Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!

Vierailija
15.06.2024 |

Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…

Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!

Kommentit (2108)

Vierailija
1381/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetinmoinen meuhkaaminen täällä. Kysehän on nyt vain siitä, ettei asiasta säädetä enää laissa. Eihän laissa säädetä minimipalkastakaan.

Mikään ei sen sijaan estä jatkossakin sunnuntailisistä sopimista työehtosopimusneuvotteluissa. Kokoomus ei päätä muusta kuin omista linjauksistaan ja yrittää päästä niistä sopuun muiden hallituspuolueiden kanssa. Varsinaiset lait hyväksyy sitten eduskunta.

Voi miten naiivi olet. Ilmeisesti työelämästä kokemusta 0 päivää, kun noin sinisilmäisesti kuvittelet työnantajien suostuva tuplapalkkaan, jos se ei ole lakisääteinen. 

Miksi juuri sunnuntaista pitäisi maksaa tuplapalkka, mikä siinä on niin pyhää?

Koetapa miettiä ihan itse. Kokeile kerran elämässäsi kopautta

Et ilmeisesti tiedä itsekään, ja silti olet muita opettamassa.

Vierailija
1382/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aki Kangasharju: "Työntekijän ei tarvitse tulla palkallaan toimeen."

Akilla on useita sijoituskämppiä.

Onko sijoitusasuntojen omistaminen verrattavissa työntekoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sunnuntailisää kielletä vaan se poistuu laista. Työntajat varmastikin niitä jatkossakin maksavat useissa tehtävissä, jos haluavat tekijöitä sunnintaisin töihin. Ja osaan tehtävistä löytyy kyllä tekijöitä hyvin ilman mitään lisiäkin. Maaima on muuttunut eikä kaikki käy sunnuntaisin kirkossa.

Olet ilmeisesti yrittäjä joka saa selvää säästöä kun lisät poistuu.

Miksi olet niin laiska ettet tee sunnuntaisin töitä itse?

Vierailija
1384/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi tuki sunnuntailisille vaikken itse tuota työtä teekään. Kokoomus on puolue johon minulla ei ole ikinä ollut varaa ja ihmettelen todella kenellä on. Monen palkansaajan talous perustuu lisiin. Älkää äänestäkö Kokoomusta ihmiset.

Vierailija
1385/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavatkohan esim. S-ryhmä ja Kesko myyjilleen sunnuntailisän, vaikka sen lakisääteisyys poistuisikin? 

Vierailija
1386/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksavatkohan esim. S-ryhmä ja Kesko myyjilleen sunnuntailisän, vaikka sen lakisääteisyys poistuisikin? 

Miksi maksaisi?

Vierailija
1387/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne töihin on mentävä sunnuntaina jos on työvuoro merkattu ellei ole saikkulappua..ei sunntai ole mikään työntekijän päätettävissä oleva asia toki niitä vuorotetaan jokaiselle.

Voi äänestää jaloillaan.

Vierailija
1388/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen jo eläkkeeni tienannut eli eläkkeellä. Ehkä kaupat sulkeutuvat sunnuntaisin, kukapa töihin haluaisi, ellei työnantajat olisi noudattamatta Orpon uikutuksia.

Näin lisätään muutoinkin vaikeassa tilanteessa olevien alojen henkilöstö tilannetta. Pitää varmaan sulkea sairaalat, vanhusten hoivakodit, lastensuojelulaitokset, poliisi, pelastuslaitos ym. myös sunnuntaiksi 🤔 

Vierailija
1389/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo Satoselle: - Antaisitko minulle kampawienerin, kiitos?

Läskisatoselle olisikin hyvä pidättäytyä kaikenlaisista viinereistä. Samoin sydänsairaan Orvon.

Ainakin kannattaisi olla saamatta sydänkohtausta sunnuntaisin koska silloin ei hoitoa tipu.

Vierailija
1390/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksaisi?

Mutta kun niillä menee niin hyvin.

Vierailija
1391/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi yrittäjiltä loppua asiakkaat jos ihmisiltä lähtee 200-500€ tuloista kuukaudessa lisien poistumisen myötä. Ei siinä mihinkään kahvilaan mennä sitten vapaapäivänä, vaan vedetään ne pullakahvit kotona. Ravintoloista puhumattakaan.

Kokkareen lempikahvila voisi mennä konkkaan.

