Miltä tuntuu elää maailman onnellisimmassa maassa?
Suomi on ollut maailman onnellisin maa jo seitsemän vuotta peräkkäin.
Miltä sinusta tuntuu elää maailman onnellisimmassa maassa?
https://www.cnbc.com/2024/03/20/happiest-countries-world-happiness-repo…
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa onnellisia on kiusaajamentaliteetilla varustetut itsekkäät mulkut. Ei ketkään muut. Siksi meillä on niin paljon "onnellisia", kun niitä mulkvisteja löytyy niin paljon.
Näitä on kouluissa, työpaikalla ja harrastuksissa. Jopa neuvolan terveydenhoitaja voi vidduilla käynnin kuvaukseen, että "yksin vastaanotolla" jos raskaana oleva nainen käy neuvolassa yksin virka-aikaan kun mies on töissä. Samoin lääkärit voivat kirjoittaa mitä mieleen tulee Omakantaan, mitä väliä.
Fyssarikin teki joskus pilipaliohjelman jalkojen liikkuvuuden lisäämiseksi kun menin pitkine jalkoineni sinne ihan muun syyn takia. Syynä se etten pääse samanlaiseen kyykkyyn kuin muut, koska mulla on muuhun vartaloon suhteutettuna pitkät jalat. Ei ole mua koskaan haitannut missään urheilulajissakaan, mutta varmaan fyssaria ketutti kun jalkani on kuin näytösmallilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa onnellisia on kiusaajamentaliteetilla varustetut itsekkäät mulkut. Ei ketkään muut. Siksi meillä on niin paljon "onnellisia", kun niitä mulkvisteja löytyy niin paljon.
Näitä on kouluissa, työpaikalla ja harrastuksissa. Jopa neuvolan terveydenhoitaja voi vidduilla käynnin kuvaukseen, että "yksin vastaanotolla" jos raskaana oleva nainen käy neuvolassa yksin virka-aikaan kun mies on töissä. Samoin lääkärit voivat kirjoittaa mitä mieleen tulee Omakantaan, mitä väliä.
Fyssarikin teki joskus pilipaliohjelman jalkojen liikkuvuuden lisäämiseksi kun menin pitkine jalkoineni sinne ihan muun syyn takia. Syynä se etten pääse samanlaiseen kyykkyyn kuin muut, koska mulla on muuhun vartaloon suhteutettuna pitkät jalat. Ei ole mua koskaan haitannut missään urheilulajissakaan, mutta varmaan fyssaria ketutti kun jalkani on kuin näytösmallilla.
Tässä näkyy se Suomen hyvinvointi. Erittäin harvassa maassa on maksutonta neuvolaa ja lähes maksutonta julkista terveydenhuoltoa.
Olen onnellinen vapaaehtoisesti työtön.
Kiitos kysymästä. Ei valittamista. Kaunis kesäilta pihakeinussa istuen. Syreeni kukkii ja kahvi tuoksuu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki julkiset palvelut on ajettu alas: Terveysasemalle ei pääse kuukausiin, neuvola-ajan saa sitten joskus, vanhustenhuolto ala-arvoista, tiet surkeassa kunnossa, poliiseja ei näy pisimmillä suorilla jne.
Joka päivä saa lukea lehdistä, miten tapetaan kavereita, perheenjäseniä tai puukotetaan lapsia. Myös lapset tekevät rikoksia ja tietävät, etteivät joudu vastuuseen niistä. Oikeuslaitos on lammas: Raiskauksista, murhista, yliajoista ymv. saa ehdonalaista tai kenties pelkästään sakkoja.
Asuminen maksaa järjettömästi, samaten sähkö, ruoka, polttoaine... Ihan kaikesta verotetaan.
Kirsikkana kakun päällä: Lähes kaikilla on kännykkä kädessä ihan joka tilanteessa, elämä on somessa ja netissä ihan pari-vuotiaasta lähtien. Ihmiset ovat katkeria, kateellisia moukkia, joilla ei ole enää lainkaan empatiaa tai käytöstapoja ja kasvattavat lapsistaan samalaisia. Kaikilla pitäisi vaan olla oikeuksia muttei lainkaan velvollisuu
Missä asiat ovat paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te trollipellet jankkatte samaa asiaa vaikka teille on kerrottu mikä se määritelmä siinä testissä oli. Se ei ole vieläkään se että on hauskaa ja kivaa
Sinun mielestäsi tällä kansalla ei ole oikeutta kertoa mielipidettään miltä tuntuu elää tässä "onnellisessa" dystopiassa? Millään "määritelmillä" ei ole mitään väliä, ainoastaan kansalaisen kokemuksilla on oikeasti väliä.
Ei vaan se vertailu ei kerro onko hauskaa ja mukavaa ja ihanaa vaan esim mahdollisuuksista ja vapaudesta yms asioita. Mutta kun sitä onnellisuus termiä ei ymmärretä tässä yhteydessä. Lukekaa mitä siinä on huomioitu ja vertailtu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyssarikin teki joskus pilipaliohjelman jalkojen liikkuvuuden lisäämiseksi kun menin pitkine jalkoineni sinne ihan muun syyn takia. Syynä se etten pääse samanlaiseen kyykkyyn kuin muut, koska mulla on muuhun vartaloon suhteutettuna pitkät jalat. Ei ole mua koskaan haitannut missään urheilulajissakaan, mutta varmaan fyssaria ketutti kun j
Niinhän sä luulet t. säihkysääri
En mieti moista asiaa..niin kyllä se on aivan ok.
Täällä hyvin suuri osa ihmisistä elää onnellisina yksin ja osa yksinäisinä, surullista..
Vierailija kirjoitti:
Täällä hyvin suuri osa ihmisistä elää onnellisina yksin ja osa yksinäisinä, surullista..
Niinpä.
Ihanalta. Olen muualta muuttanut. Suomi on paras.
Niin ja kaikkialla maailmassa on seuraa hässäkkää melua,talo jossa asuu miljoona sulkulaista,ei kiitos mielummin yksin kuin "muurahaispesässä."
Ei ole ollut varaa esim pitää autoa muutamaan vuoteen. Terveydenhuollosta lupasivat soittaa takaisin melkein pari viikkoa sitten, eipä ole kuulunut.
Paskalta. Paskoja ihmisiä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin onnelliselta t. Pitkäaikaissairas ja huonon hoidon armoilla
Millä perusteella osaat itse arvioida hoitosi laadun? Ehkä tauteihisi ei olisi missään olemassa parempaa hoitoa. Suomalainen erikoissairaanhoito on kuitenkin tutkitusti maailman huippuluokkaa.
Itse sanoisin näin, että Suomessa on korruptiota, tietysti. Mutta niin kaikkialla muuallakin. Suomessa sitä on vähemmän kuin muualla.
Minä kehotan tutustumaan eri maihin ja yhteiskuntiin, johan alkaa näkymään, että muualla asiat ovat huonommin.