Tavara rahaksi
Esimerkki kyseisen paikan hinnoittelusta, n. 10 vuotta vanhan Husqvarna-ruohonleikkurin hinta vajaa 350€. Onko tuossa mitään järkeä, kun itse ostin saman leikkurin 2015 alle 400€ hinnalla?
Kaikesta lähes poikkeuksetta näyttävät pyytävän kunnosta ja iästä riippumatta noin puolet suositushinnasta. 8 vuotta vanha Sonyn televisiokin näkyy maksavan lähes yhtä paljon kuin vastaava uusi, ja jos ei merkistä välitä, uuden voi saada jopa alle puoleen hintaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
jos haluaa saada tavarastaan rahaa, kannattaa mennä jonnekin pro-palstalle
Riippuu tavarasta, sinun tavara taitaa olla myynnissä jossain muualla kuin tavara rahaksi verkkokaupassa.
Järjetöntä, hinnat kalliimpia kuin ovat olleet uutena. Kuka halvattu tuolta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
"Hinta nyt: €100,00
Ole nopea, tämä hinta voimassa tänään."
Tuollaisella väitteelle pyritään saamaan aikaiseksi kiireen tuntua. Kiireeseen ei ole mitään syytä, kaikkien tuotteiden hinnat näkyvät laskevan muutamalla eurolla/kymmenellä eurolla päivittäin tai ainakin lähes päivittäin. Ja silti kaikkien tuotteiden kohdalla lukee lainauksessa näkyvä teksti.
Tuo satasen "tarjous" on jyskin pöydästä, jollaisen ostin itse uutena satasella. Eli yrittävät toisiaan saada kaikilla tuotteilla maksimi hinnan.
Rustassa oli täysin samannäköinen lasipöytä tarjouksessa jokin aika sitten 40€. Lähtöhinta oli myös satanen. Ostiko joku tollo tuon käytetyn pöydän ylihintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisella väitteelle pyritään saamaan aikaiseksi kiireen tuntua. Kiireeseen ei ole mitään syytä, kaikkien tuotteiden hinnat näkyvät laskevan muutamalla eurolla/kymmenellä eurolla päivittäin tai ainakin lähes päivittäin. Ja silti kaikkien tuotteiden kohdalla lukee lainauksessa näkyvä teksti.
Tuo satasen "tarjous" on jyskin pöydästä, jollaisen ostin itse uutena satasella. Eli yrittävät toisiaan saada kaikilla tuotteilla maksimi hinnan.
Rustassa oli täysin samannäköinen lasipöytä tarjouksessa jokin aika sitten 40€. Lähtöhinta oli myös satanen. Ostiko joku tollo tuon käytetyn pöydän ylihintaan?
"Ole nopea, tämä hinta voimassa tänään."
Tosiaan, kannattaa olla nopea, jottei hinta kerkeä laskea🤣
Miten joku voi edes kuvitella, että jos tavara ei mene kaupaksi, niin silloin myyjä nostaa hintaa? Hintoja joudutaan pudottamaan, jotta tavara tekisi kauppansa. Toki keino huijata tuo väärän mielikuvan antaminenkin, mutta älkää menkö siihen ansaan!
"Esimerkki kyseisen paikan hinnoittelusta, n. 10 vuotta vanhan Husqvarna-ruohonleikkurin hinta vajaa 350€. Onko tuossa mitään järkeä, kun itse ostin saman leikkurin 2015 alle 400€ hinnalla?"
Huh, ja vielä sanotaan, "ei se ole hullu joka pyytää". Kyllä on, sanon minä😆
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkki kyseisen paikan hinnoittelusta, n. 10 vuotta vanhan Husqvarna-ruohonleikkurin hinta vajaa 350€. Onko tuossa mitään järkeä, kun itse ostin saman leikkurin 2015 alle 400€ hinnalla?"
Huh, ja vielä sanotaan, "ei se ole hullu joka pyytää". Kyllä on, sanon minä😆
Ei, jos joku hullu maksoi tuon hinnan. Ja toisaalta hintaa voidaan verrata kalliiseen lähtöhintaan, jolloin tuotetta voi myydä prosenteilla. Vertaa esim. Masku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ole nopea, tämä hinta voimassa tänään."
Tosiaan, kannattaa olla nopea, jottei hinta kerkeä laskea🤣
Miten joku voi edes kuvitella, että jos tavara ei mene kaupaksi, niin silloin myyjä nostaa hintaa? Hintoja joudutaan pudottamaan, jotta tavara tekisi kauppansa. Toki keino huijata tuo väärän mielikuvan antaminenkin, mutta älkää menkö siihen ansaan!
On muuten järjettömän kallis liike!
Sama huijauskeino, millä luodaan kiireen tuntua on käytössä edelleen. Vaikka ei siinä suoraan sanota, että hinta nousisi huomenna, sen kuvan siitä saa. Eihän muuten olisi mitään kiirettä ostaa. ÄLKÄÄ MENKÖ TUOHON HUIJAUKSEEN!
Ostaako joku tuolta noilla hinnoilla? Minä ostan mieluummin uutta, kuin maksan vanhasta uuden hintaa, vaikka köyhä olen.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku tuolta noilla hinnoilla? Minä ostan mieluummin uutta, kuin maksan vanhasta uuden hintaa, vaikka köyhä olen.
Ei, tavaran hinta tippuu niin kauan, että tyhmin sen ostaa. Joka tavaralle saavat siis suurimman mahdollisen hinnan, jonka joku on valmis maksamaan.
On kyllä epämääräinen pulju, hinnoittelu on pahasti pielessä. Ei loppuun käytetystä voi uuden hintaa pyytää.
Mainoksen nainen, lautarintainen, mutta uhkeapeppuinen.
jos haluaa saada tavarastaan rahaa, kannattaa mennä jonnekin pro-palstalle