Mitä on tapahtumassa maassamme? Avoimien työpaikkojen määrä on romahtanut
TE-sivuilla nyt vain noin 12400 avointa paikkaa!
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat ovat luovuttaneet Suomen HUUTAVAN työvoimapulan edessä. Siksi avoimien työpaikkojen määrä on romahtanut. Nykyisin firmoissa johtoryhmä ja keskijohto tekevät nämä työt itse kun eivät raivoisista yrityksistä huolimatta saaneet työntekijöitä palkattua.
Meidänkin firmassa toimitusjohtaja ja talousjohtaja heittävät päivisin keikkaa asiakkaalla, ICT-johtaja istuu respassa ja HR-johtaja kiertää öisin vartioimassa yrityksen tiloja taskulampun kanssa..
Kiitos siitä SAK:lle ja ay-liikkeelle.
Hallitus muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi 2025.
200 000 tekee töitä ilman työehtosopimusta esim. kauneudenhoitoala.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä ja se on leikattu. Kun saadaan töitä niin eväät töihin ja hiukset leikataan itse. Kaikki palkkarahat säästetään työttömyysajan ruokaan.
Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei saa enää kerättyä ja se on leikattu. Kun saadaan töitä niin eväät töihin ja hiukset leikataan itse. Kaikki palkkarahat säästetään työttömyysajan ruokaan.
Suomi nousuun.
Ainut mihin on aina rahaa on kodin siivous. Alan kohta siivoamaan. Teen 4 päivän juhannussiivouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon talouspolitiikka ei toimi. Kun ihmisllä ei ole rahaa, kulutus sakkaa ja firmoilla menee huonosti.
Meidän kotimaan kulutuskysyntä EI VOI elää tulonsiirtojen varassa, kai tuon nyt lapsikin ymmärtää. Te vaaditte jatkuvaa talouskasvun ja ostovoiman ylläpitoa velkarahalla, jossa maksumiehen osa jää meidän lapsille! Ei ole vaikeaa arvata ketkä tällaisten vaatimusten takana ovat. Tuskin työssäkäyvät perheelliset.
Tämä tulonsiirtojen ympärillä vellova keskustelu on avannut silmäni sille miksi ja miten omien vanhempieni ikäluokka jätti meille lapsilleen eläkepommin. Minun ikätoverinihan olisivat silmääkään räpäyttämättä siirtämässä vahingon puolestaan meidän lapsillemme.
Ihmettelin nuorena tyttönä jenkkien varakkuutta. Miten voi jonkun toimistotyöläisen ja kotirouvan perheellä oll
Amerikassa myös suuri osa väestöstä asuu köyhyysrajan alapuolella ja se on tarkoittaa oikeaa köyhyyttä. Ei ole kattoa pään päällä ja ruoka pitää kerätä. Alkeellisin terveydenhoitokin puuttuu.
Myös työtätekevä keskiluokka on kurjistunut koko 2000-luvun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun.
Ainut mihin on aina rahaa on kodin siivous. Alan kohta siivoamaan. Teen 4 päivän juhannussiivouksen.
Tässä voi nyt 4 päivää siivota kotia. On sitten juhannuksena puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun.
Tässä voi nyt 4 päivää siivota kotia. On sitten juhannuksena puhdasta.
Pitää pestä kahvinkeitin ja keittiökaapit myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat ovat luovuttaneet Suomen HUUTAVAN työvoimapulan edessä. Siksi avoimien työpaikkojen määrä on romahtanut. Nykyisin firmoissa johtoryhmä ja keskijohto tekevät nämä työt itse kun eivät raivoisista yrityksistä huolimatta saaneet työntekijöitä palkattua.
Meidänkin firmassa toimitusjohtaja ja talousjohtaja heittävät päivisin keikkaa asiakkaalla, ICT-johtaja istuu respassa ja HR-johtaja kiertää öisin vartioimassa yrityksen tiloja taskulampun kanssa..
Hallitus muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi 2025.
200 000 tekee töitä ilman työehtosopimusta esim. kauneudenhoitoala.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Toivottavasti turhat saikuttamiset loppuu. Ruotsissa ainakin on tehonnut. Sillä jos oikeasti olet sairas ja olet pitempään poissa ,saat rahasi koko ajalta.
Kestän tullessa paikat aina vähenee, hr lomailee.
Kun kulutus vähenee, alkaa fimoja mennä konkkaan, tai sitten lopetetaan kannattamattomina.
Ei kukaan siinä vaiheessa enää hae työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun.
Parempi näin kuin se, että pidetään keinotekoisesti velkarahalla yhteiskunta pyörimässä. Meillä ei ole koko 2000-luvulla oikeasti varaa Nokian menestyksen myötä pöhöttyneen elo ntason ylläpitoon. Liian harva tuottaa plussaa yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun kulutus vähenee, alkaa fimoja mennä konkkaan, tai sitten lopetetaan kannattamattomina.
Olen ollut tosi fiksu, kun ostin 20 vuotta vaatteita kirpputorilta, ne riittää seuraavat 30 vuotta nyt kun hallitus leikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kuulin kahvilassa, kun joku noin 30 v. nainen puhui kaverillleen, että museoalan työpaikkoja koko Suomessa neljä kappaletta. Sanoi, ettei ole muuta vaihtoehtoa, kuin alkaa tekemään väitöskirjaa. Piti sitä epämieluisana vaihtoehtona.
On enemmän, toki kesätöitä moni. Väitöskirjan teko kivaa, jos löytyy rahoitus tai työ jonka ohella voi tehdä. Itsekin suunnittelin mutten jaksanut, kun fyysisesti raskas työ vei voimat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tosi fiksu, kun ostin 20 vuotta vaatteita kirpputorilta, ne riittää seuraavat 30 vuotta nyt kun hallitus leikkaa.
Olen miettinyt, että jos pitäisi vaikka 6 euron vaatebudjettia kuukaudessa, sillä saa kirpputorilta paidan tai kaksi.
Ostin kesätunikan hintaan 2,50 €.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
Ja heidän tilalla on pienituloiset 6 euron vaatebudjettilla.
No, sen kertoo jo luvut. Eläkkeitä maksetaan 35 miljardia ja ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia ja siitä leikataan.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja heidän tilalle jää työttömät jotka leikkaa hiukset itse ja vaatebudjetti 6 euroa kuukaudessa.
Kohta täällä suomessa ei ole jälellä enää muuta, kuin poliitikkoja ja työttömiä. Sen verran kaatuu firmoja jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
No, sen kertoo jo luvut. Eläkkeitä maksetaan 35 miljardia ja ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia ja siitä leikataan.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja heidän tilalle jää työttömät jotka leikkaa hiukset itse ja vaatebudjetti 6 euroa kuukaudessa.
Ei tehdä vuokra-asunnossa remonttia, siivousaineita ostetaan parilla eurolla ja ostin kirpputorilta verhot 5 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää leikata lisää tukia jotta alkaa työt kelpamaan.
" Osaatko sinä lukea, kan du läsa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä vuokra-asunnossa remonttia, siivousaineita ostetaan parilla eurolla ja ostin kirpputorilta verhot 5 eurolla.
Osa soittaa puhelimella ja tarjoaa remontteja. Ei me vuokralla asuvat mitään remonttia tehdä.
Mutta ei jukra, kello menee. Minun pitää aloittaa juhannus siivous.