Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua yhteistä arkea

Vierailija
08.03.2025 |

Olemme seurustelleet 5 vuotta, asumme molemmat omissa kodeissa, minulla teini-ikäinen lapsi. Molemmat olemme käyneet kipeät avioerot läpi ja aluksi olimme toistemme tukena. Aikaa on kulunut ja itse olisin valmis muuttamaan yhteen ja kaipaan yhteistä arkea. Olen kärsivällisesti odottanut että mieskin olisi valmis, mutta tuntuu siltä ettei sellaista päivää tule. Jos puhumme asiasta hän sanoo että katsotaan sitten vuoden päästä jne. Vuosi jos toinen on kulunut, eikä suhde oikein etene mihinkään. Viikot toistavat samaa kaavaa, näemme kerran arkena ja viikonloppuisin, silloinkin miehen mieltymysten mukaan. Hän saattaa välillä tulla mukaan lapseni pelireissuille, mutta sitten on ajanjaksoja kun hän ei tule, vaikka ei olisi muutakaan. On häilyvästi mukana arjessamme silloin kun haluaa. Tykkään hänestä kovasti ja olen kiintynyt häneen, välillä naiivisti ajattelen että kyllä tämä tästä hitaasti etenee. Mutta välillä havahdun järkiini, ei homma tod.näk etene milloinkaan. En ymmärrä mikä hänen  tarkoituksensa on tai onko tämä hänelle riittävä parisuhde. En tiedä mitä tehdä, tuntuu että tuhlaan aikaani..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että elätte sillä tavalla kuin mies haluaakin elää. Voi olla sinuun hyvinkin kiiintynyt, koska saa sinulta kaiken mitä haluaa, ilman että joutuu itse luopumaan mistään mitä haluaa. Eli mies ei tuota nykytilannetta halua muuttaa millään lailla ja siksi keskustelut eivät etene. 

Vierailija
2/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaistoaa ja/tai on päätellyt, ettet rakasta häntä. Ehkä olisi parempi vapauttaa hänet luontoon etsimään oikeaa rakkautta. 

N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa kunnolla. Jos haluaa, että teini muuttaa ensin omilleen. Toisaalta, jos oikeasti rakastat niin miten ajattelet tuhlaat aikaa?!

Itse olen suhteessa ollut vuosia eikä meillä ole mitään tarkoitusta tai oikeastaan edes mahdollisuutta muuttaa yhteen. Molemmat olemme tosin tyytyväisiä. 

Vierailija
4/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi ole just ihan täydellistä?? T. N45

Vierailija
5/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero oli hänelle iso pettymys ja jättänyt varmasti traumat, mutta en silti ymmärrä miten rakastamansa ihmisen kanssa ei haluaisi jakaa arkea ja nähdä niin paljon kuin mahdollista. Välillä on sellainen olo että nähdään miehen halujen mukaan..

ap

Vierailija
6/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin tuo kuulostaa hyvältä, ja olen sentään onnellisesti naimisissa. N45

Vierailija
7/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskarantuja vessanpöntöstäkö hinkuat siivoamaan? Anna miehen olla rauhassa ja näette silloin tällöin. Yhteenmuutto ei ole hyvä idea jos se ei ole molempien toive. Kuulostaa ideaalilta just noin.

Vierailija
8/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki samassa kodissa pilaa rakkauden. Viisas mies.

Miksi suhteen pitää aina "edetä" kohti tuhoa?

Vierailija
9/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida haluta uskaltaa yhteistä arkea. Mulle toi olisi juurikin täydellinen suhde ettei olla 24/7.

Vierailija
10/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin asuu yksin, sitä korkeampi on kynnys muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Toinen tekijä voi olla teinisi, minullakin on aina vähän ulkopuolinen olo miesystäväni luona vaikka hänen tyttärensä onkin kiva ja tulemme kohteliaasti juttuun. Meillä arki pysyy erillään, en usko että muuttaisimme yhteen vaikka kuinka kauan olisimme yhdessä. Minulla myös teinejä, mutta laitan omaa kotiani ajatuksella että asun tässä aina. Koittakaa jutella mitä mies haluaa, älä painosta ettei mene lukkoon niin saat ehkä  totuuden? Voi olla ettei vain uskalla sanoa ettei halua muuttaa, kun pelkää että petyt tai suutut? Tai haluaa varmistaa että pysytte yhdessä.

Vierailija
11/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte eri asioita. Itse olin edellisessä parisuhteessani se, joka ei halunnut yhteenmuuttoa. Minulla oli siinä vaiheessa vielä kotona asuva lapsi enkä halunnut, että hän joutuu asumaan jonkun kanssa, joka ei ole hänen isänsä. Tein kyllä tämän asian selväksi todella varhaisessa tapailuvaiheessa, mutta silti homma kääntyi painostamiseksi yhteenmuuttoon. Ehkä miehesi ei uskalla kertoa mitä haluaa?

Moni valitsee nykyisi  LAT-suhteen (living apart together), itsekin valitsisin, mutta tapaamani miehet haluavat muuttaa heti yhteen. Sulla ongelma toisin päin eli ei voi voittaa :)

Jutelkaa asiasta rehellisesti.

Vierailija
12/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa jo kaiken tarvitsemansa sinulta: säännöllistä seksiä ilman vaivannäköä. Ette te tule muuttamaan yhteen ikinä, koska mies ei halua arkea kanssasi eikä rakasta sinua sillä tavalla.

Vierailija
13/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsit sitoutumista sen kautta? Nythän kaikki on vain tapailua, kun sinä haluaisit enemmän ja mies ei selkeästikään halua. Monesti ihminen rakastaakin sitä omaa tilaa ja omaa aikaa -onhan miehellä jo teini-ikäinen lapsi, joka kulkee varmasti jo jonkun verran omia polkujaan ja tekee omia juttujaan. Eli juuri kun on päässyt sekä vaimosta että vaativasta pikkulapsiarjesta eroon, niin sitten pitäisi muuttaa yhteen jonkun toisen kanssa ja aloittaa samat alusta. Tottahan sinä yhteisestä lapsesta haaveilet, eikö?

Hankkikaa vaikka kesämökki tai muu yhteinen asumus kompromissina.

Vierailija
14/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ihmiset halua asua toisen kanssa, jos ei ole mikään taloudellinen pakko.

Sekin on ihan normaalia.

Miksi aloittaja - ja moni muukin täällä - luulee, että kaikki muut ihmiset on justiin sellaisia kuin on itsekin. Että yhteinen koti ja talous ja parisänky ja kaikki se touhotus olis jokaisen mieleen.

Minä olen miesystäväni kanssa ihan suhteessa, kesämökillä voidaan olla jokunen viikko yhdessä, mutta kodit on erikseen. Ja tulevat olemaan.

Vierailija
15/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa sinulta kaiken tarvittavan mitä kaipaa. Jos rakastaa toista, niin hänen kanssaan haluaa olla mahdollisimman paljon. 

Vierailija
16/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä että miten se suhde siitä etenee muuttamalla yhteen. Yhdessä asuminen tarkoittaa naiselle kotitöiden triplaantumista, miehet ovat sotkuisia eivätkä tee kotitöitä. 

Vierailija
17/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa omaa rauhaa ja sitä ei olisi toisen lapsiperheessä. Ei ole helppoa muuttaa valmiiseen perheeseen.

Odottakaa siihen asti kunnes teini tulee täysi ikäiseksi ja pääsee omaan asuntoonsa. Se ei olisi teinillekkään kivaa kun ihan vieras mies muuttaisi samaan kämppään. Se voisi olla ahdistavaa.

Vierailija
18/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa sinulta kaiken tarvittavan mitä kaipaa. Jos rakastaa toista, niin hänen kanssaan haluaa olla mahdollisimman paljon. 

Hyi mikä takiais-ihminen.

Jos rakastaa toista, antaa hänen olla oma itsensä. Ja seisoo itsekin omilla jaloillaan.

Vierailija
19/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan mies halua toisen miehen kakaran elättäjäksi

Vierailija
20/30 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä että miten se suhde siitä etenee muuttamalla yhteen. Yhdessä asuminen tarkoittaa naiselle kotitöiden triplaantumista, miehet ovat sotkuisia eivätkä tee kotitöitä. 

Minäkin joskus aikoinaan kun 1. poikakaverin luo muutin, siivoilin siellä ja viikkailin pyykkiä kun oli niin mukavaa ilahduttaa toista.

Ei näin.