Bussissa matkustavat
Itse kun maksaa käteisellä(KOLIKOT!), niin aina joku P****** rynnii, näyttää laitteeseen matkakorttia ja yrittää tunkea ohitse kun odotan kuskilta vaihtorahaa. Ei siitä mahdu näin talvella ainakaan tunkemaan ohi, eikö voi hemmetti soikoon sen aikaa odottaa että edellä oleva saa vaihtorahansa!!!!
Kommentit (23)
kun maksaaja on läski ja ohitunkija myös, ei bussikaan ole kumista.
Eli siis mun mies työskentelee keskisuuressa kaupungissa bussikuskina ja olen silloin tälöin tylsyyttä tappamassa hänen mukanaan reitillä. Täällä päin todella monet maksavat matkansa rahalla ja se hidastaa todella paljon linjojen liikkumista. Aikataulut on vedetty uskomattoman kireiksi (kesäkelilläkin myöhästellään jos on paljon kyytiin tulijoita).
Muutaman kerran mun mies on jättänyt ihmisiä pysäkille kun ne on yrittänyt maksaa 20¿ tai 50¿, jos kuskilla ei ole vaihtorahaa niin ei se voi ottaa kyytiin. Yksi mies rupesi valittamaan kun mun mies hänelle sanoi että joka kerta et välttämättä pääse kyytiin jos maksat 20¿ setelillä kun jos ei ole vaihtorahoja rittävästi loppuvuorosta niin e ivoi ottaa kyttiin. Tämä mies kiivastui että eihän se 20¿ ole edes paljoa rahaa, tähän mun mies totesi että onhan se 120mk eikä kukaan markka-aikaan edes yrittänyt maksaa linja-autossa 100mk setelillä saati 50mk setelillä (siis paikallisliikenteessä). Ja sitten joskus mun mies vittuillakseen antaa 20¿ setelistä vaihtorahat euron tai 50sentin kolikkoina... Jos jokainen rahalla maksava tulisi 20¿ setelin kanssa kyytiin niin vain muutamat hassut pääsisivät kyytiin koska vaihtorahat loppuisivat ensimmäisen puolen tunnin aikana.
Eli rahalla maksajat, miettikää ne rahanne valmiiksi ja yrittäkään kerätä kasaan tasaraha. Näin matka pääsee jatkumaan eikä linjat myöhästele teidän lompakon kaivamisten ym. johdosta. Älkääkä suuttuko kuskille jos hän kysyy onko pienempää tai löytyykö 10senttisiä tms. Nyt kun hinnat taas nousivat 10sentillä (täällä maksaa 2.70) niin pikkurahoista on aina kuskeilla pulaa!
Sun logiikkas ontuu. Joku hampuusi voi sitten vielä änkeä sun viereen. Jos jonossa on esim. yksi selkeä hampuusi, menen mieluiten hänen perässään. Näin vältän parhaiten mahdolliset haju- yms. haitat.