Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapakouluttajan idea juhlaväen aktivoimiseksi (HS 19.6.2024)

Vierailija
19.06.2024 |

"Viime vuosina juhlissa on myös yleistynyt tapa, jossa järjestäjät kertovat jokaisesta vieraasta jotakin kaikkien kuullen." Näin kertoo tapakouluttaja Hesarissa tänään.

Minä en ole kuullutkaan tällaisesta tavasta. Oletteko te muut? Mitä teistä on kerrottu ja mitä uskoisitte teistä kerrottavan?

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010494043.html

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen tapa on, jos väkeä on alle 20 henkeä ja eivätkä he tunne toisiaan. Yleensä se kertominen on tyyliin "pöydän päässä istuu enoni Matti ja hänen oikealla puolellaan vaimonsa Martta. Marttaa vastapäätä istuu naapurini Saima, joka on auttanut näiden juhlien järjestelyissä. Hänen vieressään ovat Kalle ja Pekka, meidän remppamiehet, jotka tämän terassin rakensivat jne." Muutoin esitellään vain yleisellä tasolla, jolloin "meistä oikealle istuvat minun sukulaiseni, sitten ovat naapurit ja seuraavassa pöydässä ystäviäni jne.".

Vierailija
2/3 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamamman painajainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollainen tapa on, jos väkeä on alle 20 henkeä ja eivätkä he tunne toisiaan. Yleensä se kertominen on tyyliin "pöydän päässä istuu enoni Matti ja hänen oikealla puolellaan vaimonsa Martta. Marttaa vastapäätä istuu naapurini Saima, joka on auttanut näiden juhlien järjestelyissä. Hänen vieressään ovat Kalle ja Pekka, meidän remppamiehet, jotka tämän terassin rakensivat jne." Muutoin esitellään vain yleisellä tasolla, jolloin "meistä oikealle istuvat minun sukulaiseni, sitten ovat naapurit ja seuraavassa pöydässä ystäviäni jne.".

Kyse siis on melko pienestä joukosta, jolle kerrotaan tilaisuuteen liittyviä juttuja tai sukulaisuussuhteita? Luulin ihan muuta. No, selvisihän asia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä