Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä täällä on jotain 'perinteisesti akateemisia' sukuja? Onko tämmöisestä käsitteestä koskaan edes kuultukaan vai joku uudempi 'keksintö'

Vierailija
16.06.2024 |

Missä täällä on jotain 'perinteisesti akateemisia' sukuja? Onko tämmöisestä käsitteestä koskaan edes kuultukaan vai joku uudempi 'keksintö' tämäkin? Ei täällä ennen puhuttu mistään 'vanhasta rahastakaan'!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 'teidän akateemisesti koulutettujen sosiaaliluokka' on aika uudehko juttu aivan kuten joku White Trash - ei täällä ole ollut!

Vierailija
2/4 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitetaan näitä joissa suvussa lähes kaikilla on joku akateeminen koulutus.

Eipä sillä mitään merkitystä tosin ole,  koska eihän kukaan mitään itse voi sille millaisia koulutuksia sukulaisillaan on. 

Omasta suvustani minä ja äitini ollaan ainoat akateemiset, tädilläni on myös yliopistokoulutus. Isäni taas ei ole käynyt lukiotakaan kokonaan. Kaikki isovanhemmat taas on tehneet pitkät työurat muilla taustoilla. Heidän vanhemmistaan taas oli ilmeisesti yliopistokoulutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko palstalla?

En tiedä määritelmästä mutta omassa suvussani vanhemmat ja heidän sisaruksensa olivat sukujensa ensimmäisiä akateemisia. Syntyivät 40-luvulla.

Vanha raha on yleensä perittyä vähintään isovanhemmilta. Vanhemmilta peritty on vanhaa rahaa vain jos henkilö itse on eläkeikäinen.

Vierailija
4/4 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perehtynyt aiheeseen. Olen kuitenkin innokas geni.comin selailija. Sieltä löytää tietynlaisia akateemisia jatkumoita. Tyypillinen akateeminen jatkumo on saanut alkunsa siitä, että maaseudun poika on kouluttautunut papiksi. Pappeus on sitten kulkenut suvussa satojakin vuosia. Myös muita koulutusammatteja on ilmestynyt sukuun vähitellen yhä enemmän.