"Karoliina 34-vuotta on therian. Therian on ihminen, joka identifioituu eläimeksi."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010500950.html
Meneeköhän tämä hulluus jo liian pitkälle? Pitääkö Karoliina siis laittaa liekaan ja kuonokoppaan, jotta sen voi ottaa mukaan kauppaan? Ettei se hyökkäile ihmisten päälle?
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nämä identiteettikipuilijat ovat yleensä aika huonokuntoisen näköisiä. Mielelle tekisi hyvää liikkua vähän ja karttaa pikaruokaa ja makeita herkkuja tai mikä ikinä heidän fysiikkansa viekin niin kehnoon kuntoon. No, tämä karhuksi haluava halusi syödä marjoja. Toivottavasti karhujen seksielämäkin kelpaa. Itse akti kestää vain muutamia sekunteja, mutta pariskunta voi olla kiinni toisissaan sukuelimistään jopa puoli tuntia.
Tämä on itse asiassa vakava ongelma. Ihmiset lihovat ja menettävät mielenterveytensä. Säälittää nuo nuoret naiset. Ei pitäisi astua Mäkkärin ansaan, eikä Cokiksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan moni teistä tätä pilkanneista uskoo johonkin mielikuvitusolentoihin kuten jumalaan? Aivan yhtä naurettavaa touhua jos ei jopa naurettavampaa :DD
Veikkaan että hyvin harva. Uskovaisuus on aika marginaalissa tänä päivänä. Kuten tuollainen turrifurrisekoilukin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska juttu. Näistä varmaan saa sellaista voimaa ja vahvuutta, jota ei omana itsenään saisi. Ihan sama kuin uskonto. Karhuthan olivat aikanaan syvästi kunnioitettuja ja pyhiä.
Kyllä. Suomen muinaisuskonnossa palvottiin karhua pyhänä eläimenä. Eläimiin samaistuminen liittyy myös shamanismiin, jota on harjoitettu Suomessa.
Shamanismiin kuului myös kärpässienten maistelu ja muiden päihdyttävien aineiden nauttiminen.
Onko näissä asioissa jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ihana vaimo palstan incelille joka vínkuu täällä joka päivä ettei löydä puolisoa!
Näinköhän kyseinen therian on edes halukas tapailemaan ihmistä...
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani kukaan ei olisi kehdannut kertoa tällaista mielisairauttaan julkisesti. Eletään omituisia aikoja.
Se on ollut surullista aikaa. Aina on ollut ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavoin. Mutta onko tuo nyt niin kovin erilaista kuin esimerkiksi olla joku hiihtäsjä, jolle iskee laturaivo. Siinäkin ollaan aika vahvasti hiihtäjän, urheilijan, roolissa. Tai joku harrastelijateatterin näyttelijä, joka on viikosta toiseen ainakin muutaman tunnin päivässä kalenterityttö tai casanova. Ja onhan meillä ihan oikeita näyttelijöitäkin, jotka sillä työllä elättävät itsensä. Ballerinoja joutsenina jne. Tai J. Sarasvuo kävelyttämässä shamaanina ihmisiä yli hehkuvien hiilien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hauska juttu. Näistä varmaan saa sellaista voimaa ja vahvuutta, jota ei omana itsenään saisi. Ihan sama kuin uskonto. Karhuthan olivat aikanaan syvästi kunnioitettuja ja pyhiä.
Kyllä. Suomen muinaisuskonnossa palvottiin karhua pyhänä eläimenä. Eläimiin samaistuminen liittyy myös shamanismiin, jota on harjoitettu Suomessa.
Ja meillä näkyvä ja kaikkien tuntema tähtikuvio Otava on osa Ursa Majorin eli Ison Karhun tähtikuviota. Pohjantähtikin kai kuuluu siihen. Olemme pohjoista karhukansaa.
Ja vielä lisäys. Kreikan sanasta arktos, joka tarkoittaa karhua, on johdettu pohjoisia leveysasteita tarkoittava arctic (arktinen). Sori nää mun tietoiskut. Olen kävelevä tietosanakirja.
Kiitos näistä. Sun kanssa olisi kiva jutella nenätysten. Rakastan detaljien taitajia.
Animistisissa kulttuureissa toteemieläinten tehtävä oli luovuttaa voimansa, viisautensa tai muun spesiaalikykynsä ihmiselle. Se oli kuin "suojelusenkeli". karhuna koki olevansa muita vahvempi ja kunnioitettu, kettuna selvisi kaikesta nokkelana ja ovelana ym.
Karhu on suurin ja vahvin petoeläin Euroopassa. Karhu on suomalaisille isällinen ja äidillinen hahmo. Ehkä hän kokee turvattomuutta ja karhu on voimahahmo jonka hän luo itselleen saadakseen turvallisuudentunteen. Karhu on maanläheinen ja käytännöllinen ja vahva, kuin superiskä tai -äippä. Kaikki pelkäävät ja kunnioittavat karhua.
Pikkulapset mm. luo usein turvakseen satuhahmoja joihin identifioituvat.
PISTÄÄ NIIN VIHAKSI! SAATANA!!!
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kerran erästä Therian-miestä. Hän identifoitui vuonohevoseksi.
Oliko varustus kuin hevosella vai kuvitteliko vaan?
Kellään tuon tyypin numeroa? Voisin soittaa sille ja kysyä mikä hänen ongelmansa oikein on...
Vierailija kirjoitti:
Sairas yhteiskunta tuottaa sairaita yksilöitä.
Autismikirjo ei ole sairaus. Mielisairaudet ovat eri asia.
Eikö näitä voi ulkoistaa Sierra Leoneen tai johonkin?
Mitä väliä?? Ei kosketa minua tai elämääni millään tavalla. Minulle on aivan sama miksi joku itsensä haluaa määritellä. Ei minun tarvitse heistä välittää jos en halua. Jo on ihmisillä pienistä asioista isot ongelmat. Kunnon sota saattaisi asiat taas tärkeysjärjestykseen. Näköjään se tuntuu olevan ainoa asia joka auttaa.
Sukulaislapsi aloitti lukiossa Tampereella. Kertoi ilmiöstä ja olin hämmentynyt. Pari vuotta sitten. Panta kaulassa ja kaveri narun päässä.
Onpa yllätys että suurin osa naisia noistaki..
Taidan laittaa hänestä sossuun huoli-ilmoituksen. Vai pitäisikö soittaa suoraan poliisille? Eihän tuosta tiedä vaikka olisi vaarallinen?
Eihän tuo nyt ihan terveeltä vaikuta. Silti antaa kuvan , että nauttii karhun päivistä.
Tapailin kerran erästä Therian-miestä. Hän identifoitui vuonohevoseksi.