Oulussa marssitaan ääri oikeistoa ja sen väkivaltaa vastaan
Kommentit (140)
Väkivalta on aina väärin, ihan sama mikä on etninen tausta, motiivit vai onko jotain ääriliikettä. Väkivallalla ei saa mitään muuta kun vihaa ja lisää väkivaltaa aikaan.
Ihan sama kuka on se joka ne teot tekee, rangaistus pitää olla sama, oli sitten mistä tahansa tullut tai ei.
Miksi mua huolettaisi tämä väkivaltainen "äärioikeisto" yhtään sen enempää tai vähempää kuin väkivaltaiset mullahitkaan? Ainoa käytännön ero niiden välillä on ihonvärissä ja se on monesti se ensisijainen syykin siihen väkivaltaan, niin miksi mä eritoten vastustaisin kotimaisia radikaaleja?
Toki molemmat porukat on prseestä, eli sitten kun lopetetaan tämä teennäinen kahtiajako ja kun siellä on samassa rintamassa Fatima ja Kalevi vastustamassa väkivaltaa, ihan ihonväristä, uskonnosta yms riippumatta, niin sitten noilla leikeillä on jotain oikeaa sisältöä tarjota. Tämä pelleily vain lisää kahtiajakoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aikoja sitten oppinut arvostamaan kaikkia ihmisiä tasapuolisesti enkä ole puuttunut mihinkään näkemääni rikolliseen toimintaan millään tavalla vaan käännän katseeni pois ja kävelen tieheni. Jos ihmiset haluavat tapella niin tapelkoon ja jos haluavat harrastaa rakkautta vailla siostumusta niin rakastelkoot minkä jaksavat. Ylipäätään toisten ihmisten asioihin puuttuminen on mielestäni epäkorrektia käytöstä ja minä olen kuitenkin herrasmies pohjimmiltani.
Järkevää olla hankkimatta itselleen turhia hankaluuksia. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Suomessa harvemmin jäävät murhat taikka tapot tuomitsematta. Korkeintaan jokin merkityksetön raiskaustapaus voi jäädä pimentoon, mutta ne nyt ovat melko pieniä rikoksia isossa kuvassa.
Ihan kiva kun näitä sattuu välillä muuallakin kuin täällä stadissa.
Vierailija kirjoitti:
Sebastian pelkää miehensä Alanin puolesta
Karma is a bitch.
En ole yhtään yllättynyt että näin kävi. Yhteiskunnallinen ilmapiiri on vuodesta toiseen mennyt huonommaksi ja tämä palsta ja sen keskustelukulttuuri (jos sitä nyt keskusteluksi voi sanoa) on oiva esimerkki siitä mihin on menty. En sano että tämä Oulun tapaus olisi mennyt näin, mutta on täysin vääjäämätöntä että ennemmin tai myöhemmin turhautuminen ja viha purkautuvat väkivaltana kun vuodesta toiseen väkivaltarikokset, ra is ka uk se t ja muut rötökset lakastaan maton alle, keskustelu sensuroidaan, keskustelijat lytätään rasisteiksi ja koetetaan vaientaa, ilmiön olemassaolo kielletään, poliitikot estävät järjestelmällisesti asiaan puuttumisen ja uhreja kertyy tasaiseen tahtiin. Kun paine kasvaa sietämättömäksi niin jossain vaiheessa räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää väkivaltaa ei ilmeisesti vastusta kukaan?
No voi ju..lauta teidän kanssa. Pitäisikö samalla vastustaa myös liian pieniä palkkoja, kylmää kesää ja hyttysiä? Aihe on nyt tämä ja hyvästä syystä.
Kerrotko vielä miksi se aihe on aina silloin "kiveen hakattu", kun kantiksia kritisoidaan, mutta tuliaisten tekemisistä jos minkäänlaista kritiikkiä esittää, niin aina katsotaan tarpeelliseksi syyllistää/ nostaa esille myös kantisten tekemiset, niin tänä päivänä kuin historiassakin?
-eri
Mitäpä väliä? Eipä nuo minua koske millään tavalla kun en noita ihmisiä tunne, enkä asu sielläpäinkään. Aiiivan sama kuin jossain Ukrainassa kuolevat ihmiset olkoot naisia tai lapsia, ketä oikeasti kiinnostaa? Riittää kun oma elämä on 45 asteen kulmassa ja kaikki on hyvin.