Vierailija
1392/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sunnuntailisää kielletä vaan se poistuu laista. Työntajat varmastikin niitä jatkossakin maksavat useissa tehtävissä, jos haluavat tekijöitä sunnintaisin töihin. Ja osaan tehtävistä löytyy kyllä tekijöitä hyvin ilman mitään lisiäkin. Maaima on muuttunut eikä kaikki käy sunnuntaisin kirkossa.

Joku syy tähän kokoomuksen linjaan on.

Se on köyhien duunareiden riistäminen ja porvarin rikastuttaminen. Ei mikään muu.

Vierailija
1393/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlllisyys nousuun sulkemalla viikonloppuna kaupat ja kaikki menopaikat?

Vierailija
1394/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolkoon koko suomi nälkään, kunhan kuolaavalle syöttöporsaalle löytyy viineriä käteen.

Vierailija
1395/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla vaikea saada ihmisiä vaikka kesäsunnuntaisin töihin, jos ylimääräistä ei maksettaisi. Kokoomus ajaa vaan työnantajan etua, en ymmärrä miten ihmiset menee vaali toisensa jälkeen tämän puolueen retkuun. Varmaan luulevat, että yläluokkaisuus tai varallisuus tarttuu, kun kannattaa tätä puoluetta. Kokoomus ei enää aja edes koulutuksen asiaa, vaan haluaa vaan kyykyttää vähän opiskelleita itselleen ja kavereille orjiksi.

Vasemmisto antaa suomalaisten rahat muille. Siksi.

Vierailija
1396/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo Satoselle: - Antaisitko minulle kampawienerin, kiitos?

Läskisatoselle olisikin hyvä pidättäytyä kaikenlaisista viinereistä. Samoin sydänsairaan Orvon.

Ainakin kannattaisi olla saamatta sydänkohtausta sunnuntaisin koska silloin ei hoitoa tipu.

Alkoholista tuli pidättäyttäytyä varsinkin kansanedustajan ammatissa. Koskee myös kesäkautta. Päätöksiä ei pidä tehdä humalassa.

Vierailija
1397/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi yrittäjiltä loppua asiakkaat jos ihmisiltä lähtee 200-500€ tuloista kuukaudessa lisien poistumisen myötä. Ei siinä mihinkään kahvilaan mennä sitten vapaapäivänä, vaan vedetään ne pullakahvit kotona. Ravintoloista puhumattakaan.

Ja ansiosidonnaiselle ei pääse enää määräaikaisella työllä ja siitäkin leikataan satoja euroja, vaikka maksat täydet työttömyysvakuutus- ja eläkevakuutusmaksut.

Osa-aikatyön suoja-osa poistetaan, lapsikorotukset poistetaan...

Juu, "vahva ja välittävä suomi"

Vierailija
1398/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus leikkaa sairaspäivärahoja 60 miljoonaa euroa. Laskentaperuste muuttuu."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/19001c52-131e-47e0-b43b-fe892643e…

Sairaspäiväraha on naurettavan pieni. Hirveää niille joilla ei ole vaihtoehtoa. Itse olin sairauslomalla työuupumuksen takia, vain sen aikaa mitä sain palkkaa, oli pakko palata töihin kun ei ole varaa olla sairapäivärahalla.

Töissä sitten sain asiakkaiden edessä kohtauksen jossa itken miten haluan työpaikkani palavan ja miten en välitä kuka palaa sen mukana. Nyt olen onneksi lomalla niin jaksaa vain naurattaa tuo välikohtaus. 

Voi ei! Onneksi jaoit tämän, koska välillä mietin miten hullun kuvan asiakkaat saa minusta, mutta tämä muistuttaa siitä, että ihmisiä tässä ollaan kaikki. 

Niin itse olen vähän sillä asenteella että kun en itse tilanteelle mitään voi niin antaa mennä. En voi rasittaa itseäni enempää vielä huolehtimalla miltä asiakkaiden silmissä näytän.

Vierailija
1399/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä pomot ihmettelevät, kun ihmiset eivät hälytysrahan laskemisen jälkeen tehneet hälytystyötä. Nostivat sen takaisin ja nyt taas hiljattain laskivat sitä. Hälytystyön suosion väheneminen tuli taas pomoille yllätyksenä.

Jos sunnuntailisät poistuvat joskus,  niin pomot varmaan ovat taas yllättättyneitä lopputuloksesta.

Vierailija
1400/2108 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki Kangasharju: "Työntekijän ei tarvitse tulla palkallaan toimeen."

Palkalla ei tarvitse tulla toimeen mutta tukia pitää leikata jotta ihmisillä olisi varaa kuluttaa ja jotta yrityksillä olisi asiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän