Velkajärjestely kokemuksia
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mulla päättyi 5 vuotta sitten velkajärjestely ja nyt positiivinen luottorekisteri pukkaa vanhoja velkoja esiin. Hieno järjestelmä tuo. Ei voi esim. hammasremppaan ottaa lainaa tuon vuoksi.
Kannattaa ottaa yhteyttä. He korjaavat tilanteen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla päättyi 5 vuotta sitten velkajärjestely ja nyt positiivinen luottorekisteri pukkaa vanhoja velkoja esiin. Hieno järjestelmä tuo. Ei voi esim. hammasremppaan ottaa lainaa tuon vuoksi.
Uusissa järjestelmissä on aina ongelmia. Otapa yhteyttä ja selvitä asiasi. Korjaus täytyy tehdä.
Apn tilanteessa tämä luultavammin hyvä, sillä kun saa luottonsa takaisin, järjestelmä luultavammin toimii normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä. He korjaavat tilanteen kyllä.
No olen ottanut yhteyttä, kesti julmetun pitkä aika vastata edes eikä mitään silti näytä tapahtuvan.
Hei! Sama täällä! Pankki väittää että ilmoittaminen rekisteriin jatkuu niin kauan kunnes velan alkuperäinen päättymispäivä on. Maksuvelvollisuus velkajärjestelyssä on kuitenkin päättynyt. Tappelin tästä pankin kanssa muutaman kuukauden ja nyt positiivinen luottorekisteri selvittää tätä. Mennyt jo 5 kuukautta. Velkajärjestelykin päättynyt jo 5 vuotta sitten ilman lisämaksuvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan suuri osa hakemuksista hyväksytään?
Suurin osa hyväksytään. Sanoisin, että velkaneuvonnan kautta lähetetyistä ehkä jotain 90% . Tavallisimmat hylkäyksen syyt ovat väliaikainen este (työttömyys tai opiskelu, kun koko ansaintakyky ei ole käytössä), rikosperusteiset velat, pelaaminen tai muu holtiton rahankäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon täytyy olla että pääsee?
Velkas pitää olla sen verran,e ttä ei ole realistista ajatella, että koskaan pystyisit maksamaan niitä. Kyse ei siisole tietyetä summasta sinänsä, vaan se on suhteessa sun tuloihin.
En tiedä, mikä edellisessä vastauksessa oli väärin, kun jonoutettiin, mutta tässä vastaus uudestaan eri muodossa:
Pieni tuloisella eläkeläisellävoi olla muutamatonni. Eisiis olemitään ala rajaa.
Onpa erikoinen vastaus pankista! Velkajärj idea kun on saada uusi alku. Maksaa järjestelyyn kuuluvat osuudet ja saada puhtaat luottotiedot. Eihän puhtaat luottotiedot auta mtn, jos samaan aikaan on positiivisessa maksamattomia velkoja. Ei mene velkajärj lain hengen mukaisesti tuo ajatus.
Nostanpa tätä vanhaa mutta asiallista ketjua.
Onko kellään käytännön kokemuksia velkajärjestelyn nollaohjelmasta? Minulle sellainen todennäköisesti määrätään, mutta takuueläkkeelle päätyvänä työkyvyttömänä olen sitä mieltä, että on ihan sama, olenko loppuikäni velkajärjestelyssä vai en.
Sääliksi käy näitä jotka nyt lopullisesti menettivät huijauksiesi vuoksi rahojaan.
Käytännössä kannattaa siis jättää kaikki lainat ja velat ja laskut maksamatta ja hakea sitten velkajärjestelyyn?
Hirmu kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kannattaa siis jättää kaikki lainat ja velat ja laskut maksamatta ja hakea sitten velkajärjestelyyn?
Hirmu kätevää.
Kärkkäimpiä kommentoijia ovat aina ne, jotka eivät tiedä puheenaiheesta mitään.
Ulosotossa pitää olla jonkin aikaa esim. parin vuoden ajan ja sitten kannattaa hakea velkajärjestelyyn. Oikeusapu toimisto laskee velan maksukyvyn suhteessa velan kokonais suuruuteen ja minun kohdalla prosentti oli aika heikko. Pääsin velkajärjestelyyn ensi hakemuksella ja asian käsittely kesti 5kk kukaan velkojista ei vastustanut tätä. Parasta tässä, että pääsi ulosotosta eroon ja voin hallinnoida itse omia rahoja nykyään ja omistaa esim. auton jne. Toki täytyy pitää huolta tulevista laskuista ja ne pitää hoitaa, koska jos jotain jättää maksamatta ne menevät ulosottoon.
Mitä tapahtuu, jos velkajärjestelyssä ollessaan menee vaikka pesukone rikki tai lemmikki sairastuu pahasti tai auto hajoaa? Eli tulee yllättävä monen sadan euron menoerä, jota ei maksusuunnitelmassa ole. Sitähän elää kädestä suuhun, eikä uutta velkaa voi tehdä, eikä saisikaan muuta kuin pikavippejä. Niitä ei tietenkään missään nimessä saa ottaa. Mutta miten selvitä monen sadan euron yhtäkkisestä laskusta?
Myös se lisää hakemuksen läpimenon todennäköisyyttä, jos on saanut velkaantumisen pysähtymään eli uusia velkoja tai maksuja ei jatkuvasti mene ulosottoon.
Pääsin ja 5-vuotta meni. Nyt on helppo hengittää.
115kk maksuohjelmalla 31 Kk jäljellä.Muuten hyvä systeemi ,mutta tosi tarkkana saa olla ja vääntää velkojien kanssa. Sitten kun maksuohjelma on klaarattu läpi ja velat maksettu niin.Vielä odottaa lisämaksusuoritukset voivat periä kahden vuoden ajalta.Jos et maksa taas ollaan käräjillä niinku pikkusen syö mieltä.
Hyvä minä kun olen itseni tähän järjestänyt
En suosittele!
Sain juuri tiedon, että pääsen ns. nollaohjelmaan. Olen siitä äärimmäisen kiitollinen. Olen ollut vuosia todella masentunut taloudellisen tilanteeni vuoksi. On ollut huonoa tuuria. Olen joutunut luopumaan monista asioista, jotka ovat minulle tärkeitä. En ole esim. päässyt käymään ulkomailla kymmeneen vuoteen. Nyt voin säästää pienestä eläkkeestäni ulkomaanmatkaa varten, jonka olen ansainnut. Suurin haaveeni on päästä käymään keväällä Italiassa ja ehkä se toteutuu nyt kun ei velkataakka paina. Olen jo 60v.