Ahdistaa olla taas juhannus yksin
Sellaista se on ollut aina. Kaverittoman ja perheettömän juhannus. Yksin olemista.
Kun ei kiinnosta ryyppääminen eikä tanssiminen (en ole edes opetellut), niin mitä.sitä voisi tehdä jotta olisi edes jonkinlainen mahdollisuus tavata toinen sinkku?
Luultavasti olen vain taas yksin kotona, saunon ja syön jotain mättöruokaa, kuten kaikki muutkin juhannukset...
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene jollekin terassille. Voihan siellä juoda alkoholittomiakin juomia.
ai juomaan jotain 10e sokerilitkuja yksinään ja kuunnella kun naapuripöytien kännisillä kaveriporukoilla on hauskaa?
Ole sitten yksin, äläkä valita.
Ja hommaa kotiisi jotain tekemistä ja mukavaa olemista. Herkkuja. Jännä tai romanttinen kirja, elokuva, tai katso putkeen jokin sarja suoratoisto palvelusta.
Et ole ainoa joka Suomessa viettää yksin juhannuksen. Tai joulun, tai pääsiäisen tai Vapun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene jollekin terassille. Voihan siellä juoda alkoholittomiakin juomia.
ai juomaan jotain 10e sokerilitkuja yksinään ja kuunnella kun naapuripöytien kännisillä kaveriporukoilla on hauskaa?
Ole sitten yksin, äläkä valita.
Ja hommaa kotiisi jotain tekemistä ja mukavaa olemista. Herkkuja. Jännä tai romanttinen kirja, elokuva, tai katso putkeen jokin sarja suoratoisto palvelusta.
Et ole ainoa joka Suomessa viettää yksin juhannuksen. Tai joulun, tai pääsiäisen tai Vapun.
Paastoa koko juhannus. Mieli kirkastuu
Vierailija kirjoitti:
Mene festareille tai johonkin muuhun tapahtumaan. Ei tarvitse juoda tai tanssia että noissa voi käydä. Itsekin olin hyvin yksinäinen kunnes juuri juhannusjuhlilta löysin aikoinaan puolison, nykyään meillä on oma perhe.
Joo, mutta hän teki aloitteen.
Moni on ollut ja on koko elämänsä yksineläjä. Siksi ihmetyttää nämä juhannus yksin tai muut sellaiset asiat. Eikö jokaisesta yksinolopäivästä pitäisi silloin valittaa samalla logiikalla, ei vain juhlapyhistä joka voi olla yksi päivä tai kaksi. Ehkä keski-ikäisellä ne eivät enää korostu ihan samoin kuin nuorena. Tuntuu että Suomen ilmanalassa tapahtuu joku muutos juhlapyhinä, energia joskus huononee ja monia ahdistaa, johtuuko se ihmisten juomisesta vai moniakin ahdistaa yhtäaikaa - vai tekeekö joku mustia rituaaleja. Toki olisi kiva jos ihmisillä on itselleen sopivaa seuraa ja tuttuja. Joskus joku käy kävelyllä tai tekee kotona jotain mukavaa.
Uliuli. Tee jotain asialle jos se häiritsee. Ihme märinää.
Minua ahdistaisi ajatus mennä mökille hyttysten syötäväksi, joten vietän juhannuksen ihan mielelläni yksin kaupungissa. Ajattelin jos vaikka lataisin tinderin taas vaihteeksi, saatan löytää seuraa kaltaisistani ja hyvällä lykyllä jotkut paskat treffit sovittua.
Niin minäkin olen juhannuksen taas yksin eikä ahdistaa yhtään. Teen samoja asioita kuin muinakin päivinä.
Ei juhannuksessa ole mitään vikaa. Ainoastaan ihmisissä joiden mielestä juhannuksena ei saisi olla yksin on. Ei heidän seuransa oikeasti niin nautittavaa ole loppupeleissä.
Tämä