Bussissa matkustavat
Itse kun maksaa käteisellä(KOLIKOT!), niin aina joku P****** rynnii, näyttää laitteeseen matkakorttia ja yrittää tunkea ohitse kun odotan kuskilta vaihtorahaa. Ei siitä mahdu näin talvella ainakaan tunkemaan ohi, eikö voi hemmetti soikoon sen aikaa odottaa että edellä oleva saa vaihtorahansa!!!!
Kommentit (23)
Mene viimeisenä sisään, niin ei kukaan töni. Mä en tajua miksi käteisellä maksavat tunkevat aina ensimmäisenä sisään, kun sulla kerran kestää se maksaminen....
lähelle reunaa, että muut pääsee vierestä sisälle sillä aikaa. Eikä pk-seudun busseissa edes kuulu maksaa käteisellä, osta bussikortti ja lataa arvoa!
Tosi typerää seisottaa toisia jonossa, kun itse maksaa käteisellä.
kuskilta ostettavat liput ovat kaksi kertaa kalliimpia kuin etukäteen ostetut.
Odota seuraavalla kerralla että muut menee ensin sisään. siinähän bussi myöhästelis vaikka kuinka jos kaikki jäis odottelemaan kolikoilla maksavan taakse jonoon.
Eli saa matkustaa vain matkakortilla tai kännykkälipulla.
rynnin ensimmäisenä sisälle ja seison jonon tukkona, että pääsisin hyvälle paikalle. En halua joutua istumaan jonkun haisevan hampuusin viereen.
Sori mutta nopeat syövät hitaat. Siinähän ruikutatte.
kolikoilla maksava ei-ap
Onko käteinen valuutta jotenkin huonompaa tai ala-arvoisempaa, maksanhan matkasta kalliimman hinnan kuin kortinkäyttäjät.
Musta vaan on äärettömän epäkohteliasta tunkea ohittelemaan muka sillä varjolla, että hei mulla on tässä tämä kortti. Kyllä on taas niin sivistynyttä sakkia täällä!
Ja ei, en ole läski. Näin talvella vaan sattuu olemaan paksua vaatetta päällä ja usein työkamat mukana laukussa+kauppakassit.
ap
suht usein käy, voi sijoittaa sellaseen matkakorttiin ja ostaa siihen arvoa.
Nyt en ymmärtänyt 13 tekstiä.
Siis Lahdessa asun ja sisäisessä liikenteessä joskus harvoin bussia käytän. Niin voisi varmaan joo ostaa kortinkin, mutta pääsääntöisesti kävelen työmatkat pari kilsaa.
ap
Ainakin meilläpäin on bussissa 2 ovea siinä edessä. Yleensä kolikoilla maksavat menee oikeanpuoleisesta ovesta ja seisovat siinä reunassa että kortilla maksavat pääsee ohitseen. Sitten on niitä älypäitä jotka nousee vasemmanpuoleisesta ovesta ja tukkivat koko käytävän - ja kaikki odottaa heidän takiaan :%
aikaa menee maksutilanteessa kortillisia kanssamatkaajia enemmän, niin miksi ihmeessä ei voisi tulla viimeisenä bussiin ja päästää kiireisemmät ensin sisälle. Jos asia on sinua jo pohdituttanut sen verran, että olet tänne siitä kirjoitellut, niin ainahan voit jatkossa muuttaa tapojasi ja ottaa muut huomioon. Olet silti aivan samanarvoinen matkustaja kuin muutkin, mutta turha saada muiden matkaajien niskakarvat pystyyn, jos pienellä muutoksella voi tehdä asian joustavammin.
Vierailija:
rynnin ensimmäisenä sisälle ja seison jonon tukkona, että pääsisin hyvälle paikalle. En halua joutua istumaan jonkun haisevan hampuusin viereen.Sori mutta nopeat syövät hitaat. Siinähän ruikutatte.
kolikoilla maksava ei-ap
Pitäisikö jäädä ulos hengaamaan, JOS vaikka joku vielä saapuisi kortti ojossa ohittamaan minut? Kyllä olette typeriä.
ap
olla niin joustamaton ettei voi väistää yhtään. Kyllä olen kuullut että kuskitkin huomauttelevat joskus jos on tien tukkona maksamassa. Mulle esim. kuski sanoi kerran, että kyllä siitä mahtuu mene nyt, kun joku seisoi kassien kanssa maksamassa ja odotin, kun siitä ei mahtunut kortinlukijalle menemään. Eikä siitä muuten sillä kertaa mahtunut! Mutta siis että paine on kova kuskeillakin saada porukka autoon, varsinkin jos on myöhässä.
Kysymys ei ole etuilusta, vaan periaatteessa on kaksi jonoa siinä kohdalla, käteisihmisille ja kortilla maksaville. Joustavuutta kiitos!
vasemmalta menevät nopeat kortteilijat, oikealla jonottavat kolikkohirmut :)
ja aikataulut myöhässä, jarrut epäkunnossa... mutta ei se oman auton raapiminen näin pakkasaamuinakaan kaikkia innosta :)
(OT)
Se joka kerkeää ovista ekä sisälle saa sinne rauhassa mennä. Pääasia että matkansa maksaa.
Mä menen yleensä siitä viereisestä väliköstä ja näytän korttia kuskille, kyllä se sen huomaa. Mutta me ollaankin helsingissä, missä on paljon ihmisiä ja kuskitkin on tottuneet paljoon ihmismäärään.
Mix oletat että ihmiset, jotka ovat vaivautuneet ostamaan lipun etukäteen haluaisivat sun takia venailla ulkona lähes -20 asteen pakkasessa??? mä en ainakaan
Sitä kutsutaan toisten huomioon ottamiseksi ja joustavaksi käyttäytymiseksi joukkoliikennevälineessä.