Oletko pessyt koneessa petauspatjan päällistä?
Meillä Sotkan Piscina, tuplaleveä kaipaisi pikaista pesua. (Lapsi oksensi...)
Kommentit (11)
Syy: yritin kerran survoa kaverin patjaa pestyn päällisen sisään mutta ei se enää sinne mahtunut. En kyllä tiedä missä lämpötilassa pesi.
patja ei enää päällisen pesun jälkeen sopinut sisälle.
koneeseen. Lapsi pissasi siihen ja ei auttanut kun käsin pestä pissakohtaa.
Yhdenhengen päälistä olen pessyt koneessa ja kutistunut on. Vaikka ohjelämpötilassa pesinkin.
Meillä on 7 kg:n kone, jossa olen useaan kertaan pessyt sotkan tuplaleveän petarin päällystä. Pesu 40 asteessa nurinpäin käännettynä. Petari ei ole kutistunut (olen kyllä viritellyt sen takaisin aavistuksen kosteana), mutta hieman nukkaantunut.
Koneen koosta en tiedä, ihan semmonen tavallinen on. On totta että vähän kutistui, mutta kosteana kannattaa venytellä ne sivuilla olevat terenauhat (jos sellaisia on) suoriksi ja muutenkin vedellä sitä oikeaan muotoonsa ennen kuin ripustaa kuivumaan. Se siis jäi ehkä hiukan pienemmäksi kuin mitä alunperin oli, mutta kyllä sinne petari silti ihan hyvin sisälle mahtui.
Jos petari ei kestä pesua niin sitten ei voi mitään. On jo sen verran vanha että menetys ei ole suuren suuri... (Normaalisti meillä on petauspatjansuojus jota ollaan pesty, mutta eihän se nyt tietenkään ollut paikoillaan kun on pesun jäljiltä unohtunut laittaa patjan päälle...)
ap
Pesin 10 kg koneessa, pienempään ei mahtunut. Ei mitään ongelmia, kunhan muistat tosiaan laittaa jo heti kosteana takaisin paikoilleen patjan päälle. Jos ehtii kuivumaan niin ei varmasti mahdu. Mä laitoin suoraan koneesta paikoilleen.
Pesin ensin ja annoin kuivua kokonaan, ja päällynen tosiaan kutistui sen verran ettei petari mahtunut enää sisään. Päällynen piti pestä uudestaan ja virittää siihen päälle hiukan kosteana tarvitsi kunnon venytystä ja hyvin mahtui petarikin sisään.
Sitten se mahtuu. Meillä Jensenin patjat ja just oli päällinen pesussa. Kiskottiin sitä sitten miehen kanssa niin että rystyset soi. Kuivuttuaan se mahtui petarin päälle pienen taistelun jälkeen.
Riittääkö 6 kilon kone?
ap