Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämän vaatimukset kasvavat koko ajan

Vierailija
16.06.2024 |

Esim. pitää pystyä nopeasti oppimimaan, poisoppimaan (eli päästä irti vanhoista työtavoista) ja oppia taas uudelleen

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina töissä on pitänyt pystyä oppimaan. Aika jämähtänyttä olisi elämä jos aina tehtäisiin kuten ennen. 

Eihän siitä ole kyse, että pitää kyetä oppimaan, vaan määrästä ja tahdista.

Ennen työuralla saattoi kerran joutua opettelemaan käyttämään uutta konetta, nyt pitää ensimmäisen työviikon aikana oppia hallitsemaan viisi eri ohjelmistoa substanssin ohessa ja näihin ohjelmistoihin tulee jatkuasti päivityksiä ja niitä vaihdetaan herkästi.

Vierailija
22/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ihan rehellisesti kysyttiin työhaaatattelussa, että millä keinoin kasvattaisin liikevaihtoa. Hain kassamyyjäksi reilun kympin tuntipalkalla isoon markettiin. Eli sen aspan lisäksi olisi pitänyt tuoda jotain lisäarvoa yrityksen strategiaan. 

En oikein hahmota mikä tuossa kysymyksessä on outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta ihan rehellisesti kysyttiin työhaaatattelussa, että millä keinoin kasvattaisin liikevaihtoa. Hain kassamyyjäksi reilun kympin tuntipalkalla isoon markettiin. Eli sen aspan lisäksi olisi pitänyt tuoda jotain lisäarvoa yrityksen strategiaan. 

Ei jumaleisson. Yrittäjällä on kyllä kuulat hukassa. Vai onko ostanut huonon rekryfirman palvelut?

Kauppias itse kysyi. Olin siellä töissä, mutta lopetin heti, kun löysin parempaa tilalle. Ympäripyöreästä vastauksesta huolimatta sain paikan.

Vierailija
24/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. En minä van ole huomannut pitään muutosta työelämän vaatimuksissa. Aina se on tällaista ollut, tosin nyt näin eläkeiän lähestyessä pääsee itse jo helpommalla kun on kokemusta ja osaa hommansa. It-tiimissä väännän koodia. Itse asiassa jopa helpompaa nykyisin kun voi ai:ltä ja googlelta kysyä neuvoa jos ei itse tiedä, ennen piti tietää.

Vierailija
25/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullunmylly on kaiken aikaa muuttumassa yhä enemmän orjuuden pesäksi.

Ahneille kun mikään ei riitä.

Synniksikin kyseistä taipumusta sanotaan.

Vierailija
26/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein hahmota mikä tuossa kysymyksessä on outoa.

Eikö tämä ole korkeamman palkkaluokan hommia, niiden, jotka eivät istu kassalla? 

Vierailija
27/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut ku mä oon vaan . . . 

Niin, eihän sillä ihan vaan kassalla nyt mitään vastuuta ole. 

Vierailija
28/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen töissä ns start-upissa ja koen jatkuvan muutoksen ja epätietoisuuden raskaana. Olen jo yli 50 että kai sekin vaikuttaa vakautta toivovan persoonan lisäksi. 

Vierailija
29/29 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumaleisson. Yrittäjällä on kyllä kuulat hukassa. Vai onko ostanut huonon rekryfirman palvelut?

Kauppias itse kysyi. Olin siellä töissä, mutta lopetin heti, kun löysin parempaa tilalle. Ympäripyöreästä vastauksesta huolimatta sain paikan.

Olisit voinut olla rehellinen ettei sinulla ole alaan liittyvää kunnianhimoa ja paikan olisi saanut joku jota ala ja sillä eteneminen kiinnostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän