Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!
Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…
Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!
Kommentit (2108)
Eivät ilmeisesti ole köyhiä vielä päässeet tarpeeksi kyykyttämään. Kauhulla odotan, mitä sieltä vielä on tulossa. Taloustilannetta leikkaukset eivät ole auttaneet. Päinvastoin kotimainen kysyntä alkaa sakata, kun ihmisillä ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Viera kirjoitti:
Ei taida ainakaan matalapalkka-aloilla sitte olla sunnuntaina pahemmin tekijöitä.
Työvoimaa saa ympäri maailmaa. Ulkomaisille on etu kun saa halpamaahan kunnon tulotason.
Tuskinpa Suomi kauan kiinnostelee, koko ajan kylmää ja pimeää ja ihmiset tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se osa työvoimaa, joka irtisanoo itsensä pyhälisien lähdön takia, on vihoviimeistä potentiaalia palkattavaksi. Vihoviimeisiä vasemmistolaisia sellaiset vieroksujat. Maailma ja tulevaisuus on nuorten ja dynaamisten työntekijöiden, eikä vanhakantaisten änkyröiden. Vain persuhöttölasien läpi katsottuna voi vaan mennä töihin. Todellisuudessa ei voi.
Ei kai kukaan ole irtisanoutumassa mutta kukaan ei ole menossa tekemään vaikka saikkupaikkauksia sunnuntaisin. Meidänkin kaupassa yhden vajaus sunnuntaina tarkoittaa että paistopisteellä ei paisteta mitään. Yhden vajaus missä tahansa illassa tarkoittaa hitonmoisia jonoja kassalle, yleistyy entisestään jos lisiä aletaan karsimaan.
Kyllä tulee myös ihan irtisanoutumisia. Minä ainakin, ja tuskin olen ainoa. Ihmettelen jos joku oikeasti suostuu tekemään viikonlopputöitä jos saman palkan saa ilmankin. Minä en kyllä todellakaan aijo suostua. Mieluummin ryhdyn vapaaehtoisesti työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Orpo kiistää tuon.
Orpo kiistää kokomuuksen lopettavan sunnutailisät, hehän vain siirtävät sen paikallisesti sovittavaksi. Työntekijän kannalta tuo on tietysti sama asia. Orpo vain yrittää kusettaa.
Joko alkaa ammattiliiton jäsenyys kiinnostamaan?
"Orpolta kysyttiin kommenttia sunnuntailisiä koskevaan aloiteeseen liittyen Tampereen puoluekokouksessa. Hän sanoi, ettei kokoomus hyväksynyt puoluekokouksessaan sunnuntailisän poistamista. Hänen mukaansa kyseessä on SDP:n olkiukko.
Me emme hyväksyneet sitä aloitetta. Me emme ole ajamassa sunnuntailisien poistamista, Orpo sanoi.
Paikallisen sopimisen laajentaminen on yksi Orpon hallituksen tavoitteista, mutta hallitusohjelmassa ei ole tavoitetta siitä, että paikallinen sopiminen ulotettaisi sunnuntailisiin."
Jos ne poistetaan, kokoomus todistaa olevansa oikeasti huijaripuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se osa työvoimaa, joka irtisanoo itsensä pyhälisien lähdön takia, on vihoviimeistä potentiaalia palkattavaksi. Vihoviimeisiä vasemmistolaisia sellaiset vieroksujat. Maailma ja tulevaisuus on nuorten ja dynaamisten työntekijöiden, eikä vanhakantaisten änkyröiden. Vain persuhöttölasien läpi katsottuna voi vaan mennä töihin. Todellisuudessa ei voi.
Ei kai kukaan ole irtisanoutumassa mutta kukaan ei ole menossa tekemään vaikka saikkupaikkauksia sunnuntaisin. Meidänkin kaupassa yhden vajaus sunnuntaina tarkoittaa että paistopisteellä ei paisteta mitään. Yhden vajaus missä tahansa illassa tarkoittaa hitonmoisia jonoja kassalle, yleistyy entisestään jos lisiä aletaan karsimaan.
Kyllä tulee myös ihan irtisanoutumisia. Minä ainakin, ja tuskin olen ainoa. Ihmettelen jos joku oikeasti suostuu tekemään viikonlo
Vapaaehtoisille työttömille meillä on kannustimia. Mm. 9€ työkokeilut ja leikattu päiväraha. Terkuin Susanna Kokoomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a! Taidanpa sitten protestiksi liittyä tähän paljon parjattuun vapaaehtoisesti työttömien joukkoon. Uskon että se joukko tulee kasvamaan räjähdysmäisesti. Varmasti johtaa myös tukien pienentämiseen, mutta sitten ei auta kuin kiristää vaan vyötä. Jos tarpeeksi moni on tähän valmis, tarkoittaa se yhteiskunnan pysähtymistä, ja lisät on sitten pakko palauttaa hyvin nopeasti jotta ihmiset palaavat töihin ja elämä täällä voi ylipäätään jatkua.
Työntekijöitä saa ulkomailta halvemmalla, ja elämä jatkuu. Kiristäkää te vaan vyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee myös ihan irtisanoutumisia. Minä ainakin, ja tuskin olen ainoa. Ihmettelen jos joku oikeasti suostuu tekemään viikonlo
Siksihän niitä tukia juuri leikataan. Tulee nälkä työttömänä. Maistuu sitten työ vähän pienemmälläkin palkalla.
Orjille ei tarvitse maksaa palkkaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin Kokoomuksessa, en enää uskaltaisi syödä ravintolassa.
Mä en noita syöttöporsaita enää palvele sunnuntaisin enkä astu heidän omistamiinsa kauppoihin itse sunnuntaina. Menkööt itse keittelemään kahvinsa. Ehdottomasti tuhoisin puolue suomelle. Kahtiajako alkaa tuntua jo siihen malliin että alkaa mitta olla täynnä
Me otamme sinulta uhon pois aikanaan. Somessa voit nyt huutaa enimmän kiukun ulos, niin työ taas maittaa. Terkuin Kokoomus.
Tuu yrittämään, mä hakkaan sut paskaks
Tää on niin tätä. Samaa roskaa joka puolelta.
Persuilla ei ole pokkaa enää kaiken jälkeen antaa tämän mennä läpi. Se on kyllä lähtö puoluekentältä minipuolueeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a! Taidanpa sitten protestiksi liittyä tähän paljon parjattuun vapaaehtoisesti työttömien joukkoon. Uskon että se joukko tulee kasvamaan räjähdysmäisesti. Varmasti johtaa myös tukien pienentämiseen, mutta sitten ei auta kuin kiristää vaan vyötä. Jos tarpeeksi moni on tähän valmis, tarkoittaa se yhteiskunnan pysähtymistä, ja lisät on sitten pakko palauttaa hyvin nopeasti jotta ihmiset palaavat töihin ja elämä täällä voi ylipäätään jatkua.
Työntekijöitä saa ulkomailta halvemmalla, ja elämä jatkuu. Kiristäkää te vaan vyötä.
Ai nyt ne köyhistä maista tulevat maahan.muuttajat kelpaavat tuomaan moni.kulttuurisuutta? Voi mummo olla ihmeissään kun vanhainkodin henkilökunta ei puhu enää suomea. Tuskin palvelua saa suomeksi edes siellä kahvilassa joka pystyi palkkaamaan jonkun halvalla sunnuntaityöhön.
Sehän on hyvä. Niillä aloilla, joissa sunnuntailisiä yleensä maksetaan, on muutenkin korkea palkkataso, loistava pitovoima ja työntekijöitä jonoksi asti.
No hyvä.
Mepä laitetaan sitten jouluksi, juhannukseksi ja pääsiäiseksi teho-osasto kiinni ja hengityskonepotilaat lykätään perjantaisin ruumiinavauspuolelle.
Vihdoin on hoitajallakin jouluaatto vapaapäivä!
Arkipalkalla kukaan ei uhraudu. Kun ei uhraudu nykyäänkään.
Kuka tekee viikonloppuja jos niistä ei saa lisäpalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin korona-aikaan hyvin halvalla ok-talo kesämökki käyttöön pieneltä kivalta paikkakunnalta. Ollaan jo nyt puolitosissaan väläytelty että mitä jos otettais loparit ja muutettais sinne kokonaan. Kymmenisen vuotta olis molemmilla vielä eläkkeeseen, mutta voisihan sitä jo nyt pistää pillit pussiin ja myydä kaupunkitalon. Alkaa tuntua yhä houkuttelevammalta vaihtoehdolta, kun jokatapauksessa työntekijän etuja jatkuvasti vaan poljetaan. Tällä hetkelläkin mies on töissä, ja minä vapaalla. Ihan oikeasti me voitais olla loppuelämä vapaita yhdessä. Täytyypä ottaa asia illalla puheeksi miehen kanssa. Talon myyminen tällä hetkellä tarkoittaa sitä, että hinnasta varmasti joudutaan tinkimään, mutta toisaalta on ihan selvää että siltikin saadaan kyllä sellainen summa että pärjätään sillä varsin hyvin kyllä. Nyt kun oikein ajattelen, niin hulluahan se olisi raataa eläkeikään asti, kun pa
Ja viimeistään nyt moni ymmärtää ettei se työnantajan etu tuo työntekijälle mitään. Yhtään enempää et saa, ihan sama miten yritys tuottaa. Joten turha enää jatkossa juosta tai hikoilla siellä työpaikalla. Kyllä ne asiakkaat odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee myös ihan irtisanoutumisia. Minä ainakin, ja tuskin olen ainoa. Ihme
No eipä tarvitse kovin kauaa pitää vaikka niitä ravintoloita auki, kun ei pienipalkkaisilla ole kohta varaa mihinkään ylimääräiseen minään päivänä. Siinä ei paljon lämmitä ja jos rikkaat käy sitten sunnuntaina syömässä yhden kerran enemmän kun muilla ei ole varaa käydä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt kaksi kertaa ennen kuin irtisanoudut. Pärjäätkö oikeasti 595€/kk? Itse asun yksin omassa kämpässä ja voin vannoa että tuolla rahalla ei pärjää mitenkään. Älä tee mitään harkitsematonta! Intä sen pomosi kanssa niistä työvuoroista ja mieti syyt miksi et voi tehdä viikonloppuja peruspalkalla. Jos muuten viihdyt työssäsi edes jotenkin, älä irtisanoudu. Vaihda työpaikkaa mutta irtisanoudu vasta kun nimi on uudessa sopimuksessa.
Ei se ole työnantajan pompottelua ettei mene tekemään ylimääräistä vuoroa vapaapäivänä. Toki tehdään sunnuntait jotka on vuorolistassa. Tuplapalkalla kannattaa jo muuttaa vapaapäivän suunnitelmia ja mennä töihin, mutta normipalkalla en ihan helposti peru muita suunnitelmia. Hälytysraha olisi näihin tilanteisiin toimiva ratkaisu mutta ei käy millään työnantajille.