Hallitus vahvisti: työttömyysturvaa leikataan lisää
Työttömyysturvaan tulee porrastus jonka seurauksena tuen määrä pienenee työttömyyden pitkittyessä yli sallitun ajan. Eduskunta hyväksyi työttömyysturvan porrastuksen äänin 93-77.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/eduskunta-vahvisti-tyottomyysturvaan…
Kommentit (342)
Noh? Joko loppuis se yletön oikeiston eli Kokoomuksen äänestäminen???
Seuraavissa vaaleissa voidaan korjata asia, tai sitten kaadetaan hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalaisena ja veroamaksavana työssäkäyvänä palkansaajana olen kypsynyt elättämään ja ruokkimaan jatkuvasti niitä jotka eivät käy töissä elättääkseen itseään. Minulle riittää ja sosialisti-kommunistinen meininki loppua.
Kerropa kuka palkkaa työkyvyttömät ja mitä työtä voivat tehdä?
Siis miksi näihin "loisten makaamisen on loputtava" vedetään aina myös työkyvyttömät mukaan? Oikeasti, miksi?
Ei ketään nämä oikeasti työkyvyttömät haittaa ja heidät soisi päästää työkyvyttömyyseläkkeelle.
Mutta nämä elämäntapatyöttömät, jotka joskus oikein lehtien palstoilla ylpeilevät sillä etteivät aio mennä ikinä töihin, niin heistä tässä on puhe ja heidän elämäänsä saakin kurjistaa.
Eikä se ole mitenkään epäoikeudenmukaista että jos asenne on tyyliin "minun ei kuulu laittaa pärjäämiseni eteen tikkuakaan ristiin, muut saa sen tehdä", niin heiltä leikataan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa nyt sellaisilta, jotka jo käyvät edes vähän töissä (osa-aikaiset) ja sellaisilta, jotka ovat ennen käyneet töissä (ansiosidonnaista saavat).
Täyden työttömyystuen saa, jos ei tee tuntiakaan töitä, vaan on kokoaikaisesti työtön.
Jos joku kutsuu tällaista järkipolitiikaksi tai kannustavaksi työvoimapolitiikaksi, on aikamoinen tollo, eikä tajua asioita alkuunkaan, keiltä nyt viedään ja keitä aktivoidaan töihin.
Eipä kannata enää tehdä osa-aikaista työtä, tai muutaman kuukauden määräaikaista työtä. Ei kannata ei.
Ei h e l v e t t i mitä i d i o o t t e j a ja k u s i p ä i t ä tuo hallitus on täynnä.
Sanos muuta. Mulla ällöttää jo kattoa Orpoa ja Purraa ym. Ei ole millään enää väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalaisena ja veroamaksavana työssäkäyvänä palkansaajana olen kypsynyt elättämään ja ruokkimaan jatkuvasti niitä jotka eivät käy töissä elättääkseen itseään. Minulle riittää ja sosialisti-kommunistinen meininki loppua.
Siis miksi näihin "loisten makaamisen on loputtava" vedetään aina myös työkyvyttömät mukaan? Oikeasti, miksi?
Ei ketään nämä oikeasti työkyvyttömät haittaa ja heidät soisi päästää työkyvyttömyyseläkkeelle.
Mutta nämä elämäntapatyöttömät, jotka joskus oikein lehtien palstoilla ylpeilevät sillä etteivät aio mennä ikinä töihin, niin heistä tässä on puhe ja heidän elämäänsä saakin kurjistaa.
Eikä se ole mitenkään epäoikeudenmukaista että jos asen
Mutta ymmärrätkö, että samalla kärsii se viaton enemmistö, kun kuritetaan työttömiä? Työhaluttomia on mitätön osuus ja koska perusturvaan ei voi puuttua, ei heille mitään voida tehdä eikä kukaan heitä tietenkään palkkaisikaan.
Hyviä uutisia niille 8000 virkamiehelle, jotka hallitus potkii pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois Suomesta jos ei suomalaiset perinteet kelpaa, luopio
Oma vika jos ei työt maistu. Köyhyys on valinta kuten moni muukin asia elämässä. Turha perussuomalaisia on syyttää, rahaa täytyy jostain ottaa. Ilman rikkaita ei markkinat toimi.
Koska hallitus lakkauttaa kansanedustajien sopeutusrahan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi loppuisi? Kaikki ei tykkää vihervassareista. Mielestäni täyspaskaa porukkaa joita en tule koskaan äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se ole mitenkään epäoikeudenmukaista että jos asen
Siksi, että työttömät ovat työttömiä. Oli sitten sairas tai ei. Joka kerta, kun kaltaisesi huutavat "loisista" tms. Huudatte sen kaikille työttömille oli heidän tilanteensa mikä tahansa, joten kannattaa pitää mölyt mahassaan, jos ei edes sen vertaa ole järkeä, että tietää kenelle huutaa! Muutama lehtien palstalla esiintyvä ihminen saa sinut huutamaan naama punaisena "loinen" yli 300 000 tuhanennelle ihmiselle! Kertoo, että äykkyytesi taso vastaa lähinnä ameebaa. Siksi siellä tukiasunnossasi asutkin, valtion kustantamana lopun ikääsi. Ihan mielelläni maksan veroja, että sinut siellä pidetäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos ei työt maistu. Köyhyys on valinta kuten moni muukin asia elämässä. Turha perussuomalaisia on syyttää, rahaa täytyy jostain ottaa. Ilman rikkaita ei markkinat toimi.
Rahako ne tuotteet ja palvelut ihmisille tekeekin? Minä olen aina luullut, että siihen tarvitaan ihmisiä. Kaiken ratkaisuhan on sitten varsin yksinkertainen. Painetaan rahaa hulluja määriä, niin voidaan kaikki sitten vain odotella kotona, kun tavarat ja palvelut ilmestyvät koteihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loppuisi? Kaikki ei tykkää vihervassareista. Mielestäni täyspaskaa porukkaa joita en tule koskaan äänestämään.
Porukkaa? Kyse on ideologiasta ei ihmisistä. Ja siis edelleen Vihreillä on eri ideologia kuin Vasemmistoliitolla tai Sdp:llä. Äänioikeuden saamisen edellytys pitäisi todellakin olla äo.raja, jonka alle äänestäjän älykkyys ei saa mennä. Mitä tekee ikärajalla, jos kaltaisesikin saa äänestää, vaikka vastaat älykkyys tasoltasi 2- vuotiasta lasta.
Vierailija kirjoitti:
Koska hallitus lakkauttaa kansanedustajien sopeutusrahan?
KYLLÄ ja koska lopetetaan heidän jokavuotiset "palkan" korotukset? Ja paljon, paljon muita...
Sairasta. Tarttis sitten olla kaikille kunnon työpaikat tarjolla. Onko meillä ikinä ollut näin sairasta porukkaa hallituksessa kuin Purra ja Orpo?
Vierailija kirjoitti:
Okei, sä vissiin olet työnantaja? koska voi aloittaa täyspäiväiset työt sulla?
Töihinkö tässä joutuu menemään? Hyi, mikä hallitus!
Naurettavaa pelleilyä, leikkaisivat nyt kaikki vaan pois kerralla kun haluavat kuitenkin.
Heidän omissa eduissa ja palkoissakin olisi aika pirusti leikattavaa. Vieläkö se tunnin juna muuten on tulossa? Vai oliko se vaan vitsi?
Entä jos lomautetaan ennen 2.9. mutta jos lomautus päättyy irtisanomiseen myöhemmin? Ahistaa