Joko aloitetaan juhannusketju yksinäisille
Se aika taas vuodesta kun kaikki kaverit ja muut suunnittelee mökkijuhannuksiaan,oman tai vuokratun tai kotijuhannusta ja itse viettää yksin ja miettii vain kuinka toisilla niin mukavaa grillailla ja istua iltaa.
Kommentit (32)
Ei taida yksinäisiä juhannuksen viettäjiä olla.
Yksinäisten ryyppäysketju. Itse juopottelen kotona.
Mammat kuriin. Ens yönä NHL finaali ottelu.
En ole yksinäinen mutta vietän juhannuksen yksin, ihanan rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan vaan, mutta muista: ei se porukassakaan olo todellakaan ole auvoisaa aina. Todennäköisesti joku/jotkut juo liikaa, tulee riitaa, on liikaa hyttysiä, jne.
Tää on musta vähän huono coping keino taikka defenssi, kyllä niitä on paljon myös onnellisia perheitä, sukuja ja ystäväporukoita. Vaikka itse niiden ulkopuolelle olisi jäänytkin.
Pitääkö itseään verrata aina niihin onnekkaisiin? Voi sitä muistaa, että monella on asiat huonomminkin. Itsekin olen yksin, eilen vähän ahdisti. Tänään ajattelin, että on kuitenkin kesä ja hieno ilma, fillaroin omaksi ilokseni, varhaisperunat oli jo siedettävän hintaisia, varsisipulia, voita ja nakkeja. Pari siideriä. Näihin mulla oli varaa. Vois olla paljon huonomminkin! Oikeasti hyvää juhannusfiilistä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Mammat kuriin. Ens yönä NHL finaali ottelu.
Niin on. Vaikuttiko se päätälli Barkoviin? Sori OT.
Olen kyllä hieman kateellinen niille joilla on jonkinlainen kiva mökki. Edes siirtolapuutarha. Mutta sitä ei saa kun ei ole elämässä onnistunut yhteiskunnan odottamalla tavalla. Tuossa eilen mietin kun katselin aamulla sellaisia 60v + kaupoilla, hitsi että heillä on ollut helppo elämä. Töitä on saanut kysymällä, ilman kouluja, osa lennellyt ulkomailla koko elämänsä ja nyt ostetaan heti aamusta lohenmätiä ja lohta tiskiltä toisiaan etuillen. Toista on ollut nuoremilla sukupolvilla.
Join eilen melkein tajun kankaalle, kun nukahdin nojatuoliin. Siitä sitten kolmen aikoihin könkkäsin sänkyyn, oli kauhee nälkäkin mutta en kyenny ruveta enää kokkailemaan.
Nyt kävin vessassa ja otin särkylääkekoktailin. Jatkan unia. Iltapäivällä jatkan juomista ja kokkaan jotai.
N51
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hieman kateellinen niille joilla on jonkinlainen kiva mökki. Edes siirtolapuutarha. Mutta sitä ei saa kun ei ole elämässä onnistunut yhteiskunnan odottamalla tavalla. Tuossa eilen mietin kun katselin aamulla sellaisia 60v + kaupoilla, hitsi että heillä on ollut helppo elämä. Töitä on saanut kysymällä, ilman kouluja, osa lennellyt ulkomailla koko elämänsä ja nyt ostetaan heti aamusta lohenmätiä ja lohta tiskiltä toisiaan etuillen. Toista on ollut nuoremilla sukupolvilla.
Älä ystävä hyvä kadehdi ketään, se vain tekee katkeraksi ja sokeaksi oman elämän hyville asioille. Tuon ikäisillä on sairauksia ja kolotuksia sekä päivittäin syötäviä lääkkeitä dosetti täynnä. Sinä olet nuori ja terve. Arvaa vaan, moniko 60+ vaihtaisi osia kanssasi heti, jos se vain olisi mahdollista.
