Kumman ottaisit: 100.000e käteisenä vai sama summa tilille ja maksaisit lahjaveron?
Kommentit (94)
Käteisenä. Ostaisin kaikkea mahdollista mitä tulevaisuudessa luulen tarvitsevani. Ei olisi vaikeaa. Pidän yksinkertaisesta elämästä mutta laadukkaasta ruoasta ja tavaroista. Nyt sitten olisi varaa ostaa hinnasta välittämättä. Hyvät silmälasit, parit kengät, täydellinen hammashoito, uudet kunnon takit eri vuodenaikoihin, hyvän patjan, museokortin, matkalipulle rahaa vuodeksi eteenpäin, muutama hyvä taidekirja, uudet käyttövaatteet jne. Kaikki tarpeellista. Antaisin vähän parille tuttavalleni ja opiskelevalle sukulaispojalle. Tilillä olevat rahat säästyisivät tulevaisuuteen. Asun Helsingissä ja täällä ainakin on ollut aivan helppoa maksaa käteisellä.
Käteisenä! Osan antaisin aikuisille lapsille ja loput käyttäisin itse. Olen ihan riittävästi tässä maksellut jo perintö- ja lahjaveroja.
75000e laillista 'ilmaista' rahaa, eikä tarvitse kikkailla. Tuon voi vaikka käyttää sijoitusasunnon käsirahana tai muuten sijoittaa poikimaan.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen .. yllättävän nopeasti se menee ruokakaupassa ym
Nopeasti? Paljonko sulla menee ruokakauppaan kuukaudessa? Jos menee vaikka 1000€/kk ruokakauppaan niin satatonnia riittää yli 8 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen. Ostaisin bitcoineja automaatista.
Lakiuudistuksen myötä Bittimaateilla asioiminen vaatii käyttäjältään tunnistautumisen. Bittimaatteja voi tunnistautumisen ohella käyttää täysin normaalisti 3000€:n yhteismäärärällisellä osto- sekä myynti rajalla, jonka jälkeen asiakkaan on luotava itselleen Coinmotion-tili mikä rajoittuu asiakkaan antamiin KYC-tietoihin (asiakkaan tuntemista koskevat lisätiedot, varojen alkuperästä sekä käyttötarkoituksesta) Coinmotion tiliä luotaessa.
Käteistä tietenkin. Mulla on nytkin käteistä 32000€
Sumplisin myös sukulaisten kanssa että lahjoittavat mulle 4999e tilille verovapaasti ja annan sen käteisänä takaisin. Osa ongelmasta ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen. Ostaisin bitcoineja automaatista.
Tämähän vaatii nykyisin tunnistautumisen ainakin Bittimaatilla, en tiedä sitten paljonko noita seurataan.
Käteisen sijaan arvometallina ..esim kulta on rahan arvossa mitattuna noussut 20 pros vuodessa..ja siinä ei arvo laske
Näistäkin vastauksista huomaa miksi suomalaiset on köyhää jengiä ja sellaisiksi jäävätkin
Ei sillä sadallatonnikla pitkälle pötki...se on kuitenkin tänä päivänä jo pieni raha.
Tuosta joskus isän kanssa puhuttiin ettei halua antaa verottajalle 40000 euroa vaan antaa minulle 160000 euroa käteen. Ja antoikin koska hylkäsi minut nuorena enkä nähnyt sitä 30 vuoteen niin halusi korvata rahalla.
Tietenkin käteisenä. Äkkiä se menisi kun ostaisi ruoat, vaatteet, bensat, jne, käteiselllä. Rahaa saisi siirrettyä myös laillisiin kirjoihin erilaisin jipoin, joita en ala tässä erittelemään.
Tilille ja maksaisin verot. 75 000 € on sellainen summa, että jos sitä käteisenä alkaa vuoleksimaan menee ikä ja terveys ja toisaalta raha saattaa alkaa järkevien kohteiden sijasta hupenemaan "pakkotuhlaamiseen".
Minulla on asuntolainaa jäljellä vajaa 50 000 €, joten mielelläni kuittaisin sen pois ja loput laittaisin vaikka säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Näistäkin vastauksista huomaa miksi suomalaiset on köyhää jengiä ja sellaisiksi jäävätkin
Jep, rahat pidettäisiin sukan varressa ja käytettäisiin kodinkoneisiin ja muuhun pikkusälään. Jee, jee, sinne meni satatonnia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä sadallatonnikla pitkälle pötki...se on kuitenkin tänä päivänä jo pieni raha.
Av mammoille se on niin iso raha että eivät sellaisia summia edes tajua
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin käteisenä. Äkkiä se menisi kun ostaisi ruoat, vaatteet, bensat, jne, käteiselllä. Rahaa saisi siirrettyä myös laillisiin kirjoihin erilaisin jipoin, joita en ala tässä erittelemään.
Nämä "äkkiä se menisi" ja sitten listaus jostain arkiostoksista ja muusta pikkusälästä.
100 000 € lapaan vastaa monen keskituloisen kolmen vuoden nettoansioita ja noista ansioista makstaan kaikki pakolliset menot kuten asuminen. Aika paljon saa bensaa ja kuteita ostaa, ennen kuin tuon summan saa hukutettua ja ne erinäiset jipotkin on sellaista nappikauppaa, että niillä ei hetkessä edes muutamaa kymppiä tillle kikkaile.
Ihmisillä ei ole mitään käsitystä rahasta.
Missä säilyttäisitte nuo rahat?? En ikipäivänä haluaisi kantaa mukana tonneja käteistä. Enkä kymmeniä tonneja, saati sataa tonnia kotona.
Monet ostokset teen netissä, käteisellä ostaminen vaatisi matkustamista paikkaan, josta tuotetta voi ostaa käteisellä, aikaa ja rahaa menee siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tilille ja maksaisin verot. 75 000 € on sellainen summa, että jos sitä käteisenä alkaa vuoleksimaan menee ikä ja terveys ja toisaalta raha saattaa alkaa järkevien kohteiden sijasta hupenemaan "pakkotuhlaamiseen".
Minulla on asuntolainaa jäljellä vajaa 50 000 €, joten mielelläni kuittaisin sen pois ja loput laittaisin vaikka säästöön.
Justni. Laitonta rahaa olisi pakko käyttää huomaamattomasti kulutustavaroihin ja ruokaan. Ja sinne ne sitten hukkuisivat sen sijaan, että saisi ne avoimesti käyttöön, voisi sijoittaa, maksaa asuntolainaa ym josta hyötyisi enemmän.
Ilman muuta käteisenä. Ei tarvitse mennä kuin Saksaan, niin et enää pärjää ilman käteistä. Osta vähän (6-12kk) käytetty auto Saksasta käteisellä, haluttu hybridi, jossa alhaiset autoverot. Tuo Suomeen, tullaa, maksa autovero, ajele muutama kuukausi ja myy pois. Saat autosta todennäköisesti saman kuin maksoit siitä ja rahat ovat tilillä. Loput käteiset voi käyttää kaupassa ja matkoilla.