Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok pistää työpaikalle, joka lupasi duunia

Vierailija
17.06.2024 |

viesti, että "mielelläni olisin ollut teillä töissä, koska tarjositte mahdollisuutta työpaikkaan vielä jälkikäteen."

Kirjoittivat siis, että "ollaan yhteyksissä" ja mitään ei ole kuulunut. Ei edes hylkäysviestiä. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aiemmin oli keskustelua siitä, että pääsisin heille töihin.

Vierailija
2/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut ja rupattelut on eri asia kuin työtarjous ja -sopimus. Onko tämä elämäsi ensimmäinen työpaikka mitä haet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoita niin kuin olisit jo hylätty, vaan kysy missä mennään.

Vierailija
4/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelut ja rupattelut on eri asia kuin työtarjous ja -sopimus. Onko tämä elämäsi ensimmäinen työpaikka mitä haet?

Ei. Vituttaa vaan ihmisten mulkkuus. Olisin ollut tähän työhön täysin käypä ihminen. 

Vierailija
5/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkö siis saa olla aidosti pettynyt ja ammatillinen?

Vierailija
6/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa ihan soittaa ja kysyä. Viestit on vähän nihkeitä näissä työpaikka-asioissa. 

Vierailija
7/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sua haluu jos mitään ei oo kuulunut.

Vierailija
8/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vituttaa vaan ihmisten mulkkuus. Olisin ollut tähän työhön täysin käypä ihminen. 

Tämä on tyypillistä. Nyt on työnantajan markkinat. Itse ajattelisin että jos todella ovat kiinnostuneita sinusta niin ottavat yhteyttä. Muuten puhuivat vain small talkia lämpimikseen eikä työntekijälle ainakaan vielä ole todellista tarvetta.

Vierailija
9/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat löytäneet paremman kuin sinä sen jälkeen kun lupailivat sulle duunia ei siinä sen kummempaa ole.Eivätkä enää kehtaa ilmoittaa sulle että näin kävi.

Vierailija
10/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tyypillistä. Nyt on työnantajan markkinat. Itse ajattelisin että jos todella ovat kiinnostuneita sinusta niin ottavat yhteyttä. Muuten puhuivat vain small talkia lämpimikseen eikä työntekijälle ainakaan vielä ole todellista tarvetta.

Ottivat vielä uudelleen yhteyttä ja kyselivät, että tuolloinko voisit aloittaa. Sen jälkeen ei ole tullut edes kieltävää viestiä. Olin siis kuin tyhjää ilmaa. 

Vierailija
11/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat löytäneet paremman kuin sinä sen jälkeen kun lupailivat sulle duunia ei siinä sen kummempaa ole.Eivätkä enää kehtaa ilmoittaa sulle että näin kävi.

Kai pitäisi sitten laittaa jonkinlainen viesti ihan vaan v.ittuillakseen. Olen kuitenkin muuttamassa tästä käpykylästä pois loppukesästä. 

Vierailija
12/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Koskaan ei voi tietää ovatko tosissaan vai juttelevatko ihan lämpimikseen. Siispä en enää odota mitään, kun kertovat että olen varteenotettava hakija tai kehuvat cv:tä tai työkokemusta. Sitten laskeutuu radiohiljaisuus ja jos hyvä tuuri käy saa viestin: valinta ei kohdistunut sinuun tällä kertaa. Aika usein on vain se hiljaisuus ja jos erehtyy soittamaan, kerrotaan että uusi työntekijä on jo töissä ja valittiin omasta talosta. Miksi kutsua haastatteluun, jos kuitenkin otetaan se joku sieltä omasta porukasta.

Vierailija
13/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri, mielestäni tuollainen käytös on silti kummallista. Miksi pitää antaa toivoa jos ei aiota kuitenkaan palkata? Itselleni kävi juuri niin että haastattelu meni hyvin ja työnantaja oli jo soittanutkin vielä sen jälkeen ja rupatellut lisää työhön liittyvistä asioista. Lausetta "hei me palkataan sut" ei sanottu mutta keskusteltiin mm. työpisteestä ja käytännön jutuista. Tuon jälkeen työnantaja sanoi soittavansa vielä tiettynä päivänä ja kellonaikana jolloin olisi sovittu "milloin tulen työpaikalle käymään".

