Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin käytön lopettaminen

Vierailija
18.06.2024 |

Onko joku huomannut muutosta kuukautiskierrossa kun lopettaa alkoholin käytön kokonaan? Vaikuttaako siis hormoneihin? Itse huomannut että estrogeenia taitaa olla vähemmän tai sitten se on väliaikaista. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole oikeastaan mitään vaikuttanut kuukautiskiertoon, olenpa juonut suurkulutusmääriä tai ollut juomatta mitään. (Mutta ainakin keskivartalorasva tuottaa estrogeenia, joten jos juomisen lopettamisen myötä laihtuu, niin estrogeenin määrä voi tosiaan jonkin verran vähetä)

Vierailija
2/9 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin mitä alkoholismi aiheuttaa naiselle (silloin kun ei vielä olla "viskibasso"vaiheessa) on tiputteluvuodot kuukautisten välillä ja epäsäännölliset kuukautiset. Ja kyllä liika juominen hormoneihin vaikuttaa mutta taas kerran yksilöllistä miten pahasti niiden eritykset häiriintyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin mitä alkoholismi aiheuttaa naiselle (silloin kun ei vielä olla "viskibasso"vaiheessa) on tiputteluvuodot kuukautisten välillä ja epäsäännölliset kuukautiset. Ja kyllä liika juominen hormoneihin vaikuttaa mutta taas kerran yksilöllistä miten pahasti niiden eritykset häiriintyvät.

Nyt on kyse päinvastaisesta. Eli kun on lopettanut kokonaan alkoholin käytön. 

Vierailija
4/9 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole oikeastaan mitään vaikuttanut kuukautiskiertoon, olenpa juonut suurkulutusmääriä tai ollut juomatta mitään. (Mutta ainakin keskivartalorasva tuottaa estrogeenia, joten jos juomisen lopettamisen myötä laihtuu, niin estrogeenin määrä voi tosiaan jonkin verran vähetä)

No laihtumista on kyllä pienessä ajassa tapahtunut tottakai.

Vierailija
5/9 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki elämäntapamuutokset voi aiheuttaa ohimeneviä häiriöitä kuukautiskiertoon?

Vierailija
6/9 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoholin käytön ja etenkin runsaan käytön lopettaa äkisti voi hormonitoiminta olla aluksi vähän sekasin.

Vierailija
7/9 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin keho alkaa poistaa nestettä vauhdilla.

Vierailija
8/9 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetan aina huomenna, niin voi tänään vielä ottaa.

Vierailija
9/9 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetan aina huomenna, niin voi tänään vielä ottaa.

Fiksua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi