Alkoholin käytön lopettaminen
Onko joku huomannut muutosta kuukautiskierrossa kun lopettaa alkoholin käytön kokonaan? Vaikuttaako siis hormoneihin? Itse huomannut että estrogeenia taitaa olla vähemmän tai sitten se on väliaikaista.
Kommentit (9)
Yleisin mitä alkoholismi aiheuttaa naiselle (silloin kun ei vielä olla "viskibasso"vaiheessa) on tiputteluvuodot kuukautisten välillä ja epäsäännölliset kuukautiset. Ja kyllä liika juominen hormoneihin vaikuttaa mutta taas kerran yksilöllistä miten pahasti niiden eritykset häiriintyvät.
Vierailija kirjoitti:
Yleisin mitä alkoholismi aiheuttaa naiselle (silloin kun ei vielä olla "viskibasso"vaiheessa) on tiputteluvuodot kuukautisten välillä ja epäsäännölliset kuukautiset. Ja kyllä liika juominen hormoneihin vaikuttaa mutta taas kerran yksilöllistä miten pahasti niiden eritykset häiriintyvät.
Nyt on kyse päinvastaisesta. Eli kun on lopettanut kokonaan alkoholin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole oikeastaan mitään vaikuttanut kuukautiskiertoon, olenpa juonut suurkulutusmääriä tai ollut juomatta mitään. (Mutta ainakin keskivartalorasva tuottaa estrogeenia, joten jos juomisen lopettamisen myötä laihtuu, niin estrogeenin määrä voi tosiaan jonkin verran vähetä)
No laihtumista on kyllä pienessä ajassa tapahtunut tottakai.
Ilmeisesti kaikki elämäntapamuutokset voi aiheuttaa ohimeneviä häiriöitä kuukautiskiertoon?
Kun alkoholin käytön ja etenkin runsaan käytön lopettaa äkisti voi hormonitoiminta olla aluksi vähän sekasin.
Ainakin keho alkaa poistaa nestettä vauhdilla.
Itse lopetan aina huomenna, niin voi tänään vielä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetan aina huomenna, niin voi tänään vielä ottaa.
Fiksua
Ei mulla ole oikeastaan mitään vaikuttanut kuukautiskiertoon, olenpa juonut suurkulutusmääriä tai ollut juomatta mitään. (Mutta ainakin keskivartalorasva tuottaa estrogeenia, joten jos juomisen lopettamisen myötä laihtuu, niin estrogeenin määrä voi tosiaan jonkin verran vähetä)