Miksi samat vakuutukset ovat Op:ssa niin paljon kalliimpia kuin If:ssa?
Kommentit (5)
Ei ne vakuutukset ole sisällöltään samanlaisia.
Vakuutuksen sisältö määrittää vakuutuksen hinnan. Samoin vahingon sattuessa, korvauksen suuruuden.
Vakuutusyhtiöt ihan järkyttäviä turhakkeita. Op Pohjola huijaa asiakkaita lupaamalla remontin mutta teetättää sen Polygon Groupilla, joka maksattaa vakuutuksen ottaneilla nelinkertaisen summan jostain vakuutuksen ulkopuolisista remonteista. Lopulta vakuutuksen ottaneet maksavat itse vakuutusyhtiön puolesta sen remontin. Ovelaa ja vastenmielistä.
Bonuksillahan nuo op-pohjolan vakuutukset maksetaan. Itse en maksa kiinteistön täysarvo ja matkavakuutuksesta mitään. Liikennevakuutus ja kasko olivat puolestaan toisaalla niin paljon halvempia, että ne maksan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Bonuksillahan nuo op-pohjolan vakuutukset maksetaan. Itse en maksa kiinteistön täysarvo ja matkavakuutuksesta mitään. Liikennevakuutus ja kasko olivat puolestaan toisaalla niin paljon halvempia, että ne maksan muualle.
Eli keskittäminen ei kannata.
OP huijaa, että keskittämisellä ja bonuksilla olisivat halvempia. Niinpä kilpalutin vakuutukset ja lainat. Siirsin vakuutukset 40% halvempaan IF:iin ja tilit Nordeaan, jossa marginaalikin laski 0,7%:sta 0,5%:iin. Yritysuskollisuutta ei palkita nykyisessä maailmassa.