eurooppalaisissa.
Löytyykö jotain linkkiä tämän väitteen tueksi?
Vierailija kirjoitti:
Oon 171 cm pitkä, mutta pitkä selkä ja lyhyet jalat. Oon sen tiennyt aina. Persjalkainen, kuten monet suomalaiset. Tosin on niitä pitkäjalkaisiakin suomalaisia, mutta vähemmän.
Mä 175 cm ja jalat sopisivat pituudeltaan n. 160-senttiselle, erittäin lyhyet siis ja selkä on vastaavasti valtavan pitkä (onneksi tästäkin on mulle huomautettu monia kertoja, en varmaan muuten olisi itse huomannutkaan :D). Naurattaa kuinka monesti oletetaan, että pitkillä ihmisillä on upean pitkät jalatkin..
Olen keskipituinen ja kaikki sanovat että mulla on pitkät jalat, mutta esim farkuissa mitta vaihtelee mallista riippuen, eli enpä sitten tiedä. Luulisin että selkä on muuten jotain siltä väliltä, mutta yläselkä on kyllä lyhyt. Rintaliivien olkaimissa ei ikinä riitä että säätää tiukimmalle ja topeissa/puseroissa kaula-aukko putoaa usein tosi alas vaikka rinnatkin on, ellei löydä juuri oikeaa mallia.
Aina saa säätää vaatteiden kanssa! Mutta puheista päätellen joutuu säätämään muutkin, oli vartalonmalli mikä tahansa...
Pitkät jalat ja lyhyt selkä. Kaikki jäsenenikin ovat pitkää mallia.
Vierailija kirjoitti:
Olen keskipituinen ja kaikki sanovat että mulla on pitkät jalat, mutta esim farkuissa mitta vaihtelee mallista riippuen, eli enpä sitten tiedä. Luulisin että selkä on muuten jotain siltä väliltä, mutta yläselkä on kyllä lyhyt. Rintaliivien olkaimissa ei ikinä riitä että säätää tiukimmalle ja topeissa/puseroissa kaula-aukko putoaa usein tosi alas vaikka rinnatkin on, ellei löydä juuri oikeaa mallia.
Aina saa säätää vaatteiden kanssa! Mutta puheista päätellen joutuu säätämään muutkin, oli vartalonmalli mikä tahansa...
Mullekkin on olkaimet liian pitkiä aina vaikka selkä muuten on kilometrin mittainen. Hämmentävä kokonaisuus siis.
Lyhyet jalat ja selkä, muutenkin pätkä 158 cm.
Vierailija kirjoitti:
Eiku tää on metsäjäkeräilijöiden geneettinen sopeuma, joka optimoi mustikanpoimintaergonomian.
Olen suht pitkä, jalat on pitkät selkä lyhyt. Monissa mekoissa tämä on ongelma, koska eivät istu selästä.
Pitkät jalat. En löydä riittävän pitkälahkeisia housuja ja käytänkin yleensä hameita. Parit housut olen teettänyt ompelijalla. Suurimmalla osalla suomalaisia on hyvin lyhyet jalat, veikkaan että täälläkin itseään pitkäjalkaisiksi ovat korkeintaan keskivertoja.
Pitkät jalat, alkaa suoraan kainaloiden alta.
Minulla on ainakin lyhyt selkä, päätellen siitä että melkein kaikissa vaatteissa vyötärö asettuu alemmas kuin pitäisi (esim kotelomekoissa). Että kai sit enemmän pitkät jalat tai aika sopusuhtainen, en nimittäin ole kovin pitkä muutenkaan. Sormet ja varpaat sen sijaan on selvästi keskimääräistä pidemmät, monella miehelläkin on lyhyemmät sormet kuin minulla sirolla naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekkin on olkaimet liian pitkiä aina vaikka selkä muuten on kilometrin mittainen. Hämmentävä kokonaisuus siis.
Minulle taas aina ennemmin lyhyitä, vaikka on lyhyt selkä muuten. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas aina ennemmin lyhyitä, vaikka on lyhyt selkä muuten. Hassua.
On kivaa että juhannuksena on Hassua moukat. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen suht pitkä, jalat on pitkät selkä lyhyt. Monissa mekoissa tämä on ongelma, koska eivät istu selästä.
Mä olen alle 160 cm ja sama ongelma mekkojen, istuvien takkien jne kanssa. Toisaalta nyt napapaitamuoti on mulle kätevää kun en varsinaisesti halua vilkutella vatsaani: napapaidat on juuri sopivan mittaisia. Normipaidat yltää lähes poikkeuksetta liian alas.
Minulla on täydellisen sopusuhtainen keho.
Minulla on lyhyt selkä ja pitkät raajat, äidilläni toisinpäin. Mitattiin joskus.
Mulla on hyvä peppu, olen urheilullinen mies ja paljon naisia. Harmittaako? :D
Joo, todennäköisesti aloittaja kirjoittaa nämä päiväkirjaansa. Aika sensitiivistä tietoa, onko jollain täysin tuntemattomalla, nimettömällä ihmisellä pitkät vai lyhyet jalat ja selkä. Tuleeko tästä uusi Vastaamo-keissi?