On totta, että kouluttamatonkin sai silloin melko helposti töitä ja työttömiä katsottiin nenänvartta pitkin ja pidettiin alkoholisteina. Yhteiskunnan arvot olivat kovat silloin eikä työttömiä säälitty yhtään vaikka olisi ollut sairaskin eli työkyvytön. Oli pakko saada töitä, muuten ei tullut toimeen, koska sossutukia ei ollut. Koulutetut kilpailivat samoista työpaikoista eikä heidän työn saanti ollut helppoa silloinkaan, johtuen siitä, että hyviä työpaikkoja oli koulutetuille harvassa. Moni päätyi sitten tehtaaseen, koska työttömyys ei ollut vaihtoehto.
Hyvin harvat lentelivät lomilla yhtään minnekään. Talo oli maksettava ja se tarkoitti, että lomilla ei hassattu rahaa mihinkään ylimääräiseen. Heidän kesämökit ovat useimmat perintönä saadut röttelöt, joita pikkuhiljaa kunnostettiin. Jos oli mökki, ei matkusteltu kuin mökille. Sen kunnostus vei paljon rahaa.
Olet onnekas, koska olet nuori ja elämäsi on vielä edessäsi. Vanhoilla se on jo enimmäkseen takana. Äkkikuolemakin vaanii nurkan takana.
Oikein hyvää juhannusta sinulle ja ole hyvällä mielellä!
Olen viettänyt elämässäni yhden käden sormilla laskettavan määrän juhannuksia jossain seurassa. Lähinnä lapsena. Nuorena ei kiinnostanut ryyppääminen joten suurelta osin yksin vietin mutta aina oli tekemistä.
Liikun paljon luonnossa ja juhannuksena se on kauneimmillaan. Käyn merenrannoilla ja kävelen ja istuskelen ja nautin hiljaisuudesta. Viina ei kuulu juhlintaani ylipäätään. Ystävien mökieille kutsutaan mutta eivät pahastu kun sanon että haluan viettää aikaa yksin. Tuntevat minut.
Elän yksin joten voin vapaasti päättää mitä teen. Olen niin paljon introvertti että remuaminen ja päätön ryyppääminen ei todellakaan kiinnosta enkä saa siitä mitään iloa. Työssäni sairaalassa silloin kun juhannuksena olen työvuorossa näkee senkin asian nurjan puolen. Tänä vuonna olen vapaalla ja nautin kun on aurinkoista ja voi kulkea kukkaniityllä ja vain olla!
Ihmisillä on joku kummallinen tarve lastata kovia odotuksia juhlapyhille kuten joulu ja juhannus. Kuvitellaan että on joku tietty kaava miten pitää toimia eikä kuunnella oikeasti omaa itseään että onko se sitä mitä oikeasti haluais.
Kun kuitenkin niin valtavasti kaikenlaista perhe- ym. tragediaa tapahtuu juuri niinä päivinä. Ei se suinkaan ole mitään onnea ja auvoa läheskään kaikilla vaikka niin kuvitellaan. Viinapiru pistää tapahtumaan vaikka mitä ja kun ikäänkuin pakon vuoksi ja kun näin PITÄÄ tehdä ja itselle asetettujen sääntöjen takia ahtaudutaan johonkin mökkiin ryyppäämään perhe ja suku ja tuttavat ja kumminkaimat niin riita ja kaunat nostaa päätään.
On tietysti heitäkin jotka osaa juhlia maltilla mutta lukekaan uutisia ja katsokaa ympärillenne, surullisia uutisia taas luvassa varsinkin kun kelit on hyvät. Kaikki ei kotiin enää palaa ja montako parisuhdetta menee karille ja monessako huushollissa poliisi vierailee. Itse en tuota kaikkiea kaipaa kyllä.
Minulle juhannus on keskikesän juhla kun luonto on kauneimmillaan. Siitä riittää minulle onnea ja iloa. Totta kai on surullista sitten jos oikeasti kärsii siitä että on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus yksin kotona kuten kaikki muutkin viikonloput.
T; kiltti ja kunnon mies
Ukko Nooa, Ukko Nooa oli kunnon mies.
No mikäs?