Marssimalla ja mellastamalla, muutamalla julkilausumallako tämä muka järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet huolissaan silloin, kun tulijat Oulussa urakalla raiskasivat lapsia suomalaisnaisten suosiollisella avustuksella, kun ohjasivat tulijoita päiväkoteihin ja kouluihin hakemaan uhreja kotoutuksen tekosyyllä. Itsemurhat eivät ole vieläkään loppuneet.
Ilmeisesti se oman käden oikeus on ainoa vaihtoehto saada muutosta, kuten noille monille uhreillekin "apua" on tullut vain itse toimimalla.
Olivatko nämä puukkoiskut todella mielestänne oikeutta?! Huh-huh... mitä persumpaa, sitä sairaampaa.
Näin sivusta. Mielestäni tuomittavia, mutta tälläkin palstalla uhottin tuollaisesta toiminnasta muutamia viikkoja sitten ja tuollaiset mielipiteet saavuttivat kannatusta. Miksi mielipiteenne ovat muuttuneet?
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään yllättynyt että näin kävi. Yhteiskunnallinen ilmapiiri on vuodesta toiseen mennyt huonommaksi ja tämä palsta ja sen keskustelukulttuuri (jos sitä nyt keskusteluksi voi sanoa) on oiva esimerkki siitä mihin on menty. En sano että tämä Oulun tapaus olisi mennyt näin, mutta on täysin vääjäämätöntä että ennemmin tai myöhemmin turhautuminen ja viha purkautuvat väkivaltana kun vuodesta toiseen väkivaltarikokset, ra is ka uk se t ja muut rötökset lakastaan maton alle, keskustelu sensuroidaan, keskustelijat lytätään rasisteiksi ja koetetaan vaientaa, ilmiön olemassaolo kielletään, poliitikot estävät järjestelmällisesti asiaan puuttumisen ja uhreja kertyy tasaiseen tahtiin. Kun paine kasvaa sietämättömäksi niin jossain vaiheessa räjähtää.
Klaus ihasteli kiinalaisten "pisteytystä" ja tällaisen itse aiheutetun sekasorron varjolla se on helppo tuoda länsimaihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää väkivaltaa ei ilmeisesti vastusta kukaan?
Se on
Eri asia
Kyllä ne ulkomaalaisetkin puukottaa..tai jotain..ainakin vois..niinku ja silleen.. no kyllä te tiedätte..
Vassarikin voi olla rassistinen Mora-heebo, joten turhaan persuja syytätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät olleet huolissaan silloin, kun tulijat Oulussa urakalla raiskasivat lapsia suomalaisnaisten suosiollisella avustuksella, kun ohjasivat tulijoita päiväkoteihin ja kouluihin hakemaan uhreja kotoutuksen tekosyyllä. Itsemurhat eivät ole vieläkään loppuneet.
Ilmeisesti se oman käden oikeus on ainoa vaihtoehto saada muutosta, kuten noille monille uhreillekin "apua" on tullut vain itse toimimalla.
Olivatko nämä puukkoiskut todella mielestänne oikeutta?! Huh-huh... mitä persumpaa, sitä sairaampaa.
Näin sivusta. Mielestäni tuomittavia, mutta tälläkin palstalla uhottin tuollaisesta toiminnasta muutamia viikkoja sitten ja tuollaiset mielipiteet saavuttivat kannatusta. Miksi mielipiteenne ovat muuttuneet?
Tuolloin täällä haaveiltiin kapitalisiten puukottamisella. Se on paljon parempaa väkivaltaa joidenkin ideologiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihan oikeasti lohduttaa minua, joka tunnen monta järkyttynyttä aasialaistaustaista, työteliästä ihmistä. He eivät kohta uskalla enää kaupungilla liikkua. Ihan kamalaa ja niin väärin.
Minä!
Vierailija kirjoitti:
Marssimalla ja mellastamalla, muutamalla julkilausumallako tämä muka järjestyy.
Juu, ja sitten kun Turussa järjestetään vuosittainen muistotilaisuus on nämä samat marssijat räyhäämässä tero-iskun uhrien muistelijoille
Mikä hemmetin oman käden oikeus käy viattomien kimppuun!!!?????