Mökkiniemeltä hävisivät miehet
Meillä vanhan suvun tiluksilla on jakojen seurauksena pikkuserkuksien, serkuksien ja tietysti myös sisarusten mökkejä, kulllakin omat maanmitatut ja lainhuudatetut palstat.
Osaavan mieheni kuoltua sain aina apua näiltä muilta, joku pilkkoi kasan puita, joku tuli ajamaan ruohon, joku toi kalansaalistaan, joku teki jonkun pikkuisen korjaushomman. Ei vastikkeetta kuitenkaan, aina muistin tekijää.
Nyt havahduin, yhtään alle 70 v miestä ei enää alueella lomaile. Me naiset nyt olemme mökkitalkkareiden varassa, muehet tuonen kehdossa.
P.s. tutut ja turvalliset tyypit älköön kommentoiko.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Korjaan, 70+- miehet , ikäluokassamme vielä oli siis naapuriapu voimassa.
Eipä enää kolmikymppinen heidän jälkeläisensä tule jelppaamaan pikku hommassa.
Onko osa niistä mökeistä näiden kolmekymppisten ja mökkeilevät siellä itse? Eikä ole pieniä lapsia vahdittavana? Mietin vaan siltä kantilta, että mun tuntemistani kolmekymppisistä kukaan ei vielä omista mökkiä vaan jos joku suvussa kulkenut mökki onkin, niin sen omistaa vielä näiden kolmekymppisten omat vanhemmat.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko osa niistä mökeistä näiden kolmekymppisten ja mökkeilevät siellä itse? Eikä ole pieniä lapsia vahdittavana? Mietin vaan siltä kantilta, että mun tuntemistani kolmekymppisistä kukaan ei vielä omista mökkiä vaan jos joku suvussa kulkenut mökki onkin, niin sen omistaa vielä näiden kolmekymppisten omat vanhemmat.
Näissä tapauksissa siis kuolinpesät koska me vanhenevat naiset nyt mökkeilemme yhteisen tien varrella. Tietenkin lapsemme jo vieraantuneet tästä sukulaisuudesta vaikka käyvätkin.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa siis kuolinpesät koska me vanhenevat naiset nyt mökkeilemme yhteisen tien varrella. Tietenkin lapsemme jo vieraantuneet tästä sukulaisuudesta vaikka käyvätkin.
Ymmärrän hyvin. Taitaa olla kyse just tuosta sukulaisista vieraantumisesta sekä siitä, että jos heidän omat vanhempansa ovat vielä elossa tai ainakin toinen heistä, eivät koe mökkiä omakseen sillä tavalla, että haluaisivat siellä tehdä mitään huoltohommia. Käyvät mökillä ikäänkuin kyläilemässä. Voi olla mahdollista sekin, että kun kuolinpesä aikanaan jaetaan, ainakin osa näistä kolmekymppisistä haluaa osuutensa rahana eikä kokonaan omaa tai yhteisomistuksessa olevaa mökkiä.
Nykypäivän kolmekymppiset tosiaan eivät kauhean usein omista omaa mökkiä.
Osittain mökkiharrastuksen vähenemisen vuoksi, osittain siksi, että me millenniaalit olemme edelliseen sukupolveen verrattuna köyhiä kolmekymppisiä. :)
Itse olen jälkimmäistä sakkia, mökkeily ideana kiinnostaa mutta minkäs teet.
voitko kertoa tarkemmin miten muistit vastapalveluksena näitä miehiä? mielikuvitukseni laukkaa jo - oli varmaan lämmintä saunaa ja selänpesua ja muutakin kosteaa ja lämmintä tarjolla??
Vierailija kirjoitti:
voitko kertoa tarkemmin miten muistit vastapalveluksena näitä miehiä? mielikuvitukseni laukkaa jo - oli varmaan lämmintä saunaa ja selänpesua ja muutakin kosteaa ja lämmintä tarjolla??
Joo, just niin. Bensapönikkä, viinipullo (vaimojen luvalla), marjoja ja omenia syksyllä pensaista, semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän kolmekymppiset tosiaan eivät kauhean usein omista omaa mökkiä.
Osittain mökkiharrastuksen vähenemisen vuoksi, osittain siksi, että me millenniaalit olemme edelliseen sukupolveen verrattuna köyhiä kolmekymppisiä. :)
Itse olen jälkimmäistä sakkia, mökkeily ideana kiinnostaa mutta minkäs teet.
Tämä myös. Ja jos mökit omistaa sen kolmekymppisen vanhemmat ja vanhempien sisarukset, niin kolmekymppinen saattaa nämä ihmiset vielä tunteakin eli tarkoitan siis omia tätejään ja setiään. Mutta kuinka moni tuntee ainakaan kovin läheisesti omien vanhempiensa serkkuja, pikkuserkuista nyt puhumattakaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään serkusten, lankojen jne välillä tommoista vaikka olemmekin sitä ensimmäista vapautettua sukupolvea.