Velkajärjestely kokemuksia
Kommentit (44)
Pääsin myös. Jäljellä vuosi ja 1 kuukautta. Esikoinenkin syntyi viime kuussa ja olen onnellinen että pian alkaa uusi elämä. Alkanut jo, mutta helpompi. Onnekas olen että löytyi kaiken jälkeen kumppani ja sain uuden mahdollisuuden.
Muistan hakuprosessin olleen suht. raskas, kun joutui 6kk odottamaan oikeuden päätöstä ja etsimään vanhoja tietoja, kuitteja ja maksuja hakemukseen. Pääsin kuitenkin ensiyrittämällä. Kiitollinen tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha keskustelu, mutta nostetaanpas tätä.
Kuinka kauan teillä on mennyt aikaa käräjäoikeuden käsittelyssä, ennen kuin päätös on tullut?
Oma tilanne on se, että vakuudettomia luottoja on lähes 100t€ + asuntolaina. Osassa maksan kuukaudessa pelkkää korkoa ja olen välillä joutunut ottamaan lisää lainaa, etten joutuisi ulosottoon... Eli kierre on valmis.
Onko teistä ketään päässyt velkajärjestelyyn vaikka ei ole vielä ulosotossa?
En osaa yhtään sanoa tuosta. Minulle sanottiin että täytyy olla ns. vakautunut tilanne ja näyttöä että velkoja on yritetty maksaa takaisin.
Minulla kesti hakemuksen teosta 14 kk, että kolmen vuoden velkajärjestely alkoi. Siinä välillä piti täydentää ja päivittää tietoja, koska käräjäoikeus vaatii että ne eivät saa olla vanhempia kuin joku tietty aika.
Vanha keskustelu, mutta nostetaanpas tätä.
Kuinka kauan teillä on mennyt aikaa käräjäoikeuden käsittelyssä, ennen kuin päätös on tullut?
Oma tilanne on se, että vakuudettomia luottoja on lähes 100t€ + asuntolaina. Osassa maksan kuukaudessa pelkkää korkoa ja olen välillä joutunut ottamaan lisää lainaa, etten joutuisi ulosottoon... Eli kierre on valmis.
Onko teistä ketään päässyt velkajärjestelyyn vaikka ei ole vielä ulosotossa?