Tuota puhelua ei ikinä tullut ja yritin laittaa viestiäkin perään, mutta en saanut ikinä mitään vastausta.

Vierailija
14/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Koskaan ei voi tietää ovatko tosissaan vai juttelevatko ihan lämpimikseen. Siispä en enää odota mitään, kun kertovat että olen varteenotettava hakija tai kehuvat cv:tä tai työkokemusta. Sitten laskeutuu radiohiljaisuus ja jos hyvä tuuri käy saa viestin: valinta ei kohdistunut sinuun tällä kertaa. Aika usein on vain se hiljaisuus ja jos erehtyy soittamaan, kerrotaan että uusi työntekijä on jo töissä ja valittiin omasta talosta. Miksi kutsua haastatteluun, jos kuitenkin otetaan se joku sieltä omasta porukasta.

Nämä ovat "ulkopuolisten" silmään kaikkein säälittävimpiä valintoja, että valitaan pomojen ystäviä töihin, kun uusiin ei edes haluta enää tutustua.

Vierailija
15/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottivat vielä uudelleen yhteyttä ja kyselivät, että tuolloinko voisit aloittaa. Sen jälkeen ei ole tullut edes kieltävää viestiä. Olin siis kuin tyhjää ilmaa. 

Voiko henkilö olla lomalla? Tarjosivatko todella vai kysyivätkö vaan yleisesti milloin voisit aloittaa. Sitten työn saikin joku muu?

Ollaan yhteyksissä voi olla yleinen lause.

Ehkä ei ollut varmaa suostuuko joku muu.

Vierailija
16/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko henkilö olla lomalla? Tarjosi

ilmoittivat, että minulle olisi kysyntää/tarvetta. 

Vierailija
17/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, hirveän epäselvä viesti. Itse en ainakaan ymmärtänyt mitä viestillä tarkoitat. Mitä tuo "vielä jälkikäteen" tuossa tarkoittaa?

Vierailija
18/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika marttyyrin kuvan annat itsestäsi, jos tuollaisen viestin lähetät. Laita mieluummin jotain tyyliin: "Hei, mikä tilanne x paikan suhteen? Onko paikka jo mennyt (vai elättelenkö vielä toiveita)?" tms.

Vierailija
19/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin joskus käy. Itselleni kerran ihan luvattiin työpaikka, mutta tulikin sitten muutaman päivän päästä tekstiviesti, että "pahoitteluni, mutta valintamme ei kohdistu sinuun, kiitos mielenkiinnosta ja haethan toistekin meille!" Soittelin siitä perään ja kysyin palautetta sekä ihmettelin väärinymmärrystäni, että miten olin kuulevinani, että minulle jo luvattiin työpaikka, sovittiin, että käyn koululla pyytämässä kirjalliset tiedon sen ja sen erikoiskurssin sisällöstä ja sitten niiden kanssa teille työsopimuksen allekirjoitukseen, että olen nyt vähän äimänkäkenä... sitten tuli epärehellinen vastaus siitä ettei nyt taloudellinen tilanne olekaan sellainen, että voisi ottaa uuden työntekijän (ottivat kuitenkin toisen).

Eli jos ihan rehellisesti olisivat sanoneet, että löysivät jonkun, joka vastaa hakukriiteihin paremmin /on pätevämpi, niin asia olisi ollut ihan ok. Nyt jäi päällimmäiseksi puoleksi tunne epärehellisestä firmasta (enkä varmasti hae heille uudelleen, saatika suosittele sitä asiakkaille), mutta toisaalta helpotus että säästyi työpaikalta tuollaisessa firmassa / tuollaisen johdon kanssa työskentelystä.

Vierailija
20/21 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita perään ja kysy koska työt alkavat ,  ja tulisit mielessäsi käymään ja sopimaan asioista . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi